در هفتههای اخیر خبر افزایش نرخ اشتراک استفاده ماهانه فیلیمو و نماوا باعث انتقاداتی توسط کاربران در فضای مجازی شد.
به گزارش سینماسینما، محمدجواد شکوری مدیرعامل شرکت صباایده که فیلیمو زیرمجموعه آن است در پاسخ به این انتقادات در بخشهایی از گفتگو با صبح نو گفت: «مارکت و بازار را مخاطب انتخاب میکند. اینکه مخاطب فیلیمو را انتخاب کرده نشاندهنده این است که از سرویسی که دریافت میکند رضایت دارد و این برای ما قابل افتخار است.این به درآمد سرانه خانوار و نمونههای خارجی مرتبط است. در ترکیه هزینه اشتراک نتفلیکس چهارونیم دلار است. درآمد سرانه مردم آنجا سه هزار دلار است. همین را مبنای ایران کنیم. ما باید در سال۹۹ حدود ۱۰۶هزارتومان از مخاطبان دریافت میکردیم. حالا اگر از زاویه تولید به قضیه نگاه کنیم، در نیروی انسانی تا ۴۵درصد و در تجهیزات تا ۱۳۰درصد رشد هزینه داشتهایم. ضمنا تا پارسال سریالها با نماوا مشترک بود که بهدلیل سرشکن شدن هزینهها، به لحاظ اقتصادی بهصرفهتر بود. جدایی این دو شرکت به لحاظ رقابتی به نفع مردم شده اما از طرفی هزینه تولید نیز افزایش مییابد.»
او به تولید بیش از ۱۴۰۰ اپیزود محتوای اختصاصی در سال آینده اشاره کرد و گفت که باید هزینه تامین ساخت این برنامهها از طریقی تامین شود: «شش اپیزود در هفته عدد بسیاری بالایی است. نقدینگی اینها باید از محل اشتراکها تأمین شود. پول را باید از دست مردم بگیریم و به تولید وارد کنیم. راه دیگری که نداریم. پس اگر اعدادی افزایش پیدا کرده حتما منطقی داشته است. همانطور که قبلا هم گفتم، با توجه به حجم تولیدات و هزینههای آن، قیمت اشتراک فیلیمو تغییر کرده است.»