محمود کلاری رییس هییت داورانِ جشنواره زردآلوی طلایی شد

محمود کلاری، فیلمبردار ایرانی، رییس هیئت داوران مسابقه منطقه‌ای جشنواره فیلم زردآلوی طلایی شد.

به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم زردآلوی طلایی اعلام کرد: شما پیشگامان سینمای مدرن ایران – عباس کیارستمی، محسن مخملباف، جعفر پناهی و اصغر فرهادی – را به عنوان مهمانان جشنواره زردآلوی طلایی دیده‌اید. اکنون، مردی را خواهید دید که با دوربین در دست، بسیاری از فیلم‌های این استادان را فیلمبرداری کرده است.

از دهه ۱۹۸۰، کلاری در ساخت بیش از شصت فیلم مشارکت داشته و آثار عکاسی او در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است.

فیلم‌های سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، «آفساید» جعفر پناهی، «لیلا» ساخته زنده‌یاد داریوش مهرجویی و «باد ما را خواهد برد» زنده‌یاد عباس کیارستمی تنها بخش کوچکی از آثار مشهوری هستند که محمود کلاری به خلق آنها کمک کرده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 216149 و در روز پنجشنبه ۴ تیر ۱۴۰۵ ساعت 17:01:38
2026 copyright.