نشست پرسش و پاسخ فیلم «مادری» که در آخرین سانس روز پنجم به نمایش در آمد، در سالن سعدی برج میلاد با حضور رقیه توکلی نویسنده و کارگردان و عوامل فیلم برگزار شد.به گزارش سینما سینما، در این نشست که با حضور سیاوش حقیقی تهیهکننده،هایده صفی یاری تدوینگر، مرتضی قیدی تصویربردار، محمود کشفی پور طراح صحنه و هانیه توسلی، نازنین بیاتی، هومن سیدی بازیگران و آنا زارع و سجاد اسماعیلی بازیگران خردسال برگزار شد، سیاوش حقیقی ضمن تشکر از اهالی رسانه و ادای احترام به آنها گفت: خداقوت میگویم به همکاران رسانهای خودم و از آنها به خاطر پوشش اخبار تا این ساعت تشکر میکنم. آذر ماه سال پیش فیلمنامه «مادری» را خواندم و قرار بود درهمان پیشتولید فیلم را شروع کنیم. برای رسیدن فیلم به جشنواره، فیلمبرداری به سرعت پیش رفت و بعد کار تدوین را به هایده صفییاری سپردیم.
هایده صفییاری فیلم اظهار کرد: زمانی که «مادری» به من پیشنهاد شد، مثل همیشه از کار کردن با یک کارگردان فیلم اولی استقبال کردم.این یک انرژی دوطرفه است، من از کارگردانان جوان و آنها از من انرژی میگیرند.
در ادامه سجاد اسماعیلی بازیگر خردسال فیلم با لهجه یزدی از حاضران تشکر کرد و گفت: خیلی خوشحالم که یک کارگردان یزدی فیلم «مادری» را در شهر مادریاش ساخت.
در ادامه رقیه توکلی گفت: در جایی از فیلم گلنار به خواهرش میگوید که تو مادری را خوب بلدی و در تمام فیلم همه برای یکدیگر مادری میکنند. مادری موضوعی است که در فیلم زیاد میبینیم. بزرگترین خصوصیت و نعمت برای یک زن مادری کردن است و به این دلیل اسم فیلم را «مادری» گذاشتیم.
توکلی ادامه داد: من یزدی هستم و تمام فیلمهای کوتاهم را در شهر یزد ساختم. اگر من در شهرم فیلم نسازم، چه کسی میخواهد فیلم بسازد. در این فیلم درگیر جاذبههای توریستی شهر یزد نشدم و سعی کردم قصه را دنبال کنم. صادقانه میگویم از ساخت فیلم بلند ترس داشتم و همه میگفتند اگر فیلم اولت را خوب نسازی، نگاه سینما به تو عوض خواهد شد و از این مسئله واقعا میترسیدم. فیلم «مادری» فیلمی عاشقانه و زنانه است و فضای احساسی را میطلبید که در فیلم وجود داشته باشد.
هومن سیدی درباره نقشش در این فیلم گفت: همیشه تلاشم بر این بوده که در خدمت قصه و کاراکتر باشم و بخش زیادی از اجرای نقشهایم، به فیلمنامه مربوط است. معمولا وقتی یک نقش را در سینمای ایران خوب بازی کنی، به تکرار نقش میافتی.
در ادامه هانیه توسلی بیان کرد: کاراکتر گلنار در موقعیتی قرار داشت که چارهای جز رفتارهایی که در فیلم دیدیم نداشت. یک زن که آماده میشود برای مرگی که کسی از آن خبر ندارد. این نقش تا حد زیادی خودخواه است.
رقیه توکلی در ادامه و در دفاع از فیلم گفت: من هیچ وقت نگفتم فیلم یزدی ساختهام. فقط دوست داشتم در شهرم یزد فیلم بسازم.
سیاوش حقیقی نیز در پایان اضافه کرد: در این چند روزه فقط فیلم تلخ میبینیم. ژانرهای جدیدی با محتوای تلخ در سینمای ایران بسیار زیاد شده است. ما قرار است در سال آینده با سینمای ایران به کجا برویم؟ قرار است با این وضعیت چه اتفاقی در سینمای ایران بیفتد؟ فیلم هومن سیدی «خشم و هیاهو» در سال گذشته شاید تلخ بود، اما ملودرام را دنبال میکرد. با نگاهی خوشبینانه فیلمهای سینمای ایران در سال آینده می تواند ۵۰ میلیارد تومان بفروشد. سینمای ما در حقیقت با فرار از ملودرام میخواهد بگوید روشنفکر هستیم. اگر درست تبلیغ کنیم میتوانیم برای فیلم «مادری» فروش خوبی داشته باشیم.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- داوران بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- ادامه فیلمبرداری “مهران” در یزد
- معرفی داوران بخش فیلم جشنواره منطقهای «آگر»
- کارگردان فیلم «مادری»: سینما درمانگر معضلات جامعه است
- آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش خانگی
- کارگردان «مادری» در گفت و گو با سینماسینما/ هیچجای دنیا فیلمهای سینمایی را این گونه اکران نمیکنند
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نامزدی جنگ جهانی سوم در سه رشته در دومین دوره جوایز سپتیمیوس آمستردام
- «بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی با گریم متفاوت
- چگونه مبارزات چپ به محاکمه کشیده میشود/ نگاهی به فیلم «محاکمه گلدمن»
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- حمله دولت لهستان به فیلم برنده جشنواره ونیز
- اعتصاب هالیوود یک جشنواره دیگر را لغو کرد
- در مراسم رونمایی رمان «شاهزاده» مطرح شد /من با این قصه زندگی کردم
- چهار فیلم کوتاه در «یک سهشنبه کوتاه» نمایش داده میشود
- حسن شرفالدین درگذشت
- از سجاده آتش تا کارو با احمد مرادپور در موزه سینما
- فراخوان نمایشنامهخوانی در عمارت نوفل لوشاتو برای فصل پاییز
- رونمایی از «تهران عاشق» در کاخ ملت؛ تهران ارزش عاشق شدن را دارد
- راهنمایی همراه اول در خصوص مشکل احتمالی در ساعت برخی گوشیهای تلفن همراه
- جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره فیلم گلدن پاندا چین به «یدو» رسید
- نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد/ تریه از رقابت برای اسکار بینالمللی باز ماند
- «تبانی» از امشب روی صحنه میرود
- «رویای مردان مضحک» در تماشاخانه استاد انتظامی
- هیات داوران جشنواره فیلم لندن معرفی شدند
- نسخه ویژه نابینایان سریال «حیثیت گمشده» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- «روح هنر» در فضای مجازی دمیده میشود/ نمایشگاه مشترک ایران و هلند در هفت رشته هنرهای تجسمی
- «مرداب» به شبکه نمایش خانگی میآید/ سریالی معمایی از برزو نیکنژاد
- برگزاری نمایشگاه «دفاع مقدس در قاب سینما» در موزه سینما
- «جانوران» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- تردیدهای اخلاقی در گستره و تنوع نظم اجتماعی/ درباره فصل اول سریال «آخرین ما»
- آرش میراحمدی درگذشت
- معرفی آزمایشگاه ۵G و اینترنت اشیا همراه اول در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد: مهاجرت در عصر مدرن تبدیل به یک پدیده سیاسی شده است
- رونالدو در سرزمین امام قلیخان
- تن به حقارت دادن/ درباره هجوم مردم برای دیدار با رونالدو