کارگردان فیلم «پا تو کفش من نکن» با اشاره به اعلام وزارت ارشاد درباره رده سنی که این فیلم را میتوانند ببینند، اظهار کرد: وزارت ارشاد در نامهای به سینماهای سراسر کشور اعلام کرده است که به افراد زیر ۱۲ سال توصیه نمیشود فیلم «پا تو کفش من نکن» را ببینند.
به گزارش سینماسینما، محمدحسین فرحبخش با اعتقاد براینکه این فیلم سینمایی فضای مفرحی دارد، بیان کرد: من به عنوان کارگردان فیلم نظر وزارت ارشاد را قبول ندارم زیرا معتقدم «پا تو کفش من نکن» فضای مفرح وشادی دارد که از رده سنی ۲ تا ۹۰ ساله میتوانند آن را ببینند.
او با اشاره به دلایل تصمیم گیری وزارت ارشاد درباره رده سنی فیلم «پا تو کفش من نکن»، بیان کرد: افرادی که دنبال مسائل سیاسی هستند میخواهند به وزارت ارشاد برای مقاصد سیاسی خود فشار بیاورند و به همین دلیل فیلم ما را وجه المصالحه قرار دادهاند و گرنه فیلم ما سلامت، مفرح و طنز است.
فرحبخش افزود: فیلم «پا تو کفش من نکن» شب گذشته در حضور خبرنگاران و عوامل سینما نمایش داده شد و همه تعجب کردند که چرا برای این فیلم سالم باید حاشیه درست کنند. اطمینان دارم اگر مردم فیلم را ببینند با روحیه شاد، آرام و لبی خندان از سالن سینما خارج خواهند شد و حتی خنده شان خواهد گرفت که چرا برای این فیلم حاشیه درست شده است.
کارگردان «پا تو کفش من نکن» با تاکید بر فضای مناسب فیلم برای تمامی سنین گفت: از نظر من این فیلم را همه سنین میتوانند ببینند اما در حال حاضر وزارت ارشاد مسؤول است و نقش حاکمیتی دارد. ما هم برای اینکه از وزارت ارشاد حمایت کنیم اعتراض نمیکنیم اما به مردم اعلام میکنم که «پا تو کفش من نکن» فضا و کیفیت مناسبی دارد و نگران نباشند.
فرحبخش با بیان اینکه هیچ فیلمی در جمهوری اسلامی نمایش داده نمیشود که بنیان خانواده را خراب کند، ادامه داد : بعد از سی وپنج سال فعالیت کاری با اطمینان میگویم که فیلمهای سینمایی از دهها فیلتر رد میشوند و امکان ندارد که مسئله غیراخلاقی و غیرشرعی در فیلمی باشد و اکران شود. همه این مسائل توطئه علیه سینمای ایران است که در ادوار مختلف بوده و امروز بیشتر هم شده است. افرادی که بیرون حوزه ارشاد هستند با وزارت ارشاد رابطه خوشی ندارند و دوست دارند کاری کنند که سینما و اهالی آن شادی انتخابات را نبینند و به سالها قبل برگردند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمدحسین فرحبخش نامهای سرگشاده خطاب به همایون اسعدیان منتشر کرد
- فرح بخش:در سینمای ایران به جز من و عبدالله علیخانی تهیهکننده دیگری وجود ندارد/ همه تهیهکنندهها حقالعملکارند
- فرحبخش: فیلمنامه فیلم من، قبل از «۵۰ کیلو آلبالو» نوشته شده بود
- نامه صریح فرحبخش به قالیباف: روی سخنم با شماست
- گزارش تصویری از فرش قرمزهای روز ششم جشنواره فجر
- فرحبخش: جای خالی فیلمهای خوب کیمیایی در سینمای ایران/ با تعدد جشنوارهها مخالفم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تازهها از جشنواره ونیز ۲۰۲۵/ پروژههای دو سینماگر ایرانی پذیرفته شد
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش فیلم سینماگر ایرانی در ادینبورگ/ جشنواره بلغارستانی به «زیر سایه بلوط» جایزه داد
- نوجوانان و جوانان اوتیسم در نمایش «سجاد افشاریان»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت چهار فیلم غیر سینمایی و سه فیلم سینمایی صادر شد
- جشنواره دانانگ به «بازی را بکش» جایزه داد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- به بهانهی اکران «تنگه» در سینمای ایران/ اثری سرگرمکننده و سطحی
- «بالرین»؛ جهانی سراسر خشونت
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ
- اپوزیسیونسازی هدفمند؛ خطای راهبردی یا پروژه نفوذ؟