کامران حیدری در آخرین مستند خود به نام «وا کَس چِه» به زندگی و مرگ ابراهیم منصفی معروف به ابرام، نوازنده گیتار، خواننده و شاعر پرطرفدار جنوب ایران پرداخته است. این فیلم در بخش «مستند زیر ذرهبین» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید.به گزارش سینماسینما، منصفی تمام عمرش را در تنهایی خودخواستهاش به ساخت موسیقی و نوشتن ترانه مشغول بود و همه کارهایش را تا جایی که میشد به تنهایی ضبط می کرد و اغلب مردم جنوب ایران تحث تاثیر او گیتاریست شدند و ترانههای او را میخوانند.
ابرام در زندگی شخصی، عاشق زنی بود که تحت تاثیر این عشق در اغلب ترانهها و شعرهایش از او نام برده است. با این که نزدیک به دو دهه از مرگ منصفی میگذرد، اما بر سر دلیل و چگونگی مرگ او تا امروز بحث ها، شایعات، حدس و گمانهای بسیاری مطرح است. این مستند بخشهایی از زندگی و نگاه ابراهیم منصفی را به دنیا به تصویر میکشد.
عوامل تولید این مستند عبارتند از: کارگردان: کامران حیدری، نویسندگان : کامران حیدری . سعیده کشاورزی، تصویربردار : کامران حیدری . با همکاری منصور وحدانی، تصویربردار هوایی : فرشاد عباسی، تدوین : کامران حیدری، دستیار تدوین : فرشاد عباسی، تصحیح رنگ : حامد ژیان، دستیار کارگردان : علی فرمانی، مدیر تولید : محمد سایبانی، گروه تولید : محمد صابری . عرفان کریمی . یعقوب انصاری، صدابردار : علی فرمانی، صداگذار : کامیار بهبهانی، نویسندگان نریشن : کامران حیدری . انیس سعادت . سعید آرمات، نریشن : سعید آرمات . طیب نامی، بازیگر : دریا سایبانی، روابط عمومی : سمیرا راهی، طراح پوستر : صالح تسبیحی، مشاور و جانشین تهیه کننده: شیوا آبا
، تهیه کننده : کاوه فرنام.
از دیگر فیلم های کامران حیدری -کارگردان این فیلم- می توان به مستندهایی چون داش آکل، محمد بهمن بیگی، در انتهای یک روز کامل، من نگهدار جمالی وسترن میسازم، دینگومارو و علیآقا اشاره کرد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدی شامحمدی: اکران آنلاین تاثیری بر تعداد مخاطبان مستند نداشت/ مستند اجتماعی همیشه پر مخاطب است
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج/ وین جهد میکند که بگیرد غریق را/ نگاهی به مستند «صبیه»
- آبشخورِ آهوانِ تشنه!/ نگاهی به مستند «مُغیسُف»
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- نگاهی به مستند «زیر این چتر باران میبارد»/ چیزی خزنده و مرموز راه پیدا کرده به دفتر مدیری مسئول
- «کاغذپارهها» از اول بهمن اکران عمومی میشود
- خبرهای تازه از «اکران حقیقت»/ نمایش چهار مستند در بهمن ماه
- صنوبرهایِ شیرین، در همنوازیِ عشق
- مستندهای بخش مسابقه اصلی «ایدفا» معرفی شد
- شهرت یا آرامش / مستند «مزرعه کلارکسون»؛ پیچوخمهای مزرعهداری
- یک هشدار زیبا / مستند «سالی که جهان تغییر کرد»؛ حال خوش طبیعت وقتی انسان در قرنطینه بود
- قدیمیترین تصاویر عزاداریها و مجالس آذری زبانها در مستند «صادق الوعد»
- نه فرشتهام، نه شیطان
- مردی که نمیخندید ولی میخنداند! / «باستر بزرگ»؛ مستندی درباره مرد صورت سنگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگو با نیما جاویدی پس از جایزه سریز مانیا/ در هر واقعیتی بخشی از دروغ وجود دارد
- عاشقانهای از سه نسل؛ «جان جانان» به تهیهکنندگی حبیب الهیاری دارای پوستر رسمی شد
- درگذار از خشونت و تحقیر گذشته/ یادداشتی بر فیلم «زنی ناشناس»
- دو جایزه جشنواره فریبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- سمبلیک و مضمونگرا/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- «شهربانو» به رقابت آسیایی بنگلور راه یافت
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی به «آکتور» رسید
- آناتومی نکبت/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- وقتی پول معیار همه چیز است
- «آقای کلاین»؛ تلاش برای زدودن یک اشتباه
- سرگذشت لیلا و برادرانش
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- عیدی اول نوروز ۱۴۰۲ با بستههای عیدانه همراه اول
- چند نفر در سال ۱۴۰۱ به تئاترشهر رفتند؟
- «قطع فوری» بهار به سینماها میآید/ آخرین فیلم علی انصاریان در راه اکران
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- «لامینور» مهرجویی در بنگلور
- واکنش تهیهکننده فیلم «هوک» به پخش تلویزیونی فیلمش
- نسخه ویژه نابینایان «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- فیلمهای نوروزی در روزهای اول اکران چقدر بلیت فروختند؟
- برای احمد دامود؛ راز آن نگاه و دستهای چلیپا شده
- ادعای وزیر ارشاد؛ هیچ فیلمی در دولت سیزدهم توقیف نشده است
- احمد دامود درگذشت
- در مسیر سقوط/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع از کاری یک هنرمند
- مردی دانا، خوش پوش و بلندبالا/ به مناسبت سالگرد درگذشت علی معلم
- موفقیت تجاری مستند برنده خرس طلای برلین
- داستانِ شیفتگی/ معرفی کتاب «افسون پردهی نقرهای»
- دنیای پارادوکسیکال و غمبار چارلی/ نگاهی به فیلم «نهنگ»