
برنامه جامجهانی ویژه دیدار فرانسه و بلژیک هم مثل شبهای قبل سوژههای جالبی داشت؛ از بیماری امیر حاج رضایی گرفته تا لایو دردسرساز محمدحسین میثاقی.
به گزارش سینماسینما ،گزارش پیمان یوسفی هم که حسابی حوصله مخاطبان را سر برد.
حال حاج رضایی خوب نبود
امیر حاج رضایی، کارشناس خوشصحبت و برجسته فوتبال برای صحبت فنی درباره دیدار فرانسه و بلژیک میهمان عادل فردوسیپور بود. حاج رضایی در حالی به برنامه رفت که ظاهرا حال جسمانی خوبی نداشت. او چشمهایش کاملا قرمز بود و در تکلم نیز گاهی اوقات دچار مشکل میشد؛ این موضوع نیز در فضای مجازی از چشم کاربران دورنماند و بسیاری به موضوع سرماخوردگی این کارشناس پرداختند.
آگهیهای آزاردهنده و لایو میثاقی
ماجرای آگهیهای طولانی و آزاردهنده صداوسیما قبل، در حین و بعد از مسابقات جامجهانی موضوع جدیدی نیست؛ اما در جریان بازی بلژیک و فرانسه باز هم مورد توجه مخاطبان فضای مجازی قرار گرفت. موضوع وقتی خیلی دردسرساز شد که قبل از شروع بازی فرانسه و بلژیک زمانی که تلویزیون داشت آگهیهای بازرگانی پخش میکرد، محمدحسین میثاقی گزارشگر اعزامی صداوسیما به روسیه در اینستاگرام شخصیاش از ورزشگاه لایو گذاشت تا مشخص شود که مراسم ابتدایی بازی شروع شده و صداوسیما دیرتر تصاویر را پخش میکند. همین موضوع سوژه فضای مجازی شد و بسیاری از افراد به عملکرد سیما در پخش آگهیها به جای تصاویر شروع بازی حساس نیمهنهایی ایراد گرفتند.
جملات خستهکننده و تکراری یوسفی
از کامنتها و واکنشهای مخاطبان فوتبالی در فضای مجازی میشود متوجه شد که گزارش فرانسه و بلژیک توسط پیمان یوسفی مورد توجه عموم قرار نگرفته است. وقتی یوسفی بازی دیشب فرانسه مقابل بلژیک را گزارش کرد و گفت که این آخرین گزارشش در این رقابتها است، طنازیهای علاقهمندان به فوتبال در شبکههای مختلف مجازی شروع شد؛ از تکرار کلمات عربی که یوسفی در خلال گزارشهایش به کار میبرد، گرفته تا این جمله «بهترین قسمت بازی فرانسه و بلژیک، آخرین گزارش پیمان یوسفی در جامجهانی ٢٠١٨ بود». یوسفی خبر از آخرین گزارشش در جامجهانی داد اما کاملا مشخص بود که او اصلا در این جام دل و دماغ نداشت، بیحوصله بود و با این بیحوصلگی خاص خودش مخاطب را هم خسته کرد. نکته اینجاست که یوسفی میداند که مردم چه سبک گزارشی را دوست دارند اما هرگز تلاشی نمیکند تا از دایره لغات خاص خودش خارج شود. بیان جملههایی مثل «قس علی هذا»، «من حیث المجموع»، «علیایحال» چندان برای عشق فوتبالها جذاب نیست. عشق فوتبالهایی که خیلیهایشان معنی جملههایی که یوسفی میگوید را نمیدانند! از سوی دیگر از دید بسیاری از مخاطبان آرامشی که یوسفی این روزها در خلال گزارشهایش دارد، بشدت آزاردهنده است و حس و حال مخاطب را از بین میبرد. پیمان باید این را قبول کند که دیگر بیان اینکه «شیاطین سرخ دو دقیقه وقت دارند تا شیطونیشون رو نشون بدن!» هواداران فوتبال را جذب نمیکند. یا وقتی تلویزیون درحال سانسور است و تصاویر نخست بازی را نشان میدهد، نباید از این عبارت استفاده کرد که «آه و حسرت را میشود در چهره بلژیکیها دید».
شهروند

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- معرفی داوران یک بخش جشنواره فیلمهای ورزشی/ گزارشگر ورزشی داور جشنواره فیلم شد
- اگر سینما هنر هفتم است فوتبال هنر هشتم است
- امیر حاجرضایی: این بار هم تختی را تنها گذاشتیم
- شکست پروژه عبور ازفردوسیپور
- اجرای محمدحسین میثاقی در برنامهای با داوری خداداد عزیزی
- پیمان یوسفی؛ کما فی السابق خسته کننده!
- آقای گزارشگر؛ دقیقا کجایی؟!/گزارش شهری، اوج کار گزارشگران تلویزیون در روسیه!
- گفتوگو با «محمدحسین میثاقی» که گزارشهایش از حواشی جام جهانی روسیه پر انرژی و هیجان انگیز است
- گزارشگران فوتبال در روسیه مشخص شدند
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینمایی با طعم ورزش/ میثاقی بهترین مجری ورزشی
- میهمانان غرفه سینماسینما در روز هفتم نمایشگاه مطبوعات/ گزارش تصویری
- غرفه سینماسینما و چهره های روز سوم / از امیر حاج رضایی تا حجت الاسلام زائری / گزارش تصویری
- گزارشگر مطرح فوتبال ممنوعالتصویر شد؟
- چه کسی در تلویزیون به اصغر فرهادی و شهاب حسینی تبریک گفت؟ / واکنش مجری بعد از تبریک به سازندگان فروشنده در رسانه ملی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»
- همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش
- در اولین «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ روایت بیواسطه انقلاب؛ از مصر تا ایران/ وقتی دوربینها سند میسازند
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»