محمد حاتمی قصد دارد نمایش «جنت مکان، خلد آشیان» را با بازی گلاب آدینه روی صحنه ببرد.
به گزارش سینماسینما، این هنرمند تئاتر از تصمیمش برای اجرای دو اثر نمایشی خبر داد و تاکید کرد: نمیتوان زندگی را متوقف کرد و بیکار نشست چون فعلا شرایط همین است.
حاتمی درباره نمایش «جنت مکان، خلد آشیان» توضیح داد: این نمایش اثری اجتماعی و کمدی است که متن آن را خودم نوشتهام و خانم گلاب آدینه در آن بازی خواهند داشت.
او ترجیح داد ارایه جزییات بیشتر درباره این نمایش را به زمانی دیگر موکول کند ولی از قصدش برای اجرای نمایشی دیگر هم خبر داد و گفت: نمایشنامه «ادریسیها، برج خاموشان» را سالها پیش نوشته بودم که فرصتی برای اجرایش دست نداد ولی تصمیم دارم امسال این نمایش را هم اجرا کنم.
حاتمی توضیح داد که این نمایشنامه برداشتی آزاد از رمان «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» است که ارتباطی به رمان «خانه اردیسیها»ی غزاله علیزاده ندارد.
او اضافه کرد: تصمیم این است که این نمایش را هم در قالب تئاتر، روی صحنه ببرم و هم از آن یک فیلم بسازم که البته تله تئاتر نخواهد بود بلکه دکوپاژ سینمایی خواهیم داشت و فیلمبرداریمان کاملا حرفهای است. البته این فیلم را برای پخش خانگی میسازیم.
این کارگردان و بازیگر تئاتر با انتقاد از کیفیت ضبط برخی از تئاترها افزود: بیشتر تئاترهای ما به شکلی آماتور ضبط شده و چیزی بیهویت و بلاتکلیف است نه تله تئاتر است و نه تئاتر چراکه هر یک از این مدیومها، مختصات خود را دارند ولی تئاترهای ضبط شده ما شیر بی یال و دم و اشکمی هستند که ما به بازار ارایه میکنیم و توقع هم داریم مردم چنین محصولاتی را بخرند. خب با این کیفیت نمیشود!
حاتمی در پایان درباره کار هنری در دوران کرونایی گفت: در مدت قرنطینه که همه خانهنشین بودیم و مشغول امور شخصی ولی این وضعیت ادامه دارد و نمیتوان زندگی را تعطیل کرد. باید کار کرد ولی با شرایط درست. بنابراین من هم صحبتهایم را برای شروع کار انجام دادهام و متناسب با شرایط فعلی، کارهایم را پیش میبرم که هم سلامت گروه حفظ شود و هم تماشاگر، چون شرایط همین است و برای همه هم همین است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران نمایش گلاب آدینه معرفی شدند
- میزبانی تالار حافظ از نمایش «قفس»
- بانوی محبوب من عامه پسند نیست /انگ به نمایش ها نچسبانیم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با جلیل فرجاد بازیگر نمایش «بانوی محبوب من»
- گفتگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با گلاب آدینه کارگردان نمایش «بانوی محبوب من»
- مفری برای رسیدن به جهان شادی/ نگاهی به نمایش «بانوی محبوب من»
- اجرای «بانوی محبوب من» گلاب آدینه با حضور فاطمه معتمدآریا آغاز شد
- مرجان اشرفیزاده در گفتوگو با سینماسینما/ قصه فیلم «آبجی» از یک نگرانی و ترس در من شروع شد
- گلاب آدینه «بانوی محبوب من» را روی صحنه میبرد
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش هفتم
- زمستان فصل آخر سال نیست/ نگاهی به فیلم «دوباره زندگی»
- قصه تنهایی آدمها / نگاهی به فیلم «دوباره زندگی»
- عاشقانه اصلان و ریحان/ نگاهی به فیلم “دوباره زندگی”
- جشن حافظ برگزار شد/ تشکر گلاب آدینه از مهدی هاشمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- درگذشتِ نیلز آرستروپ و پارک مین جه
- «دو پرتره از دو نقاش معاصر» بررسی شد/ دانشگاهها نباید تنها به آموزش تئوریک بسنده کنند
- «مردی متفاوت» بهترین فیلم جوایز گاتهام شد
- تصاویری از پشت صحنه سریال«آیدا بین»
- کنسرت-نمایش لیلای بی مجنون / گزارش تصویری
- انتشار فراخوان اولین جشنواره عکس و فیلم تهران؛ «لالهزار»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- فوت یکی از برندگان اسکار/ مارشال بریکمن درگذشت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست