نشست خبری سینمایی «آااادت نمی کنیم»به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان صبح امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، در ادامه صحبتهای عوامل فیلم را می خوانید:
ابراهیم ابراهیمیان کارگردان
-اگر امروز به اینجا آمده ایم به احترام شماست.شنیدیم نشست برخی فیلم ها برگزار نشده اما ما مقید بودیم به احترام شما حتما در این نشست حضور داشته باشیم.
-این فیلم تقریبا پولانسکی وار ساخته شده البته منظورم این نیست که بگویم مشابه آن سینما است اما از نظر بصری شباهت هایی میان این دو ساختار وجود دارد. هرچه بلد بودم در این فیلم پیاده کردم و از ابتدا سعی بسیار داشتیم که فیلمی استاندارد ساخته شود. بر روی این فیلنامه حدود یازده ماه کار شده و سعی کردیم ممیزی های مرسوم ایران نیز در نظر گرفته شود.
با احترام به تمام بازیگران در خیلی موارد ممکن است بازیگر در روند تولید فیلم اتفاقات خاصی ایجاد کند اما در این فیلم هیچ مشکلی نبود و واقعا بازیگران و کستینگ بسیار خوبی داشته و هیچ مشکلی در روند ساخت فیلم نداشتیم.
ساره بیات بازیگر
-نویسنده و کارگردان کار زمانی که این متن در مرحله نگارش بود پیش فرض هایی در ذهن داشته و علاقمند بودند آنها در روند کار رخ دهد.بر این اساس چندین جلسه داشته ودرباره این موارد صحبت شد و با یک تعامل توانستیم سر صحنه به نکات بیشتری که مد نظر داشتند برسیم.
-وسواس و سخت گیری ابراهیمیان امری به جاست و لازم است یک کارگردان چنین وسواسی داشته باشد تا بتوان به نتیجه کار اعتماد کرد.
شهرام اخلاص پور مدیرپروژه
-داشتن شباهت با فیلم های فرهادی که از مفاخر سینماست اصلا امر بدی نیست اما ما آگاهانه تلاش کردیم و آنچه فیلم را سرپا نگه داشت آن است که این اثر حاصل کار یک گروه جوان و زبده بوده است.
-حتی اگر این دوستان بر روی هر موضوع دیگری کار می کردند با توجه به تلاش آنها قطعا به همین خوبی از کار در می آمد.این فیلم از آثاری است که جای چند بار دیدن دارد.حتی افراد بسیاری می گویند که این فیلم مابه ازای خارجی دارد.به هرحال این نوع مضامین از بستر اجتماع گرفته شده است.اگر ما به دنبال ژانرهای سینمایی در مکاتب مختلف می گردیم شاید بد نباشد نگاهی هم به محیط پیرامونی خود داشته باشیم.
حامد ثابت آهنگساز
-موسیقی این فیلم برای پنج باند طراحی شده در حالی که فیلم های قبلی خود را استریو انجام می دادم.به زعم من موسیقی این فیلم تاکنون بهترین کار من بوده است.
خسرو نقیبی منتقد
-این فیلم را یکی از چند فیلم جشنواره امسال می دانم که می توان به آن عنوان فیلم کامل را اطلاق کرد.
-طی روزهای گذشته از سوی برخی منتقدان، فیلم بر روی موج فیلم های شبیه فرهادی قرار گرفت اما به نظر بی انصافی می رسد صرفا به دلیل مضمون چنین بحثی مطرح شود.اینکه دایره فیلم های مشابه اصغر فرهادی را تا این اندازه گسترده کنیم که هر فیلم اجتماعی با مضمون قضاوت در آن جا بگیرد امر درستی نیست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- حضور حوزه هنری با ۵ فیلم کوتاه در جشنواره فیلمهای ایرانی لندن
- انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به تدوین رسید
- کارگردان فیلم «عادت نمیکنیم»: شبیه کوبریک فیلم ساختم
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
- فرش قرمزهای روز پایانی جشنواره فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- جایی که ترس نیست/ نگاهی به فیلم «خرس نیست»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
آخرین ها
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- درگذشتِ نیلز آرستروپ و پارک مین جه
- «دو پرتره از دو نقاش معاصر» بررسی شد/ دانشگاهها نباید تنها به آموزش تئوریک بسنده کنند
- «مردی متفاوت» بهترین فیلم جوایز گاتهام شد
- تصاویری از پشت صحنه سریال«آیدا بین»
- کنسرت-نمایش لیلای بی مجنون / گزارش تصویری
- انتشار فراخوان اولین جشنواره عکس و فیلم تهران؛ «لالهزار»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- فوت یکی از برندگان اسکار/ مارشال بریکمن درگذشت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست
- حسین توشه درگذشت
- معرفی ۲۰ مستند کوتاه راه یافته به بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» هجدهم
- اکران آنلاین از سینماحقیقت حذف شد/ رأیگیری مردمی جشنواره زیر نظر خانه سینما
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- فصل دوم «بازی مرکب» از ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) عرضه میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کدام بازیگران برای ایفای نقش پادشاهان برنده اسکار شدند؟
- هوش مصنوعی در مخابرات آینده؛ «صدرنشین» بازار نشر