عزیز الله حمید نژاد در بخشهایی از گفت وگوی خود با رضا درستکار در شرق حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما،بخش هایی از این مصاحبه به شرح زیر است :
در طول پخش سریال برخی رسانهها درباره تشابه بانوی عمارت و سریال شهرزاد صحبت کردند، شاید به دلیل حضور برخی بازیگران در هر دو پروژه یا حضور محسن چاوشی به عنوان خواننده؛ اما من بهشخصه شباهتی به مفهوم تقلید یا کپیکاری ندیدم.
برای من هم عجیب بود که برخی این دو کار را شبیه هم دیده بودند!
برسیم به «حریم سلطان»! به هرحال، در سالهای اخیر شبکههای ماهوارهای جایشان را میان خانوادههای ایرانی باز کردهاند و بسیاری وقتشان را به دیدن سریالهای آنها میگذرانند! ترکیه که در صنعت سریالسازی پیشرفت بسزایی کرده است و تکثیر اینهمه کانال فارسیزبان گویای رونق و استقبال از این سریالهاست؛ در میانههای پخش «بانوی عمارت» از شباهت آن و سریال «حریم سلطان» هم صحبتهایی به میان آمد. درباره آن نظری دارید؟
راستش من کلا حدود ۱۰ دقیقه از سریال حریم سلطان را دیدهام. حالا من از شما بپرسم واقعا آیا ساختار سریال حریم سلطان از نظر سینمایی، قاببندی، نورپردازی یا طراحی لباس، استاندارد بود؟
نه. حریم سلطان بیشتر از آنکه روی پرداخت یا اجرای سینمایی تمرکز کند، روی قصه و روابط ممنوعه تمرکز داشت و بهاصطلاح رگ خواب بینندهاش را پیدا کرده بود. نکته اینجاست که آنها توانستهاند صنعت سریالسازی ایجاد کنند، کانال صادرات را در این حوزه فعال کرده و معذالک در کشور ما هم مخاطبان خودشان را پیدا کردهاند. ترکها اتفاقا در سینمای هنری هم به رشدی قابلقبول رسیدهاند. بگذریم! چیزی که در آن مقایسهها، مدنظر گویندگان بود، موتور محرکشدن حریم سلطان برای ساخت سریال بانوی عمارت بود؛ یعنی اینکه صداوسیما کنشی دراینباره نداشته، بلکه رفتاری واکنشی برای مقابله تصویری با حریم سلطان موجب ساخت بانوی عمارت شده است!
من که سازنده اثر هستم، میگویم اینطور نبوده است. دوست داشتم سریالی پرمخاطب بسازم همراه با زیباییشناسی ویژهای که میتوانست در اذهان عمومی اثرگذار باشد؛ برای اینکه اساسا به تصاویری غنی و اثرگذارتر در تلویزیون برسیم. اینطوری بود که مثلا به نورپردازی در این سریال اهمیت دادیم چراکه در سریالسازی این موضوع خیلی در اولویت نیست. نورپردازی ما به این شکل بود که زمان بیشتری را به گروه فیلمبرداری و آقای رنجبران اختصاص میدادیم تا نورپردازی به شکلی که مطلوب است، آماده شود و شما میدانید که چقدر به زمان فیلمبرداری افزوده میشود. من استقبال مخاطب را از سریال، نتیجه دقت در همین جزئیات و بهویژه بازیگیری در کار میدانم و میبینیم که بیننده احساس خوبی دارد و حس میکند اثری متفاوتتر را دیده و به او احترام لازم گذاشته شده است.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصاویری از نقشآفرینیهای محمود پاک نیت به مناسبت تولدش
- شهرزاد، عادل فردوسیپور و ایدئولوژیهای سَلبی
- ماجرای طعنه و کنایه ضرغامی به مدیر یک شبکه تلویزیونی در ترکیه به خاطر سریال حریم سلطان
- رضا کیانیان با «بداهه» در شهرزاد
- نگاهی به سریال «بانوی عمارت» :درام داعیه روایت تاریخ ندارد
- تشابه اوک نیو با «بانوی عمارت»؟!
- در پستوی متحجرترین آدمهای جامعه ما، فیلمهای آمریکایی نقشآفرینی میکنند!
- گفتگوی خواندنی با حضرت والا/ از چگونه انتخاب شدن صالح میرزاآقایی تا استقبال مردم از سبیل قاجار!
- یادداشت محمد آفریده درباره عزیز الله حمید نژاد به بهانه نمایش بانوی عمارت از تلویزیون
- عوامل «بانوی عمارت» به قزوین رفتند/ تولید سریال در آخرین لوکیشن
- اندیشه فولادوند به «بانوی عمارت» پیوست
- رستگاری «شهرزاد»/یادداشتی از حسین ناصری روانشناس پیشگیری
- پرفروش ترین فیلم و سریال تاریخ شبکه نمایش نمایش خانگی چه آثاری هستند؟گفت وگو با رییس اتحادیه شرکتهای ویدئورسانه
- شهرزاد و قصهای که به حاشیه رفت/یادداشتی از احمد زید آبادی
- تهیه کننده «بانوی عمارت»: منتظریم تکلیف بودجه مان مشخص شود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود