نوید محمودی کارگردان و تهیه کننده سینما گفت: تحقیق و پژوهش نیاز سینمای امروز است زیرا آثار را سنددار می کند و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی چهارمین دوره جایزه پژوهش سینمایی، نوید محمودی کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران درباره اهمیت پژوهش در آثار سینمایی گفت: تحقیق و پژوهش در همه آثار فرهنگی و هنری لازم و ضروری است و درباره سینما این اهمیت بیشتر نیاز است زیرا در نهایت موضوعی را تبدیل به تصویر و اثر را ماندگار می کند.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که اگر پژوهش صحیحی برای آثار انجام نشود ، ممکن است درباره موضوعی حرف بزنیم که بدون سند باشد و این سند به دلیل ماندگار بودن اگر فاقد ارزش و اعتبار باشد معنا ندارد به همین دلیل در هر حوزه ای نیاز به تحقیق و پژوهش است.
کارگردان فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» ادامه داد: اغلب فیلم هایی که ساختم همراه با پژوهش بوده است زیرا درباره موضوعاتی از زندگی مهاجرین و مشکلاتشان حرف می زنیم که در آینده نیز ممکن است درباره آن گفتگو می شود. درحال حاضر نیز وقتی درباره مهاجرین صحبت می شود افرادی هستند که دلسوزند و میخواهند موانع و مشکلات مرتفع شود بنابراین خوب است که برای آنها سند و مدرکی وجود داشته باشد.
وی یادآور شد: با قاطعیت می توان گفت پژوهش در حوزه سینما برای فیلمسازی نیاز است زیرا اثر را به نوعی سنددار می کند.
گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره پژوهش سال سینمای ایران فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی «آخرین تولد» به پنج جشنواره بینالمللی
- «داریوش» ۲۷ تیر میآید
- پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در اسفندماه/ پخش فصل سوم ۱۰ اسفند شروع میشود
- وقتی نقش مدیون بازیگر میشود/ نگاهی به بازی علیرضا کمالی در «پوست شیر»
- شلوغ کردن معرکه!/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- به نام پدر/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره تگزاس آمریکا برای «هفت و نیم»
- ادامه فیلمبرداری سریال «همبازی»
- همایون ارشادی و گروه جدید بازیگران سریال نورزی شبکه دو مقابل دوربین رفتند
- رامتین شهبازی: ما نیاز به پژوهشگاه سینمایی داریم
- آتیلا پسیانی و گروه جدید بازیگران سریال نورزی شبکه دو مقابل دوربین رفتند
- آزیتا موگویی: حتی در فیلمهای کمدی هم باید پژوهش جدی گرفته شود
- علیرضا زرین دست: مهمترین عنصر در فیلمبرداری پژوهش است
- آرش اسحاقی: راز ماندگاری آثار برجسته سینمایی را باید در شناخت برآمده از پژوهش جستجو کرد
- «مردن در آب مطهر» به صورت آنلاین اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- رجبعلی عبادی درگذشت
- معرفی مدیر و داوران بخش عکس چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «گردباد» روی صحنه کاخ هنر
- عروسکهای ترندِ «لابوبو» بزودی روی پرده سینما
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- «چیزهایی که میکُشی»؛ پدرسالاری، سکوت و خشونت
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- تریلر فیلم «مایکل»؛ نمایش دگرگونی اساسی جعفر جکسون
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- در سومین فیلم تام فورد؛ ادل برای نخستین بار بازیگر میشود
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی
- رونمایی از جدیدترین اثر شمس لنگرودی / گزارش تصویری
- اکران آنلاین مستند «بودن»؛ مرزی باریک میان بخشش و قصاص
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- فواد شمس درگذشت
- پارسا پیروزفر «خانم شین» را میسازد
- طعم تلخ گیلاس
- «آقای زالو»؛ روایتی کمیک با طعم تلخ و گزنده
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- نگاهی به فیلم «ناتور دشت»؛ یسنا گم شده!
- «چای سرد»؛ تصویر تلخ سیمای هنر و هنرمند در تنگنای زندگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- نمایش «کازابلانکا» / گزارش تصویری
- موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت ۷ فیلم
- «هزار و یک فریم» برنده دو جایزه از جشنواره فیلم تسالونیکی شد
- همایون ارشادی درگذشت





