
به گزارش “سینماسینما” پرویز شیخ طادی، تصریح کرد: هر وقت با دوستان، آشنایان و اقوامی که در کشورهای اروپایی زندگی میکنند تماس میگیرم، از بازتاب منفی بسیاری از فیلمهای ایرانی که به خارج کشور میروند سخن میگویند. آنها از این اظهار ناراحتی میکنند که رفتار و برخورد همکاران یا همسایههایشان پس از دیدن این فیلمها با آنها تحقیرآمیز یا ترحمانگیز میشود. وی افزود: آثاری که به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنوارهها و مراسم سینمایی غربی حضور مییابند، وارد منظومه ایران شناسی غربیها میشوند. متأسفانه اغلب این آثار، تکمیلکننده پازل ایران هراسی غرب هستند.
برنده سیمرغ بهترین کارگردان سیامین جشنواره فیلم فجر، ادامه داد: مجموعه فیلمهای جشنوارهای سینمای ما در پروژه «اعتراف جامعه هدف» قرار دارند. در این پروژه، غربیها کشورهای هدف را وادار میکنند که از طریق فیلمهایی که به جشنوارههای آنها ارسال میکنند، اعتراف کنند که مردمی بیاخلاق، با سطح پایین فرهنگی و دارای جامعهای فاقد امنیت هستند. این یک فرضیه نیست، بلکه یک نمودار است.
وی تصریح کرد: این گونه تصویرسازی از ایران، در حوزههایی چون سرمایه گذاری خارجی و توریسم نیز تأثیر منفی میگذارد. طبیعی است که همه مردم دنیا ترجیح میدهند که به مناطق امن و با سطح فرهنگی بالا مسافرت یا سرمایهگذاری کنند. باید به مخاطبی که در فیلمهای خود ما تصویری تیره و تار از ایران را میبیند حق داد که انگیزهای برای سفر به این کشور پیدا نکند.
شیخ طادی اظهار داشت: به مسئولین سینمایی پیشنهاد میدهم که یک گروه یا کمیته را برای اثرسنجی فیلمهای جشنوارهای ما بر افکار عمومی مردم جهان تشکیل دهند. آنها از طریق این اثرسنجی میتوانند به روشنی دریابند که فیلمهایی که به جشنوارههای خارجی ارسال میکنند، چه تصویری از ایران را در افکار عمومی مردم دنیا ایجاد میکنند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پرویز شیخ طادی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر: عدهای بابت کراوات و ویدئو خسارتها زدند! با روسری بیشتر از این خسارت نزنید
- در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟
- دبیر جشنواره فیلم فجر خبر داد؛ اعلام آثار سودای سیمرغ تا پنجم بهمن/ معرفی اعضای هیات انتخاب فجر۴۱
- رسول صدرعاملی: در هیچ کدام از دولتهای قبل سینمای کودک و نوجوان جدی گرفته نشد
- پرویز شیخطادی: شورای پروانه نمایش نباید دولتی باشد/ سینماگران ما دانشگریز هستند
- «آتش در گلستان» چرا دیدنی است/ یادداشت احمد میراحسان
- اعضای شورای پروانه ساخت آثار سینمایی معرفی شدند
- بانویی دیگر در راه تلویزیون! دهه فجر؛ زمان احتمالی پخش سریال «بانوی سردار»
- پخش«امپراطور جهنم» به فیلمیران رسید/ احتمال اکران در پاییز
- محمد خزاعی: آقای افروغ راحت باشید «امپراطور جهنم» بارها سانسور شد
- محمدرضا شهیدیفرد میزبان شیخطادی شد/ آغاز «چهل چراغ» به یاد شهید حججی
- انصراف سازندگان یک فیلم از حضور در جشنواره فجر/فیلممان قربانی محافظهکاری شد
- علی نصیریان به «چشمان خیس پروانهها» پیوست
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- انتقاد عباس یاری از تبلیغات مخرب شهرداری تهران
- از انیمیشن به عنوان یک رسانه هنری برای جذب گردشگر استفاده کنیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- تعطیلی موقت پردیس تئاتر باغ کتاب تهران
- آکادمی علوم سینمایی اوراسیا آغاز به کار کرد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- آیا «پایتخت ۷» حقوق حیوانات را زیرپا گذاشته بود؟
- امشب به صرف بورش بدون خون به روایت نازنین؛ صابر ابر و الهام کردا دوباره همبازی میشوند
- تولد یک سینماگر درخشان ازبکستانی
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟