با ارائه فهرست نهایی ۳۳ فیلم حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، خبرگزاری میزان آماری از بازیگران زن حاضر در این دوره از جشنواره را منتشر کرده است.
به گزارش سینماسینما، اکثر این بازیگران قبل از اعلام فهرست نهایی شانس های متفاوتی برای دریافت سیمرغ داشتند اما پس از اعلام نهایی، برخی از بازیگران زن با افزایش شانس روبرو شده و برخی از جشنواره حذف شدند.
ایزدیار موفق ترین بازیگر زن سینمای ایران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر محسوب می شود. او پیش از اعلام نهایی اسامی آثار حاضر در سودای سیمرغ در سه فیلم متقاضی حضور داشت و پس از آن هر سه فیلم به بخش نهایی راه یافتند. ایزدیار در فیلم های «ویلایی ها» ساخته منیر قیدی؛ «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان به ایفای نقش پرداخته است.
پیش از اعلام اسامی آثار شرکت کننده در بخش نهایی سودای سیمرغ شقایق فراهانی با هفت فیلم پرکارترین بازیگر زن سینمای ایران در جشنواره مبدل شد. اما پس از اعلام آرا هیات داوران چهار فیلم از او از بخش اصلی حذف شده و او تنها با سه فیلم به جشنواره راه پیدا کرد.
فراهانی امسال با سه فیلم «چراغ های ناتمام» از مصطفی سلطانی، «پشت دیوار سکوت« ساخته مسعود جعفری جوزانی و «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی به رقابت با سایر بازیگران می پردازد.
بازیگرانی که با دو فیلم در جشنواره حاضر شدند
ثریا قاسمی (ویلایی ها – قاتل اهلی)
لیندا کیانی (ماجرای نیمروز – انزوا)
مریم بوبانی (مادری – زیر سقف دودی)
پگاه آهنگرانی (قاتل اهلی – سارا و آیدا)
نیکی کریمی (کمدی انسانی – آذر)
ترلان پروانه (گشت ۲ – فراری)
مریلا زارعی (زیر سقف دودی – اسرافیل)
شیرین یزدان بخش (سارا و آیدا – یک روز بخصوص)
لیلا زارع (آذر – کمدی انسانی)
هدیه تهرانی (اسرافیل- بدون تاریخ بدون امضا)
گوهرخیراندیش، لیلا حاتمی، الهام کردا، بهنوش طباطبایی، آزیتا حاجیان، مینا ساداتی، بهاره کیان افشار، شبنم مقدمی، فریبا متخصص، نگار جواهریان، طناز طباطبایی، لعیا زنگنه، ریما رامین فر و هانیه توسلی از جمله بازیگرانی هستند که تنها در یک فیلم حضور دارند
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نسخه ویژه نابینایان «بوتیک» با صدای شقایق فراهانی منتشر میشود
- با رفع توقیف پس از ۳ سال؛ «مهمانی از کارائیب» برای اکران عمومی آماده میشود
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- شهاب حسینی با «مقیمان ناکجا» به هنر و تجربه میآید
- عرضه یک فیلم سینمایی به کارگردانی تینا پاکروان در شبکه نمایش خانگی
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
- «ملاقات خصوصی» به سینماها میآید
- فرصت از دست رفته/ نگاهی به فیلم «مغز استخوان»
- «مغز استخوان»؛ فاقد هسته مرکزی دراماتیک
- اکران سه فیلم تازه از ۷ اردیبهشت/ آیا تنور اکران گرم میشود؟
- سرمایههای فرهنگی خود را ارج نهیم/ درباره برنامه «مهمونی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است