به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران، آثار راه یافته به دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) به شرح زیر و بدون اولویت معرفی میشوند.
گروه اول این لیست شامل ۹۰ فیلم کوتاه داستانی و تجربی است که به طور مستقیم از طریق جشنواره های مورد تایید آکادمی ایسفا در دوازدهمین دوره جوایز آن حضور دارند و عناوین آن ها به شرح زیر است.
«ناکجا» به کارگردانی محمد آریانیک/تجربی
«رامخانه» به کارگردانی احسان شادمانی/تجربی
«لبر-کوروموزوم ۱۷» به کارگردانی شروینه دیدنده/داستانی
«کائوس» به کارگردانی علی شریفی/تجربی
«هاجرو» به کارگردانی افشین اخلاقی فیض آثار/داستانی
«آداپت» به کارگردانی کمال کچوییان/تجربی
«تاخیر» به کارگردانی نیما سیاوش/داستانی
«ققنوس» به کارگردانی فرزین نوبرانی/تجربی
«هشت سالگی» به کارگردانی رضا شاد/داستانی
«مادرزاد» به کارگردانی سامان حسین پور و آکو زندکریمی/داستانی
«ناجی» به کارگردانی سید امیرحسین بهاالدینی/داستانی
«خودکار قرمز» به کارگردانی محمد عباسی/تجربی
«دیگری» به کارگردانی سامان حسین پور و آکو زندکریمی/داستانی
«باغ وحش» به کارگردانی نفیسه زارع/داستانی
«بازی» به کارگردانی علی گیتی نورد/داستانی
«به من دست نزن» به کارگردانی آوازه شاه نواز/داستانی
«چگونه منتظر گودو باشیم» به کارگردانی عرشیا زینعلی/تجربی
«منم سمیرا» به کارگردانی متین رکن/داستانی
«شبی سیصد» به کارگردانی محسن نجفی مهری/داستانی
«سقف کاذب» به کارگردانی محسن نجفی مهری/داستانی
«آهو» به کارگردانی مهسا رضوی/داستانی
«خنده بی دلیل گوزنها» به کارگردانی سجاد ایمانی/ داستانی
«آخرین لالایی در تهران» به کارگردانی محمد وحدانی/ داستانی
«کمدی الهی» به کارگردانی بهناز زحمتکش/ تجربی
«هیرودو» به کارگردانی سروش باغبانی/تجربی
«بازگشت» به کارگردانی سام مقیمی/ تجربی
«دکولاژ» به کارگردانی عرفانه صادق زاده/ داستانی
«ارفاق» به کارگردانی رضا نجاتی/ داستانی
«حالت تهوع» به کارگردانی مهرداد کبیری/ داستانی
«تی یره» به کارگردانی مصطفی مهربان/داستانی
«پرتاب ناگهانی یک فیل» به کارگردانی نازنین چیت ساز/ داستانی
«ماجان» به کارگردانی فردین انصاری نژاد/ داستانی
«مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی/ داستانی
«جان داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی/ داستانی
«گناه» به کارگردانی ابوالفضل عزیزی/ داستانی
«گندم» به کارگردانی هاشم مرادی/ داستانی
«لنز» به کارگردانی امیرحسین تبت/تجربی
«منطقه»به کارگردانی اسما ابراهیم زادگان/ داستانی
«شعبده» به کارگردانی سیاوش فرهادی/ داستانی
«برای بار دوم» به کارگردانی لیلا اخباری/ داستانی
«داج» به کارگردانی مهدی زارعی/ داستانی
«لئو» به کارگردنی محمدمعین روح الامینی/ داستانی
«گرگ» به کارگردانی بهروز شمشیری/ داستانی
«مورس» به کارگردانی روناک جعفری/ داستانی
«تانک شب» به کارگردانی امیررضا زرین بخش/داستانی
«سر میز شام» به کارگردانی هادی یغمایی و متین طالب زاده/ داستانی
«اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیب زاده/ داستانی
«ماشوم» به کارگردانی حسین میرزامحمدی/ داستانی
«نگهبانان» به کارگردانی مجید فخریان/ داستانی
«خدای کاغذی» به کارگردانی دانیال محمودنیا/ تجربی
«بازی رفت-اینجاست» به کارگردانی امیرحسین شیرالی و علی تقی زاده/ تجربی
«تیرانوزاروس شیش تنی» به کارگردانی فردین صادقی/ تجربی
«مندلی» به کارگردانی مقداد جلالی/ داستانی
«کبود» به کارگردانی علی توکلی/ داستانی
«حیاط» به کارگردانی مصطفا سلیمانی/ داستانی
«عبور» به کارگردانی علی رضاوند/ تجربی
«ملودی آبی» به کارگردانی مریم سرجه پیما/ داستانی
«پوک» به کارگردانی مرتضی فرهادنیا/ تجربی
«درد مزمن» به کارگردانی نیلوفر نادری/ تجربی
«چیزهایی برای فروش» به کارگردانی حامد قاسمی/ تجربی
«گوزن» به کارگردانی هادی بابایی فر/ داستانی
«جاده بی انتها» به کارگردانی مهدی مرعشی/ داستانی
«روزنوشت های مردی که آنجا نبود» به کارگردانی روزبه فرازمند/ تجربی
«هپروت» به کارگردانی محمد روحبخش/ داستانی
«گجو» به کارگردانی سینا محمدیان/ داستانی
« بی چاره» به کارگردانی محمد کریمی و امیراحمد قزوینی/ داستانی
«میرامانا» به کارگردانی سروش یاری/ تجربی
«نارس» به کارگردانی محسن پوریوسفیان/ داستانی
«افتادن» به کارگردانی روزبه کاظمی/ داستانی
«فرانک» به کارگردانی مهرنوش علیا/ داستانی
«حرف های شبانه» به کارگردانی امید عبدالهی/ داستانی
«گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری/ داستانی
«باور» به کارگردانی محمد مستوفی/ تجربی
«ویار» به کارگردانی حورا طباطبایی/ داستانی
«کوه آلبان در ستایش زمان» به کارگردانی ابراهیم میرملک/ تجربی
«سیکل» به کارگردانی پدرام پرنیان فر/ تجربی
«تشعشعات» به کارگردانی بهروز شیدا کراتی/ تجربی
«سوپ» به کارگردانی تییام یابنده/ تجربی
«هناسه» به کارگردانی میثم محمدخانی/ داستانی
«منبع» به کارگردانی مجتبی پورعبداله/ داستانی
«ماتروشکا» به کارگردانی یلدا زادون/ داستانی
«خورشید گرفتگی» به کارگردانی علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی/ داستانی
«اتانازی» به کارگردانی نیلوفر ترابی/ تجربی
«ارغوان» به کارگردانی محمد پهلوان/ داستانی
«سس اضافه» به کارگردانی علیرضا قاسمی/ داستانی
«مگرالن» به کارگردانی گلی زارعی/ داستانی
«ارتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی/ داستانی
«کپسول» به کارگردانی امیر پذیرفته/ داستانی
«the middle» به کارگردانی سهیل سهیلی سرشت/ تجربی
«قطعه زمین شماره اس ۷» به کارگردانی آبتین سرابی/ تجربی
همچنین ۲۵ فیلم منتخب اعضای هیات انتخاب دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران(ایسفا) شامل مریم اسمی خانی، شیرین برق نورد، وحید حاجیلویی، ناصر ضمیری، علی عسگری، آرمان فیاض، مجید گرجیان نیز بدون اولویت و به شرح زیر معرفی می شوند. این فهرست شامل آثاری است که به طور مستقیم از جشنواره مورد تایید ایسفا به رویداد معرفی نشده اند و یا اولین حضورشان در آکادمی است.
«هلو» به کارگردانی مهدی حسینخانی/ داستانی
«نجان» به کارگردانی محمدمهدی باقری/ داستانی
«دیجور» به کارگردانی هانیه بهرامی/ داستانی
«تولد» به کارگردانی عاطفه خادم الرضا/تجربی
«چپ دست» به کارگردانی نسرین محمدپور/ داستانی
«ساعت بازدید» به کارگردانی وحید صداقت/ داستانی
«گراز» به کارگردانی مقداد محمدی نژاد/ داستانی
«time less» به کارگردانی کیان یاقوتی/ داستانی
«سزارین» به کارگردانی امین خردمندی/ داستانی
«سنگ پشت» به کارگردانی امیررضا جلالیان/ داستانی
«پولاروید» به کارگردانی سارا سعادتمند/ داستانی
«کوتولههای سفید» به کارگردانی سوگل رضوانی/ داستانی
«قمیر» به کارگردانی جواد قاسملو/ داستانی
«یاموسه» به کارگردانی امیرمسعود صالحی/ داستانی
«مجمع آدمها در اعماق دریا» به کارگردانی ارغوان حیدراسلام/ داستانی
«تلما» به کارگردانی مریم اسماعیلی/ داستانی
«خلق مجدد-تفریح» به کارگردانی زانیار عزیزی/ داستانی
«رژ» به کارگردانی پژمان شفیع پور/ داستانی
«تلنبار» به کارگردانی مرتضی جذاب/ داستانی
«قبل/بعد» به کارگردانی ابوالفضل کاهانی/ داستانی
«داستان مسافری که در آخرین سفرش گم شد» به کارگردانی اصلان شاه ابراهیمی/ داستانی
«همیشه هیچکس نیست» به کارگردانی منصور عزیزی جوشان/ داستانی
«زیر ده» به کارگردانی حسین فلاح آبادی/ داستانی
«ویژه نیمه شب» به کارگردانی پوریا پیشوایی/ داستانی
«رستگاری» به کارگردانی کیارش پویان/ داستانی
دوازدهمین دوره جوایز آکادمی انجمن فیلم کوتاه ایران(ایسفا) به دبیری مرجان اشرفی زاده بهار ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از ۶ ماه داوری آثار؛ ایسفا برگزیدگانش را شناخت
- نامزدهای جوایز ایسفا اعلام شد
- اعلام اسامی فیلمهای مرحله نهایی داوری جایزه ایسفا
- معرفی فیلمهای راه یافته به مرحله دوم جایزه ایسفا
- درخواست ایسفا از خانه سینما درباره پیگیری علت فوت بهاره للهی، فیلمساز
- فراخوان چهاردهمین دورهی جوایز ایسفا منتشر شد
- معرفی برندگان سیزدهمین دوره جوایز ایسفا
- تمدید مهلت شرکت در سیزدهمین دوره جوایز ایسفا
- رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جوایز ایسفا/ نشان ایسفا به سوسن تسلیمی تقدیم شد
- اعلام آخرین مهلت ثبتنام در سیزدهمین دوره جوایز ایسفا
- برگزیدگان آکادمی ایسفا معرفی شدند/ جوایز اصلی به «ارفاق» رسید
- اعلام جزئیات مراسم پایانی جوایز آکادمی ایسفا
- معرفی اعضای هیات انتخاب جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- برندگان یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند
- بابک کریمی مراسم اهدای جوایز «ایسفا» را اجرا میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است