۱۱ اثر مستند سینمایی در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر برای کسب سیمرغ بلورین رقابت خواهند کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی چهل و سومین جشنواره فیلم؛ با اعلام هیات داوران آثار مستند سینمایی جشنواره فیلم فجر متشکل از محسن برمهانی (مدیر فرهنگی و مستندساز)، مهرداد زاهدیان (کارگردان مستند)، سعید رشتیان (تهیهکننده فیلم مستند)، محمد صوفی (تهیهکننده فیلم مستند)، پژمان مظاهریپور (کارگردان مستند)، میترا مهتریان (مستندساز و روزنامهنگار) و پروین صدر ثقهالاسلام (مدیر فرهنگی و پژوهشگر) آثار راهیافته به مسابقه آثار مستند جشنواره اعلام شدند.
اسامی آثار بخش مسابقه مستند جشنواره چهل و سوم فیلم فجر به شرح زیر است:
۱- «خط القعر» به کارگردانی فرشاد اکتسابی و تهیهکنندگی حمید مهندسی و فرشاد اکتسابی
۲- «خیابان سوم سئول» به کارگردانی و تهیهکنندگی محمودرضا رضایی
۳- «دربارهی مهرداد بهار» به کارگردانی و تهیهکنندگی پیام مستوفی
۴- «رُخ» به کارگردانی سام کلانتری و تهیهکنندگی آرش صادقی و سام کلانتری
۵- «روزگار احمد» به کارگردانی محسن اردستانی رستمی و تهیهکنندگی ساسان فلاحفر
۶- «شاهین لیل» به کارگردانی و تهیهکنندگی نصراله محمدی ایازی
۷- «شگرد» به کارگردانی و تهیهکنندگی جعفر صادقی
۸- «ضد قهرمان» به کارگردانی و تهیهکنندگی عارف افشار
۹- «کیمیا» به کارگردانی زهره احمدزاده و تهیهکنندگی محمدحسین حیدری
۱۰- «مرزهای خاموشی» به کارگردانی و تهیهکنندگی امید هاشملو
۱۱- «یک وجب خاک » به کارگردانی و تهیهکنندگی نیما مهدیان
چهل وسومین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه جاری به دبیری منوچهر شاهسواری برگزار میشود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- تنهایی و انزوا رنجی برای آدمیست
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه فیلم کوتاه اعلام شد
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پرسشهای بیپاسخ و فیلمهای جشنواره/ در جستجوی زمان از دست رفته یا چگونه به راه خود ادامه دهیم؟
- یک کمدی کمرمق، یک داستان واقعی و فیلمی که نامش آن را لو میدهد
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- تنهایی و انزوا رنجی برای آدمیست
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه فیلم کوتاه اعلام شد
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پرسشهای بیپاسخ و فیلمهای جشنواره/ در جستجوی زمان از دست رفته یا چگونه به راه خود ادامه دهیم؟
- یک کمدی کمرمق، یک داستان واقعی و فیلمی که نامش آن را لو میدهد
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- هفتمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه: در سن بالا دست دادن با نامحرم مشکلی ندارد
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی