محمد کارت با انتشار یک پست در اینستاگرام خود از اتفاقاتی که برای فیلم «شنای پروانه» افتاده ابراز نارضایتی کرد و از مردم خواست به صورت قانونی این فیلم را ببینند.
به گزارش سینماسینما، محمد کارت کارگردان فیلم «شنای پروانه» نوشته است: برای فیلم عزیزم «شنای پروانه» که تنش آماج زخم های یکی پس از دیگری شد و تمثال شریفش تبدیل شد به پیکری هر جایی.
فیلمی که با تلاش خستگی ناپذیر، تمام قد ایستادیم تا تمام عناصرش شکیل و حرفهای برای مخاطب و مردم باشد.
فیلمی که اگر احوال جهان به هم نمیریخت و کرونا نبود به اذعان کارشناسان، میتوانست پرونده موفقیت هایش را با جابجا کردن رکوردهای فروش ادامه دهد.
اما این اپیدمی که به یکباره سالن های سینما را به تعطیلی کشاند و باعث شد «شنای پروانه» با تصمیم عجولانه و بی درایت و با وعدههای سر خرمن، برای بازگشایی فرمایشی سالنهای سینما پس از تعطیلی چندماهه، سینه سپر کند و پیش قدم شود تا سینما زنده بماند.
اما پس از چند روز پشتش را خالی دید و اکرانش متوقف و بلاتکلیف رها شد.
کرونا شرایط را غیرقابل پیش بینی، پیش برد اما ما هرگز انتظار نداشتیم زخم آخر را با قاچاق فیلم بخوریم.
حالا که «شنایپروانه» پیکرش سلاخی شده و به پیشنهاد عدهای ناجوانمرد که مردم را تشویق میکنند فیلمی که نفسش گرم است را با سردی نارضایتی ما غیرقانونی ببینند، با اکران دوباره فیلم در سینماها مخالف بوده و هستم. چرا که در موقعیت کرونایی بهترین گزینه اکران آنلاین است یا اکران پرده و آنلاین همزمان باهم.
نه اینکه با تصمیمات چندپاره در اکران، مردم گیج شوند.
حالا دیگر «شنای پروانه» با تکیه بر موفقیت هایش در ارتباط با مخاطب تنها فیلم من نیست بلکه نماینده سینماست.
پس لطفا عزیزان بر پیکر کم جان سینما زخم نزنید.
هر کسی که هنوز امیدی به عاشقانه سینما-مخاطب دارد و صلاح میداند که با رعایت پروتکل ها به سینما برود و فیلم را ببیند دمش گرم. اگر هم انتخابتان در شرایط کرونایی، سینما نیست قطعا گله ای نیست باز هم دمتان گرم و سرتان سلامت.
اما بعنوان فیلمسازی که خودم را موظف به تلاش برای بازگشت سرمایه میدانم در این شرایط پیچیده از شما می خواهم درستترین تصمیم را بگیرید.
من با نهایت دقت در کوچکترین اجزاء، سعی کردم فیلمی در شأن دیدگان شما بسازم. فیلمی که سال گذشته در تمام عناصر کاندید جایزه بود و امسال هم در اختتامیه جشنواره فجر هفتمین سیمرغ بلورینش، سیمرغ بهترین آنونس را هم از آن خود کرد که نشان از دقت و تعهد در تمام اجزایش است.
از مردمان مهربان و حامیان همیشه سینما که پس از یکسال انتظار برای دیدن «شنای پروانه» همچنان صبورانه به من پیغام می دهند که در شرایط قانونی فیلم را خواهند دید ممنونم و قدردان شرافت چشمانشان هستم.
خدمت آنان هم که نمیدانم چشمانشان در چه صفحهای به فیلم خیره شده، عرض میکنم که لطفا اگر خواسته یا ناخواسته فیلم را غیرقانونی دیدهاند و برخی از آنها در صفحه شخصی به بنده پیغام حلالیت میدهند و درخواست شماره کارت دارند، پیشنهاد میدهم برای آرامش وجدان خودشان و رضایت ما یا فیلم را دوباره بر پرده سینما ببینند یا در زمان اکران آنلاین دوباره تماشایش کنند.
عاشقانه هنرمند_مخاطب همیشه کامل نیست گاهی یکی دیگری را ناامید میکند.
یقین داشته باشید من همواره تلاش می کنم تا پای جان به سهم و وظیفه خودم پایبند باشم و از مخاطبان عزیز و شریف هم خواهشمندم که سهمشان را ادا کنند.
سینما پیوند وفادارانه میخواهد. از همه عشاق سینما می خواهم به استحکام این رابطه پایبند باشند نه امروز که برای همیشه. تا من و ما با دلگرمی و به پشتوانه حمایت شما، همچنان متعهدانه، متعصب به شما و با دلگرمی به غیرت متقابل شما، فیلم بسازیم.
مخلصِ چشم و گوش و عقلِ عزیز شما
محمد کارت
بهمن ماه نود و نه

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شیرجه بلند
- عذاب وجدان تماشاگرانی که نسخه غیر قانونی شنای پروانه را دیده اند و پیشنهاد محمد کارت
- سرنوشت شوم پروانهها با ضربه بر یک دکمه
- تازهترین مصوبات شورای صنفی نمایش/ «شنای پروانه» میآید
- «سرزمین آوارهها» همزمان بهصورت پردهای و آنلاین اکران میشود
- «کودتای ۵۳» در سینماهای هنروتجربه روی پرده رفت
- آغاز نمایش فیلمهای جشنواره فیلم کوتاه تهران از اول بهمن ماه
- دبیر جشنواره فیلم کوتاه مطرح کرد/ پرونده سیوهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تا آخر امسال بسته میشود
- داوران بخش مستند و فیلم کوتاه سیو نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- گفتوگوی سینماسینما با فرزاد مؤتمن/ در «سراسر شب»، ژانرها در هم آمیخته شدهاند
- «مردن در آب مطهر» به صورت آنلاین اکران میشود
- گفتوگو با فرزاد موتمن/ «سراسر شب» به فیلمهای دیگر من هیچ شباهتی ندارد
- انتقاد کریستوفر نولان از کمپانی برادران وارنر/ مشورت نکردند
- «جمشیدیه» به صورت آنلاین اکران میشود
- آمار فروش «روزهای نارنجی» در اکران آنلاین
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- پلاک ۱۴۰۰ با المان های نوروزی در رادیو
- معرفی برندگان جوایز گویا/ اسکار اسپانیا به «دختران» رسید
- رونمایی از تصویر امین حیایی در «برف آخر» + عکس
- مجموعه داستان «تهران، قلهک، کوچه آفتاب» منتشر شد
- نظامنامه اکران ۱۴۰۰ فردا نهایی میشود/ آغاز اکران نوروزی از ۲۰ اسفند
- سکانس طلایی/ شاهدی برای تعقیب
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش نهم
- سواد رسانهای و جامعه ایرانی
- ایناریتو «برزخ» را با داریوش خنجی کلید زد
- سری جدید سریال «دودکش» کلید خورد
- «تابوی لیرو» آماده نمایش شد/ نفرین شکار
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش هشتم
- در رادیو با هم حرف بزنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلمهای کریستوفر نولان
- بروس ویلیس و لوک ویلسون در «کوچه بنزین» همبازی شدند/ تعقیبوگریز در شهر
- «کولبرف» روی میز تدوین
- معرفی برگزیدگان جشنواره برلین ۲۰۲۱/ خرس طلایی به رومانی رسید
- محمود گبرلو: باید مدیریت اقتصادی در سینمای ایران حاکم باشد
- گفتوگوی ورایتی با بهتاش صناعیها و مریم مقدم درباره «قصیده گاو سفید»/ تصویری متفاوت از زن ایرانی
- خمسه : کار در روزگار کرونایی سخت است/ دستمزد کار قبلی ام را هنوز دریافت نکرده ام
- حمید بهرامیان کارگردان چوب خط : باید منتظر واکنش مخاطب بمانیم
- روزنامه جام جم : «دورهمی» دیگر آن برنامه جذاب و تاثیرگذار سابق نیست
- انتقاد روزنامه ایران از انتخاب عجیب شبکه ۳
- بهتاش صناعیها و مریم مقدم برای پیروزی در جشنواره برلین امسال رقبای سختی دارند
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش هفتم
- سکانس طلایی/ زن نازنین
- معرفی نامزدهای جوایز بهترین انیمیشنهای سال/ پیکسار موفقترین سازنده انیمیشن
- گدار: به سینما بدرود خواهم گفت
- برندگان بخش «نسل» جشنواره برلین معرفی شدند/ ناکامی فیلمی با بازی شهاب حسینی
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش ششم