مسعود رایگان نقطه ضعف سینما در سال گذشته را چنین بیان می کند:«فیلمنامه بنیاد هر فیلم است و در سینمای ایران ضعف فیلمنامه وجود دارد.»
به گزارش سینماسینما، رایگان افزود: اگر فیلمنامه ای خوب باشد، به فیلمی متوسط می رسیم، چه رسد به اینکه فیلمنامه هم ضعیف باشد. فیلمنامه اصل هر فیلم است. تعدادی از فیلم ها را در جشنواره دیدم، اما ترجیح می دهم نظری درباره فیلم ها ندهم. به هر حال اصول مشخصی برای ساخت فیلم ها وجود دارد که نمی توانیم منکر آن ها شویم و به نظرم تعدادی از فیلم ها از اصول اولیه هم دور شده اند.»
این بازیگر در ادامه گفت: «همکاران ما به قصد فروش بالای فیلم ها، سطح سلیقه مردم را نازل و جوک های خیابانی را نیز وارد سینما کرده اند! در حالی که ساخت کمدی مناسب، بسیار کار سختی است و کمدی سازان درکشور ما شاید به تعداد انگشت های یک دست هم باشند. من تحلیلی برای این وضع سینما در آینده ندارم.»
رایگان در پایان تاکید کرد: «دراین وضع اقتصادی دشوار باید تصمیمی در سطح کلان گرفته شود تا مردم رغبتی برای تماشای فیلم ها در سینما پیدا کنند؛ زیرا با صحبت های اخیر مبنی بر افزایش قیمت بلیت فکر می کنم، مخاطبان سینما در سال ۱۳۹۸ کاهش پیدا می کنند.»
منبع: بانی فیلم

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تئاتر آزاد» از «سینما» جلو زد؟!
- رضا میرکریمی: «خیلی دور، خیلی نزدیک» تجربه درک حیرانی و بیوزنی نسبت به جهانی بیانتهاست
- خیلی دیر خیلی جذاب/ به مناسبت زادروز مسعود رایگان
- پوستر سریال تاریخی «بوم و بانو» منتشر شد
- «سرو زیر آب» و «آستیگمات» روی پرده میروند
- توقف ۱۰ روزه نمایش فیلمهای کمدی در مشهد
- بیژن میرباقری در گفت و گو با سینماسینما/ زور دولت به سالن داران نمی رسد
- ضبط «دیوار به دیوار ۲» به ۸۰ درصد رسید/ رایگان به سریال پیوست
- رونمایی از «رویای یک عکس» مسعود رایگان
- مراسم تولد مسعود رایگان / گزارش تصویری سینماسینما
- «پاهای بیقرار» به الهیه رسید/ مسعود رایگان جلوی دوربین می رود
- جواد طوسی در گفتوگو با سینماسینما/ نگاه جشنواره فجر و هیات داوران به فیلمهای کمدی منفی است
- روایت مسعود رایگان از سرگردانی دختری که وسط رودخانه گیر افتاد/ویدئو
- اختصاصی سینماسینما/ چرا مسعود رایگان کمکار شده است؟/ گلایه بازیگر «زادبوم» از وضعیت سینما
- دیوارها در «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به درستی فرو ریخته است/ گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگو با نیما جاویدی پس از جایزه سریز مانیا/ در هر واقعیتی بخشی از دروغ وجود دارد
- عاشقانهای از سه نسل؛ «جان جانان» به تهیهکنندگی حبیب الهیاری دارای پوستر رسمی شد
- درگذار از خشونت و تحقیر گذشته/ یادداشتی بر فیلم «زنی ناشناس»
- دو جایزه جشنواره فریبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- سمبلیک و مضمونگرا/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- «شهربانو» به رقابت آسیایی بنگلور راه یافت
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی به «آکتور» رسید
- آناتومی نکبت/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- وقتی پول معیار همه چیز است
- «آقای کلاین»؛ تلاش برای زدودن یک اشتباه
- سرگذشت لیلا و برادرانش
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- عیدی اول نوروز ۱۴۰۲ با بستههای عیدانه همراه اول
- چند نفر در سال ۱۴۰۱ به تئاترشهر رفتند؟
- «قطع فوری» بهار به سینماها میآید/ آخرین فیلم علی انصاریان در راه اکران
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- «لامینور» مهرجویی در بنگلور
- واکنش تهیهکننده فیلم «هوک» به پخش تلویزیونی فیلمش
- نسخه ویژه نابینایان «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- فیلمهای نوروزی در روزهای اول اکران چقدر بلیت فروختند؟
- برای احمد دامود؛ راز آن نگاه و دستهای چلیپا شده
- ادعای وزیر ارشاد؛ هیچ فیلمی در دولت سیزدهم توقیف نشده است
- احمد دامود درگذشت
- در مسیر سقوط/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع از کاری یک هنرمند
- مردی دانا، خوش پوش و بلندبالا/ به مناسبت سالگرد درگذشت علی معلم
- موفقیت تجاری مستند برنده خرس طلای برلین
- داستانِ شیفتگی/ معرفی کتاب «افسون پردهی نقرهای»
- دنیای پارادوکسیکال و غمبار چارلی/ نگاهی به فیلم «نهنگ»