بازیگر فیلم «متولد ۶۵» از محمدمهدی عسگرپور (تهیهکننده) برای اینکه اجازه نداد او را برای فرار از سربازی جهت بازی در این فیلم، بازداشت کنند، تشکر کرد.
به گزارش سینماسینما، پدرام شریفی بازیگر فیلم «متولد ۶۵» که ۱۵ بهمنماه در کاخ جشنواره به نمایش در آمد، اظهار کرد: زمانی که در این فیلم بازی میکردم، سرباز بودم و برای حضور در فیلم «۶۵ » رسما از سربازی فرار کردم اما ممنونم از آقای عسگرپور که نگذاشتند من را بازداشت کنند.
محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده این فیلم نیز که ۱۶ بهمنماه در نشست رسانهای این فیلم در سالن «سعدی» همایشهای برج میلاد حضور داشت، پس از اینکه توسط مجری جلسه به عنوان گادفادر (پدرخوانده) فیلم نام برده شد، بیان کرد: واقعیت این است که من به شکل سنتی و روال مرسوم در سینما فیلم تهیه نمیکنم. چون اولین فیلم سینماییام همراه با آقای شفق تهیه کردم و بعد از آن، دیگر در این عرصه به دلایل مختلف فعالیتی نداشتهام.
وی اضافه کرد: تهیه کنندگی متولد ۶۵ پیشنهاد و توصیه آقای میرکریمی بود که وقتی فیلمنامه را خواندم، آن را پذیرفتم.
او با اشاره به اینکه فکر میکند این روند را تا حدی ادامه دهد اما به عنوان تهیه کننده ثابت در سینما فعالیت نخواهد کرد، گفت: شرایط کسانی که به عنوان فیلمساز اول وارد سینما میشوند، مقتضیات خاص خودش را دارد. گاهی با پدیدههایی روبهرو میشویم که دوست دارند بدون طی کردن مراتب لازم به جایی برسند که عدهای بعد از ۳۵ سال به آن رسیدهاند.
عسگرپور افزود: فیلمنامه «متولد۶۵ » این نشانهها را به من نمیداد و آنچه که احساس کردم این بود که یک اثر بیادعا و روان قرار است ساخته شود که جای خالی آن هم در سینما احساس میشود.
وی تاکید کرد: این در حالی است که گاهی عدهای در فضای هیجانی جامعه قرار میگیرند و باعث میشوند با ورودهای غیرطبیعی در سینما روبهرو شویم.
این کارگردان همچنین اظهار کرد: در چند سال گذشته سینماگران خوبی به خانواده سینما اضافه شدند و امسال هم این اتفاق تکرار شده است. اما نکتهای که بر آن تاکید میکنم به وضعیت عمومی سینما برمیگردد که البته مربوط به دو سه سال اخیر نیست. این وضعیت به گونهای است که حتی در مراودات خارجی سخت است که عرض و طول این سینما را برای آنها توضیح دهیم.
عسگرپور اضافه کرد: ساخت فیلم اول در ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی راحتتر است اما این همه قضیه نیست و باید بدانیم سراغ چه موضوعی برویم و چطور آن را بسازیم. چون همه در یک فضای مبهم حرکت میکنیم هرچند در این فضای مبهم، گاهی اتفاقات خوب هم میافتد.
مجید توکلی کارگردان فیلم «متولد ۶۵» که در بخش «نگاه نو» جشنواره پذیرفته شده است، درباره فیلم خود اظهار کرد: یک طرح اولیه براساس بچههای دهه ۶۰ داشتم و شانس بزرگی آوردم که تهیه کننده فیلم اولم آقای عسگرپور بود.
او اضافه کرد: نسل دهه ۶۰ خیلی بلاتکلیف و عجیب و غریب است و مسائل زیادی دارند که در متولد ۶۵ یکی از قصههای آن را مطرح کردیم.
او همچنین ابراز خوشحالی کرد که پس از سالها انتظار فیلمی که ساخته است، در سینمای اهالی رسانه به نمایش در آمد.
در این نشست هنگامه حمیدزاده (بازیگر) و سپیده عبدالوهاب (تدوینگر) هم حضور داشتند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «عزیز» به زنان ایران تقدیم شد
- دومین حضور جهانی فیلم مجید توکلی؛ «عزیز» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- همزمان با رونمایی فیلم مجید توکلی در فستیوال سائوپائولو؛ پوستر بینالمللی «عزیز» منتشر شد
- اکران آنلاین «عروسی مردم» به احترام داریوش مهرجویی به تعویق افتاد
- اکران آنلاین «عروسی مردم» از ۲۶ مهر
- در نشست بررسی برنامه هفتم توسعه مطرح شد؛ عسگرپور: برنامه، ساختاری کاملا سنتی دارد / ویاودیها تبدیل به شبکههای تلویزیون میشوند؟
- حضور گسترده فیلمهای ایرانی در معتبرترین جشنواره سینمایی آمریکای لاتین
- عسگرپور در جشنواره فیلم اتریشی داوری میکند
- ایدهای بکر که در سطح ماند/ نگاهی به فیلم «عروسی مردم»
- کارگردان «عروسی مردم»: اسم این فیلم بیربطترین اسم به شرایط جامعه است
- انتقاد برومند و عسگرپور از مواضع خزاعی/ ماهیت «خانه سینما» چیست؟
- در فاصله دو هفته مانده تا اکران عمومی؛ لوگوموشن «عروسی مردم» رونمایی شد
- چهار فیلم جدید در راه اکران/ «نگهبان شب» رضا میرکریمی روی پرده میرود
- برای هفتمین دورهی پیاپی؛ محمدمهدی عسگرپور بهعنوان نایب رییس فیاپف انتخاب شد
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جایزه اول جشنواره فرانسوی برای «آیههای زمینی»
- مهسا قریشی: پیکر بیتا فرهی سهشنبه بدرقه میشود/ دوست داشت در خاک ایران آرام بگیرد
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- پناهیان: مسئله حجاب با ساخت ۲ سریال قابل حل است / احدی در جمهوری اسلامی عرضه ساخت این سریال را ندارد
- پروانه معصومی درگذشت
آخرین ها
- دومین جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی به ایستگاه پایانی رسید
- یک نوع سینمای غیرمتعارف/ نگاهی به ۳ فیلم یک کارگردان
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
- جدیدترین آمار فروش فیلمها با ۱۸ میلیون تماشاگر
- «کشتی روسی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- «پایان دنیا» در شیراز به صحنه رفت
- راهیابی مستند «تنها» به جشنواره گوانجو
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- کامران شیردل؛ فیلمسازی به دنبال حقیقت
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- نشست تخصصی همراه اول با شرکتهای دانشبنیان برای حل مسائل فناورانه بخش رادیویی ۵G
- چگونه ورود فرزندتان به صنعت بازیسازی را آسان کنید
- ثبت نام ۱۷ فیلم فارابی برای رقابت در جشنواره فجر
- جایزه بهترین فیلم و بازیگر جشنواره هند برای «مرز بی پایان»
- اکران آنلاین آخرین ساخته کیومرث پوراحمد
- نقشی بر آب/ مروری بر کارنامه بازیگری بیتا فرهی
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «خالق» فراخوانی برای زندگی با هوش مصنوعی نیست!
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- در نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی» مطرح شد؛ کثیریان: یک مستند «راشومون»وار/ ضرابینسب: فیلمی بازیگوش و سرخوشانه
- بررسی مسائل مبرم سینما در نشست مشترک شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان
- عاید نباء در پنل «غزه» سینماحقیقت
- «نفس» بهترین فیلم جشنواره پالرمو شد
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- صدور ۳۶ پروانه ساخت غیرسینمایی
- گاتهام ۲۰۲۳ برندگانش را شناخت/ «زندگیهای گذشته» بهترین فیلم شد
- رونمایی از اولین عکس «آنیتا، گمشده در اخبار»/ مستند-انیمیشن ایرانی به هند رفت
- نمایش «مشق امشب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران