امیرحسین علمالهدی دبیر شورای سیاستگذاری «هنر و تجربه» به برخی از انتقادهای مطرح شده به شیوه اکران آثار در این گروه سینمایی پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، در پی نقد مطرح شده به گروه «هنر و تجربه» برای اختصاص بخشی از سانس های خود به فیلم هایی که در دیگر سرگروه های سینمایی اکران شده و حتی بعضا اکران آنها در همان سرگروه ها به پایان رسیده است و اینکه در چنین شرایطی امکان اکران برای فیلم هایی که از ابتدا سرگروه «هنر و تجربه» را برای اکران برگزیده بودند، تنگ شده است، امیرحسین علم الهدی دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» در یادداشتی به این انتقادها و دیگر نکاتی که مطرح شده بود، پاسخ داد.
متن یادداشت بدین شرح است:
«به نام خدا
عزیز منتقدی در اوج عصبانیت نقدهایی را به سینمای هنر و تجربه وارد نموده اند که خب چاره ای نیست که در نهایت ادب و احترام خدمت ایشان عرض نمایم:
بزرگوار عزیز سانس های تعلق گرفته به دو فیلم فروشنده و لانتوری کمتر از ۱۰ درصد از ظرفیت سانس های تعریف شده در این گروه است و چنانچه جنابعالی معنای هنری بودن فیلم را نفروختن آن بدانید اما نمی توانم خوشحالی خودم را از فروش این دو فیلم پنهان نمایم و معتقدیم که هر دو فیلم جز سینمای هنری و تجربی سینمای ایران هستند و برای انجام تعهدات به مخاطبان همیشگی همراه این ۲۷ ماه و جذب مخاطب جدید به سینماهای این گروه این دو فیلم به نمایش درآمده اند هرچند برای نظر مخالف جنابعالی در این خصوص احترام قائل هستیم.
و اما سینمای مستند و نحوه سانس های تعلق گرفته به آن با توجه به ظرفیت جذب مخاطب آن سانس های مشخصی در طول روز در سینمای خانه هنرمندان (هر روز یک فیلم مستند ساعت ۱۸ نمایش دارد) و به غیر از این نمایش ها در دو سینمای موزه سینما و پردیس چارسو نیز نمایش هایی دارند و جنابعالی بهتر از ما می دانید در تمام سینماهای دنیا مخاطب خود را با برنامه نمایش محدود فیلم های مستند همراه می کند و سینمایی را سراغ نداریم که نمایش فیلم مستند خود را براساس نظر شخصی عزیزی برنامه ریزی نماید!
و در رابطه با فیلم هایی که فاقد مخاطب بیش از ۱۵ نفر هستند و درخواست سانس بیشتر دارند به عرض می رسانم که نحوه سانس بندی در سینماهای هنر و تجربه به نوعی است که شاهد عدم نمایش فیلم به دلیل عدم مخاطب نباشیم!
در پایان منتظر نقدهای خوب همیشگی جنابعالی می مانیم و یادم رفت این را توضیح دهم که فیلم «هیهات» متاسفانه بدون نظر این گروه وارد شبکه خانگی شد و به محض اطلاع از این وضعیت تمامی برنامه نمایش های آن به فیلم های دیگر تعلق گرفت و می پذیریم که باید اطلاع رسانی نماییم که از این بابت پوزش می خواهیم و اما ادامه نمایش ماهی و گربه پس از ۲۷ ماه فقط جهت اطلاع عرض می نمایم که با تعلق ۵ تا ۶ سانس در یک برنامه ۵۰ روز همچنان مخاطبان از این فیلم استقبال می نمایند و طبیعی است که خواست مخاطبان نخبه این گروه سینمایی ارجحتر است به خواست سلیقه ای اینجانب و آنجناب…فرصت را برای ادای احترام مجدد مغتنم می شمارم…»
منبع: مهر
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «حرف آخر» به هنر و تجربه رسید
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم: ۷۰ درصد فیلمهای صف اکران به «هنروتجربه» میرسند/ خسارت یک ترافیک!
- محمد حمیدی مقدم: فعالیت «هنر و تجربه» در همه حوزهها گستردهتر میشود
- اعلام شیوهنامه حمایت مالی از مستندسازان/ «هنر و تجربه» تعطیل نمیشود
- واکنش علم الهدی به اتفاقات اخیر شورای صنفی نمایش
- برگزاری نشست آنلاین «سینمای ایران و پدیده کرونا»/ اکران آنلاین؛ ظرفیتی تازه برای سینمای ایران
- انتقاد امیر حسین علم الهدی از اکران اینترنتی فیلمها
- این فیلمهای کوتاه را حتما ببینید/ نگاهی به فیلمهای کوتاه اکران هنر و تجربه
- واکنش امیر حسین علم الهدی به حضور بهروز وثوقی در فیلم آشغال های دوست داشتنی اصل
- اکران «طلاقم بده به خاطر گربهها» در گروه «هنر و تجربه»
- یک فیلم از سینمای افغانستان در گروه هنر و تجربه به نمایش در میآید
- گزارش مراسم افتتاحیه هفته فیلم لهستان/ تلاش هنر و تجربه برای پر کردن یک خلاء
- «یک کامیون غروب» در گروه «هنر و تجربه» اکران میشود
- اکران فیلمی از سمیح کاپلان اوغلو در گروه هنر و تجربه
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
آقای علم الهدی اگر جناب کثیریان سانسور نکنند همه می دانیم که هنر و تجربه سمت و سوی دیگری پیدا کرده و عذر بدتر از گناه شما هم صحیح نیست. به خودتان بیایید تا دیر نشده