دست اندرکاران جشنواره چهلم فیلم فجر در حالی که پس از تقریبا یک هفته از پایان این رویداد، برای اساسیترین ابهاماتش پاسخگو نبودهاند، برای یک ویدیو در فضای مجازی که رسماً مشخص نیست از سوی چه کسانی منتشر شده، واکنش «صریح» شبانه نشان دادند.
به گزارش سینماسینما، دستاندرکاران جشنواره فیلم فجر هنوز شفافسازی نکردهاند که چرا سیمرغ مردمی فیلم فجر حذف شد، چرا در نحوه شمارش آراء مردمی دچار چالش شدند و سرانجام صورت مسأله را پاک کردند؟! چرا پاسخگوی تهیهکنندگان فیلمهایی که در ردهبندیهای آراء مردمی رتبه داشتند، نشدند؟ آنها نه تنها توضیح شفافی ندادند بلکه حتی در اختتامیه این رویداد، قبل و پس از آن هم از مردمی که در روزهای جشنواره رأی دادند، عذرخواهی هم نکردند!
سوال مهمتر اینکه چرا دست اندرکاران این رویداد درباره آراء داوران جشنواره فیلم فجر که دقایقی قبل از اختامیه لو رفت، هنوز پاسخ شفافی ندادند که چگونه نتوانستند از رأی داوران صیانت کنند و جذابیت اختتامیه را از این رویداد گرفتند؟ این در حالی است که در یک اظهارنظر جالب سایت منتشرکنندهی برگزیدهها را زیر سوال بردند و از خود نپرسیدند که چگونه نتیجه آراء در اختیار این سایت قرار گرفته است؟
از این پرسشهای بیپاسخ که بگذریم، به این نکته هم باید اشاره کرد که در طول جشنواره فیلم فجر به اهالی رسانه پاسخ صریحی داده نشد که چرا واقعا ۲۳۰۰ کارت در محل اصلی برگزاری جشنواره و در شرایط پیک کرونا صادر شده و در دو سانس خاص، مرکز همایشهای برج میلاد میزبان مهمانان ویژه شد که باز هم مشخص نشد براساس چه هدف و ضرورتی این مهمانان ویژه باید در کنار اهالی رسانه فیلم میدیدند، آن هم در شرایطی که ویروس کرونا و سویه جدید آن امیکرون در حال جولان دادن بود و اتفاقا عدهای را هم در برج میلاد گرفتار کرد.
به هرحال با پاسخی که به تازگی جشنواره فیلم فجر به یک ویدیو با منبع مجهول داده، این برداشت طبیعی پیش میآید که دستاندرکاران این رویداد، بیشتر نگران سوالات و ابهامات یک نگرش خاص هستند و فقط خود را ملزم به پاسخگویی به این جناح خاص میدانند. درنتیجه سایر نگرشها را شایان پاسخ دادن نمیدانند؟
منبع: ایسنا
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- اعتراض خانواده مقتول به «بی بدن»
- انتقادات نویسنده فیلم «بیبدن» از برخورد جشنواره فجر با این اثر
- نمایش فیلم با پرده سبز در جشنواره فیلم فجر!
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- معرفی نامزدهای بخش تبلیغات چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود