سینماسینما، علی پاکزاد- پژمان بازغی بازیگر فیلم «اسرافیل» معتقد است چیدمان بازیگران در این فیلم یکی از نکات مثبتی بود که می توان به آن اشاره کرد. او می گوید برای انتخاب فیلمها و بازی در آنها قطعا به فیلمنامه بیش از هر چیز دیگری دقت می کند.
به گزارش سینماسینما، پژمان بازغی در جشنواره سی و پنجم با سه فیلم حضور پیدا کرد؛ «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی ،«فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی و «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده. اما هیچ کدام از این فیلمها در هیچ بخشی نتوانستند سیمرغ کسب کنند.
پژمان بازغی بازیگر فیلم «اسرافیل» درباره حضورش در جشنواره سی و پنجم گفت: «امسال با سه فیلم در جشنواره حضور پیدا کردم. یکی از این فیلمها«خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی بود که داستان جذابی را روایت می کرد. اما از همه مهمتر همکاری با یک کارگردان فیلم اولی برایم جذاب بود. این گونه فیلمها معمولا بودجه زیادی را در اختیار ندارند و عموما مستقل هستند. اما جدی ترین فیلمی که امسال در آن حضور پیدا کردم فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده بود. این فیلم فیلمنامه بسیار منسجمی داشت. خیلی دوست داشتم در این فیلم حضور پیدا کنم که این اتفاق نیز به وقوع پیوست. انتخاب بازیگران در فیلم «اسرافیل» یک نقطه قوت محسوب می شد. از این حیث فیلم منحصر به فردی بود. فیلم «فصل نرگس» هم سومین کار من در جشنواره بود که کارگردانی آن را نگار آذربایجانی برعهده داشت. این فیلم اجتماعی بود و نگاهی ویژه به مسائل انسان دوستانه داشت.»
او ادامه داد: «به نظرم می رسید که فیلمنامه فیلم «خانه دیگری» بسیار ویژه باشد. چند گره در این فیلمنامه وجود داشت که جذاب به نظر می رسید. خانم صادقی در این فیلم به دنبال پارادوکسی بود که بین سنت و مدرنیسم شکل گرفته است و اکنون در جامعه نیز شاهد آن هستیم. یک دروغ کوچک در این فیلم باعث شد که تمام معادلات به هم بریزد.»
بازغی گفت: «به عنوان یک بازیگر برایم مطلوب است که در فیلم هایی با زمینه اجتماعی حضور پیدا کنم. به دلیل اینکه تحصیلات آکادمی در سینما نداشته ام، بیشتر به واسطه غریزه ام فیلم ها را انتخاب می کنم. اگر فیلمنامه ای من را قلقلک بدهد قطعا سراغش خواهم رفت. یک بازیگر باید تجربه های زیادی را به دست بیاورد. اگر پیشنهاد بازی در فیلمی جنگی را داشته باشم می پذیرم اما اگر از «دوئل» کمتر باشد در آن حضور پیدا نخواهم کرد. همواره فیلمنامه برایم مهم و در اولویت است»
بازیگر فیلم «فصل نرگس» درباره فیلم های خوبی که در جشنواره دیده است، گفت: «فکر می کنم «ویلایی ها»،«سد معبر» و «بدون تاریخ بدون امضا» از کیفیت خوبی برخوردار بودند.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- نکوداشت صدمین زادروز عزتالله انتظامی برگزار شد؛ عزت الله انتظامی انسانی زندگی آفرین بود/ انتظامی به هر نقشی اعتبار میبخشید
- «توچال» از ۲۷ دی اکران میشود
- در مراسم تشییع فردوس کاویانی مطرح شد: ما آخرین بازیگر طنز فاخر ایران را از دست دادیم/ فردوس کاویانی در قلب ما زنده است
- «مادر خوانده» با آناهیتا درگاهی به شبکه نمایش خانگی میآید
- یک اتفاق عجیب؛ پخش تلویزیونی یک فیلم در حال اکران
- با اعلام جزئیات اختتامیه؛ نامزدهای جشنواره فیلم شهر اعلام شد
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- با انتخاب کامل بازیگران و عوامل، فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد
- کدام یک از سلبریتی ها در اجرا موفق بوده اند ؟ ازگلزار و رضا صادقی تا اشکان خطیبی و پژمان بازغی
- پوستر فیلم جدید شهرام شاه حسینی منتشر شد
- واروژ کریممسیحی «وثیقه» را تدوین کرد
- گزارش تصویری از فیلم «جوجه تیغی»
- پایان تدوین فیلم مستانه مهاجر؛ اولین تصاویر «جوجه تیغی»
- «نامو» صاحب ترازوی طلایی جشنواره فیلم جنایت و مکافات استانبول شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تازهها از جشنواره ونیز ۲۰۲۵/ پروژههای دو سینماگر ایرانی پذیرفته شد
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش فیلم سینماگر ایرانی در ادینبورگ/ جشنواره بلغارستانی به «زیر سایه بلوط» جایزه داد
- نوجوانان و جوانان اوتیسم در نمایش «سجاد افشاریان»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت چهار فیلم غیر سینمایی و سه فیلم سینمایی صادر شد
- جشنواره دانانگ به «بازی را بکش» جایزه داد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- به بهانهی اکران «تنگه» در سینمای ایران/ اثری سرگرمکننده و سطحی
- «بالرین»؛ جهانی سراسر خشونت
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ