رمضانعلی حیدری خلیلی میگوید: حتی با تمام شدن کرونا نیز نباید شیوه آنلاین را در کنار شیوه مرسوم برگزاری جشنواره «سینما حقیقت» فراموش کنیم. این شیوه به عنوان مزیت میتواند ما را در پهنه بیشتر از سطح ملی و بینالمللی معرفی و آثار را برجسته کند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد اطلاعرسانی چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند «سینما حقیقت»، رمضانعلی حیدری خلیلی (معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی) در محل استقرار تیم اجرایی جشنواره «سینما حقیقت» حاضر شد و از بخشهای مختلف تهیه برنامههای این رویداد سینمایی که به صورت آنلاین برگزار میشود، بازدید کرد.
رمضانعلی حیدری درباره جشنواره «سینما حقیقت» گفت: یکی از مزیتهای برگزاری این دوره از جشنواره سینما حقیقت به عبارتی استمرار حیات سینمای مستند است. مزیت دیگر عمومیسازی دسترسی فرهنگی است که با برگزاری آنلاین این رویداد ایجاد شده است. به هر ترتیب با ابتکار عملی که جشنواره در این دوره به جهت شرایط کرونا به خرج داده، این حجم از بازدیدکننده و مخاطب که آمار آن اعلام شده برنامههای جشنواره را دنبال کردند.
وی افزود: در نتیجه این اتفاق مزیت مهمی است که نباید از آن غافل شد. این میتواند یک سرمایه باشد که باید به آن افتخار کنیم. چراکه با شرایطی که داشتیم برگزاری این جشنواره رکنی برای استمرار حیات سینمای مستند بود و اکنون با مزیتهایی نیز در این شکل از برگزاری مواجه شدیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در ادامه بیان کرد: امیدواریم که هر سال اتفاق بهتری را در این جشنواره شاهد باشیم. حتی با تمام شدن کرونا این شیوه از برگزاری را در کنار شیوه مرسوم نباید فراموش کنیم. چراکه این شیوه به عنوان یک مزیت میتواند ما را در پهنه بیشتر از سطح ملی و بینالمللی معرفی و آثار را برجسته کند.
خلیلی ادامه داد: چراکه به هر حال اصلیترین ویترینی که سینمای مستند در کشور ما و منطقه دیده میشود، جشنواره سینما حقیقت است که به عنوان یک برند قابل احترام شناخته میشود.
این مدیر سینمایی درباره تاثیر سینمای مستند و جشنواره «سینما حقیقت» در ارتقای فرهنگ جامعه توضیح داد: سینمای مستند بهترین ابزار تصویری است که میتواند رنگینکمان فرهنگی که جزو داشتههای ایران بزرگ است و همه ما به آن افتخار میکنیم را در قاب تصویر معرفی کند. سینمای مستند مخصوصا برای معرفی قابلیتها، مزیتها و ویژگیهای فرهنگی مورد توجه بیشتر استانهایی که ما به آن سفر کردیم، خیلی کمک کرده و قابلیت کمک بیش از این را نیز دارد.
وی افزود: باتوجه به توضیحاتی که از اهمیت سینمای مستند گفتم، بخشهای مختلف بیشتر باید به این سینما نزدیک شوند. به هر ترتیب به لحاظ حاکمیتی و دولتی هربخش و دستگاهی در کشور ماموریت و وظیفهای دارد که میتواند به ابزار و امکانات سینمای مستند مجهز شود و بیشتر از آن استفاده کند.
خلیلی در پایان گفت: به این صورت آنها بهتر میتوانند خدمات خود را معرفی و از ظرفیت خود برای کاستیها و شناسایی نیازهای اصلی استفاده کنند. کما اینکه به هر حال تجربه استفاده از سینمای مستند برای مستندنگاری طرحهای مهم و جدید ظرفیتی است که کشور بیش از این میتواند از آن استفاده کند و سینمای مستند قابلیت آن را دارد. امیدوارم به این سمت حرکت کنیم.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چند خوشه طلایی از یک گندمزار/ نگاهی به چند فیلم مستند که در جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمدند
- جشنواره حقیقت روی میز نقد «نردبان»/ گفتوگو با کارگردان بهترین فیلم جشنواره در شبکه مستند
- اکران «کودتای ۵۳» در آمریکا و اروپا/ اکران آنلاین در ایران از ۱۷ دی
- گزارش اختتامیه جشنواره «سینماحقیقت»/ «جاهای خالی پر شود»؛ بهترین فیلم جشنواره
- معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت/ مستند «کودتای ۵۳»، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران
- اختتامیه جشنواره «سینماحقیقت» را در کدام پلتفرم ببینیم؟
- پیام تصویری فردریک وایزمن به چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت
- کرونا با جشنواره مستندسازان چه کرد؟/ تغییر «حقیقت» به دست طبیعت
- مراسم نکوداشت منوچهر طیاب برگزار شد/ فیلمسازی از نسل عقلانیت
- نامزدهای بخش ملی جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- یادداشتهای چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت/ یک
- تا پایان روز پنجم جشنواره سینماحقیقت؛ ۱۵ فیلم پرمخاطب و ۱۵ فیلم برتر از نگاه تماشاگران سینماحقیقت اعلام شد
- برنامههای روز هفتم جشنواره سینماحقیقت/ بزرگداشت منوچهر طیاب
- مروری بر رویدادهای روز پنجم جشنواره سینماحقیقت
- یک جامعهشناس مطرح کرد/ موانع ساختاری فیلمسازی مستند بسیار قوی است/ افزایش سواد رسانه ای تماشای مستند را بیشتر میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- اسامی آثار نامزدشده بخشهای مختلف جشنواره فیلم فجر اعلام شد
- طباطبایینژاد: مساله فیلم «قاتل و وحشی» در حوزه اختیارات من نیست
- درگذشت بازیگر جوان کرهای/ علت مرگ، نامعلوم
- اسامی فیلمهای راهیافته به بخش «ملی» چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم موج کیش اعلام شد
- اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران / گزارش تصویری
آخرین ها
- آغاز پخش سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» از جمعه
- درگذشت بازیگر جوان کرهای/ علت مرگ، نامعلوم
- انتخابات انجمن تهیه کننده _ کارگردانان سینما برگزار شد
- طباطبایینژاد: مساله فیلم «قاتل و وحشی» در حوزه اختیارات من نیست
- معرفی پروژه جدید رابرت دنیرو/ همکاری با نتفلیکس
- نوید محمودی: پژوهش آثار سینمایی را سنددار میکند
- اسامی فیلمهای راهیافته به بخش «ملی» چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم موج کیش اعلام شد
- «هری پاتر» سریال میشود/ هنوز جزئیات داستان روشن نیست
- تغییرات کرونایی در قوانین «بفتا ۲۰۲۱»
- اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران / گزارش تصویری
- اسامی آثار نامزدشده بخشهای مختلف جشنواره فیلم فجر اعلام شد
- برگزیدگان سیوهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند/ «اسب سفید بالدار»، بهترین فیلم
- افشاگری آسیا آرجنتو علیه یک کارگردان مشهور
- گفتوگو با منوچهر محمدی: وظیفه فیلمسازان است که به جنگ خطوط قرمزی که هیچ مبنای شرعی و قانونی ندارند، بروند
- آتیلا پسیانی و گروه جدید بازیگران سریال نورزی شبکه دو مقابل دوربین رفتند
- تهیهکننده «خوب، بد و زشت» درگذشت
- جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره داکا برای «جنایت بیدقت» شهرام مکری
- اعلام جزئیات مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- چرا هنرمندان، املاک ترامپ در دبی را تبلیغ میکنند
- مخالفت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با کمک به جشنواره فجر/ شهرداری باعث ایجاد شائبه نشود
- نمایش «یاماها»/ گزارش تصویری
- نکوداشت پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند در اختتامیه فجر۳۹
- تعداد سینماهای مردمی «فجر ۳۹» افزایش مییابد/ اکران تا ساعت ۸ شب
- سال فیلمهای متوسط/ نگاهی به فیلمهای برتر جشنواره فیلم کوتاه تهران
- کیوان کثیریان: تکصدایی نتیجه سپردن نظارت بر تولید محتوای فضای مجازی به صداوسیماست
- نمایش خیانتهای بختیار در «روزهای ابدی»
- کودکان کار، جیببر نیستند!/ انتقاد یک فعال حقوق کودک از سریال «ملکه گدایان»
- برشهای کوتاه/ تلاقی نقاشی و سینما (ون گوگ)
- داوران جشنواره ساندنس معرفی شدند
- جایزه بهترین فیلم معناگرای جشنواره فیلم داکا به «سایههای بیخورشید» رسید