کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم تیغ و ترمه در برنامه نقد سینما گفت : «دبیا زاهدی به قدری بیحاشیه بود و آنقدر روی کارش تمرکز داشت که تنها آدمی بود که موبایلش را سر صحنه میآورد. چند تا از لحظات درخشان بازیاش هم خلاقیت خودش است.»
به گزارش سینماسینما ،دیبا زاهدی بازیگر نیز دراین برنامه گفت : «آقای پوراحمد تحلیل شخصیت میخواستند نه تست بازیگری؛ میخواسنند ببیند به درک و تحلیل درستی از آن بازی رسیدهام یا نه. دیدند چیزی که من از فیلمنامه برداشت کردهام، تقریبا به چیزی که در ذهنشان بود نزدیک بوده است.»
سیدعلی قائممقامی | تهیهکننده نیز گفت : «سابقه آشنایی من با آقای پوراحمد به فیلم «شب یلدا» برمیگردد تا فیلم «کفشهایم کو» بعد از ده سال فیلمنامه با شرط و شروط مجوز گرفت و ما دنبال پیش تولید بودیم. من و آقای پوراحمد به هم اعتماد داریم و وقتی فیلمنامه را خواندم، اعلام کردم که با کمال میل حاضرم این فیلم را تولید کنم. نه فارابی پشت کار بود و نه حوزه و اوج و به صورت کاملا خصوصی تولید شد. اگر فارابی مشارکت کند خوب است اما برای ۲۰۰ میلیون تومان وام، از ما میخواهند سند خانهمان را گروه بگذاریم!»
«این فیلمنامه که به دلیل مشکلات شخصیت مادر رد شده بود با وساطت آقای داروغهزاده مجوز گرفت. ما امیدواریم که این فیلم دیده شود. از غروب که فیلم پخش شد یک سری از دوستان به من میگویند چرا آقای پوراحمد روی این موضوع کار کرده است؟ گفتم شما چرا دوست دارید پوراحمد در دهه ۷۰ باقی بماند؟! خب آدم عوض میشود!»