غلامرضا موسوی تهیهکننده باسابقه سینما ضمن اشاره به افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما گفت: در حال حاضر تهیهکنندگان به دلیل شرایط اکران و تولید با نوعی شبه ورشکستگی مواجه هستند.
به گزارش سینماسینما غلامرضا موسوی تهیهکننده سینما و رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیهکنندگان با اشاره به مشکلات تهیه کنندگان در حوزه تولید فیلم با شیوع ویروس کرونا گفت: در حقیقت اصلیترین مشکلی که وجود دارد این است که کرونا هست و زمانی که کرونا هست، تولید با مشکلات بیشتر و هزینه بیشتر روبرو است، چون در حقیقت هر تهیهکنندهای برای سلامت همکارانش و اینکه کارها به درستی انجام شود و کسی دچار مصیبت و مشکل نشود، با مشکلاتی مواجه است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثریت دوستان واکسینه نشدهاند، تهیهکنندگان با هزینههای بسیار بالایی روبرو هستند و این هزینه بالا باعث میشود که نتوانند با قیمتهای متعارف تولیدات خود را ادامه دهند.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: از طرف دیگر ورود پلتفرمها به تولید باعث شده است که هزینههای تولید را به نحو غیرعاقلانهای افزایش دهند، در واقع هزینه تولید و دستمزدها به شکل غیرمتعارفی افزایش پیدا کرده و این باعث شده تا قیمت تولید در سینما نیز افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر فیلمهایی از سال ۱۳۹۸ باقی مانده، فیلمهای سال ۱۳۹۹ اضافه شده و فیلمهای نیمه اول ۱۴۰۰ نیز اضافه خواهد شد و هنوز هیچکدام اکران نشده است، بنابراین با انبوهی از فیلم مواجه هستیم که عملاً اکران نشده است و این خود جزو مصیبتهایی است که سینما درگیر آن شده است. از طرفی به دلیل اینکه در حوزه واکسینه کردن مردم، کشوری هستیم که وزارت بهداشت در این زمینه دیر اقدام کرده است و عملاً در حوزه واکسینه کردن مردم عقب هستیم، بنابراین زندگی به شکل متعارف و عادی به سادگی شکل نخواهد گرفت، یعنی اگر واکسینه کردن ۵۰ درصدی مردم تمام شده بود، طبیعتاً به سمت اینکه زندگی به شکل عادی پیش رود بسیار بود و متأسفانه در حال حاضر چنین مسألهای وجود ندارد.
این تهیهکننده سینما و رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیهکنندگان توضیح داد: سینماداران عملاً بعد از ۱۶ ماه با نوعی شبه ورشکستگی روبرو هستند چرا که در بسیاری از موارد حتی هزینههای اولیه و دستمزد را نمیتوانند پرداخت کنند، ضمن اینکه سال به سال حقوق و دستمزد کارکنانشان طبق قانون کار افزایش پیدا کرده و این هزینهها اضافه شده است.
موسوی در پایان گفت: تولید نیز با همین مشکلات روبرو است، یعنی امکان اکرانی که بتواند هزینهها را بازگرداند وجود ندارد، در حقیقت اکران در حال حاضر وجود دارد و هر فیلمی که بخواهد میتواند اکران شود، اما به دلیل اینکه مردم کمتر به سینما میروند، طبیعتاً تهیهکنندگان علاقهای به اینکه بتوانند فیلمهای خود را اکران کنند ندارند چرا که نگران بازگشت سرمایه هستند.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تریبون کن و فرصتی که نادیده گرفته شد
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۸)
- پیشبینی نشریه معتبر ورایتی: «عنکبوت مقدس» شانس اول دریافت نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۲ است
- یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم «نزدیک»/ جهنم در بهشت
- سیدجمال ساداتیان: «برادران لیلا» را مردادماه اکران میکنیم
آخرین ها
- پیشبینی نشریه معتبر ورایتی: «عنکبوت مقدس» شانس اول دریافت نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۲ است
- سیدجمال ساداتیان: «برادران لیلا» را مردادماه اکران میکنیم
- این بار خرمشهر فریاد زد!/ نگاهی به مستند تلویزیونی «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر»
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۸)
- تریبون کن و فرصتی که نادیده گرفته شد
- «مغز استخوان»؛ فاقد هسته مرکزی دراماتیک
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم «نزدیک»/ جهنم در بهشت
- اکران «داستانهای هزار و یک روز» در خانه هنرمندان ایران
- ری لیوتا بازیگر «رفقای خوب» درگذشت/ ابراز تاسف رابرت دنیرو
- «سگ بند» و «انفرادی» همچنان در صدر فروش/ گیشه سینما سردتر میشود؟
- بیانیه کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی اصفهان/ چرا با نمایش «مجبوریم» در یک دانشگاه مخالفت شد؟
- خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما؛ بیانیه کمیته رفع موانع تولیدات فرهنگی منتشر شد
- گفتگوی سایت جشنواره کن با اصغر فرهادی/ من عاشق داستانم تا سینما
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۷)
- در نشست خبری در جشنواره کن مطرح شد؛ از ماجرای «برادران لیلا» تا حواشی «شهرزاد»
- آقای بازیگر تمام نشدنی/ به بهانه حضور سعید پورصمیمی در فیلم «برادران لیلا»
- جدول ستارههای منتقدان فرانسوی به فیلمهای جشنواره کن/ «زمان آرماگدون» پیشتاز است
- وراثت و جنسیت/ یادداشت منتقد اسکرین دیلی بر فیلم «برادران لیلا»
- جشنوارهی سینمایی کرمان؛ خانهی پایانی/ گزارشی از آخرین روز دومین دورهی جشنوارهی ملی فیلم کرمان
- خزاعی: نباید بین فیلمساز پایتختنشین و شهرستانی تفاوت قائل شویم/ کهکیلویه و بویر احمد به نسبت ظرفیتهایش در حوزه سینما مورد توجه نبوده است
- یادداشت پیتر بردشاو بر فیلم «عنکبوت مقدس»/ تریلرِ جناییِ ایرانی؛ ماجرایی واقعی با ساختی فراتر از باور
- علفزاری دیگر/ نگاهی به سریال «یاغی»
- پرترهی نقاش عاشق/ نگاهی به نمایش «لوترک»
- تمجید منتقدان از «برادران لیلا» در کن
- روایت زندگی شهید مدافع سلامت در رادیو
- با معرفی برگزیدگان و اهدای نشان ایسفا؛ سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه «سایه» به ایستگاه پایانی رسید
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۶)
- ادامه اکران بهاری «قهر مخاطبان»/ سینما در وضعیت اورژانسی است
- گزارشی از روز سوم دومین جشنوارهی ملی فیلم کرمان/ یک روز مانده به پایان