پنج سال پس از اکران فیلم «شریر: معشوقه شیطان» یا «مالیفیسنت ۲» با بازی آنجلینا جولی، اکنون قسمت دوم این فیلم با اولین اکرانش در راس باکس آفیس آمریکا قرار گرفت.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، «شریر: معشوقه شیطان» که ادامهای بر فیلم ماجراجویانه فانتزی سال ۲۰۱۴ با بازی آنجلینا جولی است و با اقتباس از «زیبای خفته» ساخته شده با شروع اکران خود راس باکس آفیس آمریکا را در اختیار گرفت.
هر چند این فیلم کمتر از اکران اول فیلم اصلی فروش کرد اما فروش ۳۶ میلیون دلاری در ۳ روز اول اکران آن کافی بود تا بتواند صدرنشین باکسآفیس آمریکا شود.
این فیلم که در ۲۷۹۰ سالن سینما اکران شده تقریبا نصف فیلم اصلی که ۶۹ میلیون دلار فروش کرده بود، فروخت.
این فیلم موفق شد تا رقبای قدری چون «جوکر» و فیلم تازهوارد «سرزمین زامبی: ضربه دوم» را از میدان به در کند. این در حالی است که «جمینی من» با بازی ویل اسمیت نیز در دومین هفته اکرانش از فیلمهای روی پرده است.
در کنار آنجلینا جولی، ال فانینگ و میشل فایفر نیز از دیگر بازیگران «شریر» هستند.
«مالیفیسنت: معشوقه شیطان» که با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری ساخته شده با فروش ۱۱۷ میلیون دلاری در دیگر بازارهای جهانی در مجموع ۱۵۳ میلیون دلار در سطح جهان فروش کرده است. فیلم اصلی در مجموع ۵۱۷ میلیون دلار در بازار بینالمللی و ۲۴۱ میلیون دلار در بازار آمریکا فروخته بود.
این فیلم در سایت راتن تومیتوز با امتیاز ۹۶ درصدی روبرو شده و دیزنی امیدوار است در هفتههای آینده استقبال بیشتری از آن بشود.
در عین حال فیلم «جوکر» فیلم دوم باکس آفیس باقی ماند و پس از ۲ هفته صدرنشینی با فروش ۲۹ میلیون دلار جایگاه دوم را تصاحب کرد. این فیلم سومین هفته اکرانش را پشت سر گذاشت و در این مدت در مجموع ۲۴۷ میلیون دلار در باکس آفیس آمریکا و ۴۹۰ میلیون دلار در دیگر کشورها فروش کرده است.
فیلم تازهوارد دیگر «زامبیلند: ضربه دوم» نیز موفق شد تا در بدو ورود با فروش ۲۶.۷ میلیون دلاری جایگاه سوم را در اختیار بگیرد.
در حالی که با نزدیک شدن به هالووین میتوان فروش بیشتری برای فیلم تصور کرد، این کمدی پساآخرالزمانی که با بودجه ۴۲ میلیون دلاری ساخته روبن فیلشر است از بازی اما استون، وودی هارلسون و جسی آیزنبرگ بهره گرفته است.
«زامبیلند» اصلی در سال ۲۰۰۹ کارش را با فروش ۲ میلیون دلاری شروع کرده بود و در نهایت ۱۰۲ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی فروخت.
«خانواده آدامز» محصول جدید کمپانی گلدوین مایر نیز جایگاه چهارم را از آن خود کرد و در دومین هفته اکرانش با کاهش ۴۷ درصدی فروش، ۱۶ میلیون دلار کسب کرد تا در مجموع در بازار آمریکای شمالی فروشش را به ۵۶.۸ میلیون دلار برساند. این انیمیشن کمدی ترسناک ساخته کنراد ورنن است.
جایگاه پنجم نیز به «جمینی من» رسید که با کاهش ۵۸ درصدی نسبت به هفته پیش، تنها ۸.۵ میلیون دلار دیگر بلیت فروخت. این فیلم علمی تخیلی که ساخته آنگ لی با بازی ویل اسمیت است در مجموع در ۲ هفته ۳۶.۵ میلیون دلار فروش کرده است.
فیلم تازه وارد دیگر هفته «جوجو خرگوشه» از کمپانی فاکس سرچلایت از نمایش در ۵ سالن سینما در نیویورک و لس آنجلس فروش ۳۵۰ هزار دلاری را کسب کرد و به طور متوسط از هر سالن سینما ۷۰ هزار دلار به دست آورد. این فیلم امیدوار به کسب جوایز سینمایی در فصل رقابتها، ساخته تایکا وایتیتی و فیلم هجوی درباره هیتلر است که در جشنوارهها تاکنون از آن استقبال زیادی به عمل آمده است. اسکارلت جوهانسون در کنار کارگردان، در نقشهای اصلی فیلم ظاهر شدهاند.
از سوی دیگر «فانوس دریایی» ساخته رابرت ایگرز نیز از نمایش در ۸ سالن سینما موفق شد تا فروشی ۴۱۹ هزار دلاری را ثبت کند. این فیلم کمدی درام با بازی رابرت پتینسون و ویلم دفو هفته آینده در ۵۰۰ سالن سینما اکران خواهد شد.
«نفرت انگیز»، «دانتون ابی»، «جودی»، «شیادان» و «آن: بخش دوم» دیگر فیلمهایی هستند که از رده ۶ تا ۱۰ باکس آفیس آمریکا را به خود اختصاص دادهاند.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- آنجلینا جولی: غزه از زندانی در فضای باز در حال تبدیل شدن به یک گور دسته جمعی است
- آنجلینا جولی خواستار کمک به ترکیه و سوریه شد
- معرفی پروژه جدید آنجلینا جولی/ بازی در نقش یک خواننده افسانهای اُپرا
- شکایت متقابل آنجلینا جولی از برد پیت
- آنجلینا جولی: همکاری برد با کسی که به من تعرض کرد برایم سخت بود
- آنجلینا جولی از نحوه خروج آمریکا از افغانستان ابراز شرمساری کرد
- آنجلینا جولی با انتشار یک پست حمایتی از مردم افغانستان به اینستاگرام پیوست
- آنجلینا جولی نقاشی چرچیل را گران کرد
- آنجلینا جولی «رفتار نامعقول» را میسازد
- معرفی پروژه جدید آنجلینا جولی/ روایتی از بیماری ALS
- پردرآمدترین بازیگر زن جهان کیست؟/ تبعیض بین دستمزد مردان با زنان بازیگر
- سکانس طلایی/ بچه اشتباهی
- مروری بر واکنش برخی از هنرمندان خارجی به بحران کرونا/ شهرت و ثروت، در خدمت آسیبدیدگان از کرونا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است