سعید سهیلی که در فیلم «کلاشینکف» تجربه همکاری با عطاران را داشته، معتقد است: اگر بازیگری بتواند مدت زمان محبوبیت اش را طولانی تر کند، آن بازیگر موفق است.
به گزارش سینماسینما ،کارگردان «کلاشینکف» در پاسخ به این سوال که آیا طی این سالها ویژگیهای شخصی رضا عطاران باعث جلب نظر سینماروها شده است یا این استقبال برخاسته از شاخصه های خود فیلمها بوده، به بانی فیلم گفت: بازیگری مثل رضا عطاران یا امثال او که یک باره مورد استقبال و اقبال و محبوبیت مردم قرار می گیرند، قطعاً با یک مشخصیه و قابلیت نمی توان این محبوبیت را به دست آورد و باید دلایل متعددی کنار همدیگر قرار بگیرند که باعث شود این مقدار استقبال و محبوبیت را به دست آورد. در هر صورت خدا بعضی ها را بغل می گیرد و دوستشان دارد و این فرصت را به آنان می دهد تا در مسیر رشد قرار گیرند. دلایلی که می توان در اینباره گفت شاید در مجموع در این موارد خلاصه شود؛ قلب بازیگر باید صاف، زلال، پاک و بی ریا باشد. دیگر اینکه اخلاق یک بازیگر تأثیر بسزایی در محبوبیتش بین مردم دارد. ضمنا باید توانایی بازی در ایفای نقش های مختلف را داشته باشد و بدرخشد و دلیل آخر اینکه انتخاب های درستی در مواجهه با فیلم ها و نقش هایش داشته باشد. رضا عطاران همه این موارد را دارد و همه اینها دست به دست هم داده اند تا او بدل به یک بازیگر محبوب شود. رضا عطاران تنها بازیگری است که در کوچه و خیابان مردم به نام آقا رضا صدایش می زنند. این نشانه صمیمیت بی اندازه مردم به یک بازیگر است. بازیگران ما باید امثال رضا عطاران را الگوی خودشان قرار دهند و در برخوردشان با مردم آنقدر صمیمی باشند که مردم آن بازیگر را عضوی از خانواده، رفیق و برادر خودشان بدانند. بازیگران دیگری هم شبیه رضا عطاران داریم حالا یک مقدار پایین تر یا نزدیک به عطاران، ولی باقی بازیگران باید همین مسیر را طی کنند تا شاید به جایگاه او برسند. قبل از انقلاب مرحوم فردین را داشتیم و بعد از انقلاب ابوالفضل پورعرب و اوایل انقلاب جمشید هاشم پور. در حال حاضر رضا عطاران را داریم و بعد از او هم بازیگران دیگری مورد محبت مردم قرار خواهند گرفت.
کارگردان «گشت ارشاد» درباره اینکه چقدر شهرت عطاران در فروش فیلم هایش تأثیر داشته است، افزود: خیلی از بازیگران مثل رضا عطاران در تلویزیون کار کردند و بعد به سینما آمدند و الان هم مشغول و محبوب هستند و فیلم هایشان می فروشد و این خیلی دلیل محکمی نیست. با رضا عطاران بیش از ۱۰ بازیگر دیگر به سینما آمده اند اما یکی رضا عطاران شد. بقیه یا حذف شده اند یا مورد استقبال مردم قرار نگرفتند. قطعاً تلویزیون در اینکه مردم یک بازیگر را بشناسند نقش دارد، ولی در حدی که او را بشناسند،نه در حدی که لزوما مورد اقبال مردم قرار بگیرند. بستگی به خود بازیگر دارد که بتواند از چشم مردم به قلب شان نقل مکان کند. در چشم مردم بودن کار ساده ای است که به آن شهرت می گویند، اما در قلب مردم قرار گرفتن کار سختی است که به آن محبوبیت می گویند.
کارگردان «چهارچنگولی» درباره تفاوت عطاران با کمدین های سال گذشته سینمای ایران که حضورشان کم رنگتر شده و سالهاست فیلم پرفروش نداشته اند، خاطرنشان کرد: به هر حال هر بازیگری مدتی مورد اقبال قرار می گیرد. زمانی اکبر عبدی و علیرضا خمسه فیلم هایشان فروش میلیاردی داشت و مدتی هم در بازیگری افت کردند. هر بازیگری در کارهایش اوج و فرود دارد، هم دوران طلایی دارد و هم دوران بازنشستگی و هم دوران فراموشی. مهم این است که بازیگر، خودش را مدیریت کند که در زمان اوج بودنش طولانی تر شود. یک بازیگر دو سال در اوج است و بازیگر دیگری ۱۰ سال. این دست خود بازیگر است، اما در هر صورت همیشگی نیست. مردم تنوع را دوست دارند و دلشان می خواهد بازیگران جدید و چهره های جدید بیایند و اگر بازیگری بتواند مدت زمان محبوبیت اش را طولانی تر کند، آن بازیگر موفق است و رضا عطاران این کار را کرد؛ یعنی یک دهه مورد علاقه و استقبال مردم قرار گرفته است.
کارگردان «مردی شبیه باران» درباره موفق ترین فیلم های عطاران و دلیل آن، افزود: فیلم خاصی را نمی توانم نام ببرم، ولی هر موقع رضا عطاران در فیلم هایش، خودش بوده موفق تر عمل کرد، اما هر موقع سعی کردند چهره جدیدی را ازاو ارائه و گریم، نوع بازی و شخصیت اش را تغییر بدهند، موفق نبوده. مردم همان رضا عطاران که در کوچه و خیابان هست را روی پرده دوست دارند و وقتی چهره، گریم، طبقه اش تغییر می کند، مردم بی علاقه می شوند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- زنگ تفریح یک فیلمساز چیرهدست/ نگاهی به فیلم «ویلای ساحلی»
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری چه زمانی اکران میشود؟
- آغاز چالشها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- «سودابه»؛ باورها و ترسها در اجتماع خشمگین
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
آخرین ها
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- رویداد «جنگ چهره زنانه ندارد» برگزار شد
- در آستانه شش سالگی سوینا؛ نسخه ویژه نابینایان «نرگس» با صدای باران کوثری منتشر میشود
- هیات داوران جشنواره لوکارنو معرفی شد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- میزبانی جشنواره جیفونی از سه فیلم ایرانی
- «پیر پسر» در یک جمله؛ فیلمی که رازهای این سرزمین را آشکار میکند
- «بیسروصدا»؛ زمزمه تلخ زیر لایههای تاریک شهر
- ترامپ از برنامه «۶۰ دقیقه» ۱۶میلیون دلار خسارت گرفت
- یعقوب صباحی درگذشت
- فرانتیشک کلیشیک درگذشت
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اجحاف در حقِ «بازی را بکش»
- «گلهای شب دریا» جایزه جشنواره مارسی را کسب کرد
- «پیرپسر»؛ شیاطین دنیایی فراموششده
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- مستند ایرانی بهترین فیلم انسانشناسی جشنواره ایتالیایی شد
- «دختر قاصدکها» از ژاپن جایزه گرفت
- جشنواره ونیز در آستانه نشست خبری/ اعتباری که باربرا به جشنواره ایتالیایی بخشید
- با معرفی برگزیدگان پنجاه و نهمین دوره جشنواره؛ جایزه ویژه کارلووی واری به فیلم سهیل بیرقی رسید
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- «کودکان کاغذی» در راه انگلستان
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- تحلیل ساختاری درام «وحشی» با تطبیق پیرنگ با فیلم «یک پیامبر» ژاک اودیار/ قهرمان رانده، پیامآور تقدیر
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز