تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۱۳:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 12841
مسعود جعفری جوزانی که قصد دارد فیلم «کوروش کبیر» را بسازد با اشاره به اینکه برای اولین بار آرت بوک برای یک اثر سینمایی طراحی شده است، تاکید کرد نقش کوروش کبیر را یک ایرانی بازی می کند.

مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما که به دنبال ساخت پروژه «کوروش کبیر» است در حاشیه رونمایی از فیلمنامه این فیلم که شب گذشته جمعه چهاردهم اسفند ماه برگزار شد  درباره تهیه کنندگی و سرمایه گذاری این پروژه گفت: سناریوی «کوروش کبیر» به یک سرمایه گذار واگذار شده است تا شرایط ساخت این فیلم را فراهم کند. البته تا امروز این پروژه را با هزینه شخصی خود جلو برده ام و تا یک ماه دیگر آرت بوک فیلم «کوروش کبیر» نیز آماده می شود.

به گزارش سینما سینماوی با اشاره به اینکه با تعدادی از سرمایه گذاران صحبت شده است، بیان کرد: قرار است این دوستان به ما کمک کنند تا بتوانیم این پروژه سینمایی را جلوی دوربین ببریم ولی تا زمانی که به نتیجه، امضای قرارداد و رد و بدل کردن پول نرسیده ایم نمی توان اطلاع رسانی کرد و ترجیح می دهم اسامی آنها را نگویم، اما قرار براین است که از اواخر خرداد ماه پیش تولید کار شروع شود. بخشی از سرمایه گذارانی که می خواهند در این پروژه حضور داشته باشند، واردکنندگان بزرگی هستند که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

جوزانی با اشاره به طراحی «آرت بوک» برای این پروژه سینمایی توضیح داد: این کار برای اولین بار در ایران رخ می دهد. در واقع آرت بوک در روند تولید فیلم در سینمای مدرن همیشه مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در صرفه جویی بودجه بسیار تاثیرگذار باشد. این کتاب تنها به تهیه کننده و کارگردان نشان داده می شود و بعد از پایان فیلم، قابل انتشار است.

کارگردان فیلم سینمایی «شیر سنگی» بیان کرد: این کتاب به گونه ای است که قبل از ساخت فیلم متوجه می شویم که چه چیزی قرار است ساخته شود. در این کتاب از استوری بورد، طراحی گریم و لباس، ابزار آلات جنگی و حتی گونه های گیاهی زمانی که فیلم در آن ساخته می شود و توجیه اقتصادی فیلم، اشاره شده است.

کارگردان فیلم «در مسیر تندباد» ادامه داد: سناریو از طرف من به شخصی واگذار و براساس قراردادی که بسته شده است اگر پس از۶ ماه اتفاقی برای ساخت این فیلم رخ ندهد و پیش تولید این فیلم شروع نشود، سناریو به مولف باز می‌گردد.

لوکیشن‌های فیلم در ایران است

وی در پاسخ به پرسش دیگر که لوکیشن های فیلم در ایران خواهد بود یا در خارج از کشور، توضیح داد: تمام لوکیشن های این فیلم در ایران انتخاب شده است، بخش اصلی کامپیوتری فیلم صد در صد توسط هنرمندان ایرانی انجام می شود اما جمع کردن فیلم در یکی از بزرگترین استودیوهای جهان در خارج از کشور انجام می شود.

کارگردان سریال «در چشم باد» تاکید کرد: این فیلم کاملا به شیوه مدرن و به صورت دیجیتالی فیلمبرداری می شود و با توجه به اینکه ما در ایران باندی با پهنای وسیع نداریم که بتوانیم برای این فیلم از آن استفاده کنیم مجبور شدیم تا این بخش را در خارج از کشور انجام دهیم. البته پیش از این طرحی را برای ساخت چنین استودیویی برای پروژه «پوریا ولی» به تلویزیون داده بودم که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و انتخاب استودیو خارجی تنها به دلیل اجبار انجام شده است.

وی درباره انتخاب بازیگران این اثر سینمایی توضیح داد: ما در این فیلم از هنرپیشه های بین المللی استفاده می کنیم ولی نقش کوروش کبیر را قطعا یک ایرانی بازی می کند.

کارگردان فیلم سینمایی «جاده های سرد» ادامه داد: در حال حاضر نیازی به دریافت مجوز ساخت فیلم نیست. این کتاب برای حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی فرستاده شده و او هم این کتاب را خوانده است، پیش از این نیز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده بودم و خوشبختانه تا این لحظه کسی با این فیلمنامه مشکلی نداشته است.

جعفری جوزانی با اشاره به اینکه از زمان پروانه موقت این فیلم گذشته است، گفت: برای ساخت این فیلم باید همه کارهای آن از قبل انجام شود، گرفتن یک برگه از وزارت ارشاد نه می تواند عامل بازدارنده ما باشد و نه عاملی برای تشویق برای ساخت این فیلم. به هر حال من این فیلم را می سازم و فکر می کنم حق قانونی این کار را دارم.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها