تدوینگر ایتالیایی فیلم «محمد رسول الله(ص)» معتقد است: این فیلم میتواند برای دریافت اسکار شانس داشته است.
روبرتو پرپینانی درباره اینکه چقدر برای «محمد رسول الله(ص)» در اسکار شانس قائل است گفت: سیستم اسکار شوخی نیست و قوانین سخت خودش را دارد اما فکر می کنم که این فیلم شرایط این را داشته باشد که بتواند اسکار بگیرد.
این تدوینگر مطرح که در کارنامهاش همکاری با کارگردانهای چون برناردو برتولوچی، برادران تاویانی، مارکو بلوکیو، میکلوش یانچو، ویم وندرس و کریستف زانوسی دیده میشود، درباره قابلیتهای سینمای ایران برای همکاریهای بین المللی در تولید فیلم با بیان اینکه این توانایی وجود دارد اظهار کرد: سینما یک چیز مشترک بین کشورها و همه اقوام و همه فرهنگهاست و چیزی که مردم را جذب میکند، همان سینماست. برای متحول کردن سینما باید این همکاری وجود داشته باشید. هر تغییر و انقلابی با تغییر بدست می آید.
پرپینانی که جمعه برای اولین بار فیلم «محمد رسول الله (ص)» را روی پرده در کنار مردم دیده است آن را افتخاری برای خود دانست و گفت: واقعا مردم جذب این فیلم شده بودند. خودم هم با اینکه فیلم را به فارسی دیدم جذب شدم و دوست داشتم لحظه دیدن فیلم فارسی صحبت کنم.
پرپینانی که در جشنوارهی نوجوان همدان حاضر است، در بخش دیگری در پاسخ به سوالی درباره شناختش از سینمای ایران قبل از فیلم «محمد» گفت: خیلی درباره سینمای ایران نمیدانستم فقط گاهی وقتها فیلمهایی از ایران را می دیدم. مجید مجیدی را هم نمیشناختم و از طریق یکی از دوستانم معرفی شدم و همکاری شروع شد. خیلی چیزها هم یاد گرفتم. در این فیلم حضرت محمد در هالهای از نور قرار دارد و این یک تجربه خیلی جدیدی برایم بود.
وی ادامه داد: از دین و مذهب یاد گرفتم. چیزهایی که یاد گرفتم در هیچ فیلم دیگری نمیتوانستم یاد بگیرم. غیر از آنکه درباره دین اسلام فهمیدم، مهمتر تصور اشتباهی است که مردم از دین اسلام دارند که احساس میکنم این فیلم آن را تغییر داده است.
پرپینانی با بیان اینکه الان دین اسلام را بهتر میفهمد گفت: قبلا چیزی نمیدانستم و مطالعهای درباره اسلام نداشتم. برایم سخت بود بفهمم چه ارتباطی بین فرهنگ شرق و غرب وجود دارد. الان اگر یک خارجی این فیلم را ببیند میتواند دین اسلام را بهتر بفهمد و آن را درک کند.
این تدوینگر نسخه راف کات اولیه را ۵ ساعت عنوان کرد و درباره همکاریاش با مجیدی هنگام تدوین گفت: هیچ وقت مجیدی دیکته نمیکرد که چه کار کنم .عادت دارم در همه فیلمها با کارگردان بهترین همکاری را داشته باشم. مجیدی تنها خواست کمی برایش توضیح دهم، بین او و من حس خوبی از همکاری بود.
پرپینانی سکانسهای سخت در این فیلم را زیاد دانست و ادامه داد: اما هماهنگ کردن دیالوگها سختترین کار بود.
این تدوینگر به همراه “ای آر رحمان” آهنگساز فیلم «محمد رسول الله (ص)» شب گذشته به دعوت جشنواره فیلم نوجوان وارد همدان شدند.
منبع: ایسنا
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
- نشست دومین سوگواره فیلم عاشورایی / گزارش تصویری
- هیچ مامنی وجود ندارد / «خورشید»؛ کودکان بیآیندهای که با دستهای خالی زمین سخت را برای هیچ میجویند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود