امیر حسین علم الهدی مدیر گروه هنر و تجربه به اظهارات سیدضیا هاشمی پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، امیرحسین علم الهدی گفت: این تفکر همان تفکری است که با همدستی شمقدری خانه سینما را تعطیل کرد، ۵۰ میلیارد تومان فیلم های فاخر را تولید کردند و تماشاگران سینما را به ۷ میلیون نفر رسانددند و جلوی نمایش فیلم های عباس کیارستمی راگرفتتد و حال مدافع خانه سینما شدند و دنبال صنعتی کردن سینما می باشند و پس از مرگ کیارستمی بزرگ اشک تمساح ریختند.
سیدضیا هاشمی در تازه ترین مصاحبه خود گفته است: سینما، صنعت سرگرمی است. چیزی به نام سینمای اندیشه، یک ایدۀ مبهم است. اگر کسی به دنبال اندیشه و تغذیۀ فکر باشد که فیلم نگاه نمیکند، کتاب میخواند. اکثر مخاطبان سینما در جهان به سینما به عنوان تفریح و سرگرمی نگاه میکنند. کافی است فیلمهای پرفروش گیشه در کشورهای مختلف دنیا را در نظر بگیرید تا به این واقعیت پی ببرید. متأسفانه «سینمای اندیشه» هم مثل «سینمای هنری» و «سینمای معناگرا» و مواردی از این قبیل تنها پوششی است تا یک عده از برخی جاها به اسم تولید فیلم رقمهای قابل توجه دریافت کنند. بنیاد سینمایی فارابی و گروه هنروتجربه هم متأسفانه با حمایتهای غیرکارشناسی خود باعث شدهاند که تولید انبوه فیلمهای رئالیستی مثل سرطان به جان سینمای ایران بیفتد. البته نشریات و محافل خاصی هم اینها را حمایت میکنند. وضع به گونهای شده که امروزه حتی بسیاری از فیلمهایی هم که در گروه هنروتجربه اکران نمیشوند، سروشکل هنری و تجربی دارند و دست بر قضا با حمایت این گروه یا فارابی پروانه ساخت گرفتهاند. این کاملاً به ضرر سینمای حرفهای و مانعی اساسی در مسیر صنعتی شدن سینمای ایران است.
او در ادامه گفته بود :با انحلال گروه هنروتجربه موافق نیستم. به نظرم اشکال کار در نحوۀ مدیریت این گروه و سیاستهای اجرایی آن است. این گروه باید مکانی برای فیلمسازان جوان باشد تا در آن به کسب تجربه بپردازند. جای نمایش این آثار نیز پردیسها و سالنهای سینمایی کشور نیست. پردیسهایی مثل کورش، آزادی، هویزه و چارسو یا سینماهایی مثل فرهنگ و موزه سینما جای نمایش فیلمهای سینمایی است و نه فیلمهای تجربی. این فیلمها را باید در خانۀ هنرمندان، فرهنگسراها و دانشگاهها نمایش داد. ما در شورای عالی تهیهکنندگان به شدت پیگیر این مسئله هستیم که این فیلمهای تجربی از این پس در مکانی که مناسب آنهاست به نمایش درآیند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش علم الهدی به اتفاقات اخیر شورای صنفی نمایش
- برگزاری نشست آنلاین «سینمای ایران و پدیده کرونا»/ اکران آنلاین؛ ظرفیتی تازه برای سینمای ایران
- انتقاد امیر حسین علم الهدی از اکران اینترنتی فیلمها
- واکنش امیر حسین علم الهدی به حضور بهروز وثوقی در فیلم آشغال های دوست داشتنی اصل
- گزارش اختصاصی سینماسینما/ آسیب گرانی نصیب فیلمسازان شد نه گیشه
- گفتوگوی سینماسینما با امیرحسین علمالهدی/ وقتی پولی در جیب مردم نیست نباید انتظار سینما رفتن داشت
- امیر حسین علم الهدی :در هیچ جای دنیا تعداد فیلم های تولیدی با تعداد فیلم های اکران شده برابر نیست
- آخرین تحولات در «هنر و تجربه»/ پراکندگی سانسها مدیریت میشود
- طعنه و کنایه امیر حسین علم الهدی به موضع گیری های اخیر مخملباف
- واکنش امیرحسین علم الهدی به تخریب سنگ قبر ابراهیم یزدی
- قهر مهدی فخیمزاده در برنامه زنده تلویزیونی
- رضا میرکریمی: امیدوارم مردم ما سینمای برزیل را مثل فوتبالش بشناسند
- امیرحسین علمالهدی: موسیقی بخشی از صدای خداست
- ماجرای مخالفت دو مجتهد برای اکران یک فیلم ترسناک
- شباهت رقابتهای انتخاباتی با فرهنگ رانندگی در ایران /یادداشتی ازامیرحسین علم الهدی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آناتومی نکبت/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- وقتی پول معیار همه چیز است
- «آقای کلاین»؛ تلاش برای زدودن یک اشتباه
- سرگذشت لیلا و برادرانش
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- عیدی اول نوروز ۱۴۰۲ با بستههای عیدانه همراه اول
- چند نفر در سال ۱۴۰۱ به تئاترشهر رفتند؟
- «قطع فوری» بهار به سینماها میآید/ آخرین فیلم علی انصاریان در راه اکران
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- «لامینور» مهرجویی در بنگلور
- واکنش تهیهکننده فیلم «هوک» به پخش تلویزیونی فیلمش
- نسخه ویژه نابینایان «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- فیلمهای نوروزی در روزهای اول اکران چقدر بلیت فروختند؟
- برای احمد دامود؛ راز آن نگاه و دستهای چلیپا شده
- ادعای وزیر ارشاد؛ هیچ فیلمی در دولت سیزدهم توقیف نشده است
- احمد دامود درگذشت
- در مسیر سقوط/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع از کاری یک هنرمند
- مردی دانا، خوش پوش و بلندبالا/ به مناسبت سالگرد درگذشت علی معلم
- موفقیت تجاری مستند برنده خرس طلای برلین
- داستانِ شیفتگی/ معرفی کتاب «افسون پردهی نقرهای»
- دنیای پارادوکسیکال و غمبار چارلی/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد: تئاتر مهمتر از همه منازعات سیاسی است
- ساترا به قرار منع تعقیب فیلیمو اعتراض کرد
- به یاد هنرمندان درگذشته/ چشمهایی که در سال ۱۴۰۱ بسته شد
- برگزیدگان اسکار ۲۰۲۳ / گزارش تصویری
- تلویزیون ۱۷۰ فیلم سینمایی در نوروز امسال پخش میکند/ مذاکره برای خرید فیلمهای برنده سیمرغ
- در هشتمین برنامه «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ معضلات آرشیو فیلمهای قدیمی سینمای ایران/ «بختِ پریشان» یک مقاله تصویری است
- فاصلهی کوتاه کُفر و ایمان/ نقدی بر کتاب «کبوترها و بازها»
- راهیابی «چپ دست» به جشنواره فیلم کوتاه یونانی