تدوینگر ایتالیایی فیلم «محمد رسول الله(ص)» معتقد است: این فیلم میتواند برای دریافت اسکار شانس داشته است.
روبرتو پرپینانی درباره اینکه چقدر برای «محمد رسول الله(ص)» در اسکار شانس قائل است گفت: سیستم اسکار شوخی نیست و قوانین سخت خودش را دارد اما فکر می کنم که این فیلم شرایط این را داشته باشد که بتواند اسکار بگیرد.
این تدوینگر مطرح که در کارنامهاش همکاری با کارگردانهای چون برناردو برتولوچی، برادران تاویانی، مارکو بلوکیو، میکلوش یانچو، ویم وندرس و کریستف زانوسی دیده میشود، درباره قابلیتهای سینمای ایران برای همکاریهای بین المللی در تولید فیلم با بیان اینکه این توانایی وجود دارد اظهار کرد: سینما یک چیز مشترک بین کشورها و همه اقوام و همه فرهنگهاست و چیزی که مردم را جذب میکند، همان سینماست. برای متحول کردن سینما باید این همکاری وجود داشته باشید. هر تغییر و انقلابی با تغییر بدست می آید.
پرپینانی که جمعه برای اولین بار فیلم «محمد رسول الله (ص)» را روی پرده در کنار مردم دیده است آن را افتخاری برای خود دانست و گفت: واقعا مردم جذب این فیلم شده بودند. خودم هم با اینکه فیلم را به فارسی دیدم جذب شدم و دوست داشتم لحظه دیدن فیلم فارسی صحبت کنم.
پرپینانی که در جشنوارهی نوجوان همدان حاضر است، در بخش دیگری در پاسخ به سوالی درباره شناختش از سینمای ایران قبل از فیلم «محمد» گفت: خیلی درباره سینمای ایران نمیدانستم فقط گاهی وقتها فیلمهایی از ایران را می دیدم. مجید مجیدی را هم نمیشناختم و از طریق یکی از دوستانم معرفی شدم و همکاری شروع شد. خیلی چیزها هم یاد گرفتم. در این فیلم حضرت محمد در هالهای از نور قرار دارد و این یک تجربه خیلی جدیدی برایم بود.
وی ادامه داد: از دین و مذهب یاد گرفتم. چیزهایی که یاد گرفتم در هیچ فیلم دیگری نمیتوانستم یاد بگیرم. غیر از آنکه درباره دین اسلام فهمیدم، مهمتر تصور اشتباهی است که مردم از دین اسلام دارند که احساس میکنم این فیلم آن را تغییر داده است.
پرپینانی با بیان اینکه الان دین اسلام را بهتر میفهمد گفت: قبلا چیزی نمیدانستم و مطالعهای درباره اسلام نداشتم. برایم سخت بود بفهمم چه ارتباطی بین فرهنگ شرق و غرب وجود دارد. الان اگر یک خارجی این فیلم را ببیند میتواند دین اسلام را بهتر بفهمد و آن را درک کند.
این تدوینگر نسخه راف کات اولیه را ۵ ساعت عنوان کرد و درباره همکاریاش با مجیدی هنگام تدوین گفت: هیچ وقت مجیدی دیکته نمیکرد که چه کار کنم .عادت دارم در همه فیلمها با کارگردان بهترین همکاری را داشته باشم. مجیدی تنها خواست کمی برایش توضیح دهم، بین او و من حس خوبی از همکاری بود.
پرپینانی سکانسهای سخت در این فیلم را زیاد دانست و ادامه داد: اما هماهنگ کردن دیالوگها سختترین کار بود.
این تدوینگر به همراه “ای آر رحمان” آهنگساز فیلم «محمد رسول الله (ص)» شب گذشته به دعوت جشنواره فیلم نوجوان وارد همدان شدند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
- نشست دومین سوگواره فیلم عاشورایی / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- اهدای جوایز سالانه فیلم و تلویزیون ایرلند؛ «چیزهای کوچک این چنینی» بهترین فیلم و کیلین مورفی بهترین بازیگر مرد شد
- نقدی بر پوشش یکجانبه خبرنگاران از جشنواره موسیقی فجر
- سه فیلم و همه راههایی که به بیراهه رفتند
- سهم سینمای ایران از اکران در غرب؛ فقط فیلمهای زیرزمینی
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- ادای احترام به بزرگانی چون شما وظیفه ماست
- هفتاد و پنجمین جشنواره برلین با فیلم تام تیکور افتتاح شد
- سومین شب جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- برلیناله ۲۰۲۵: رقابت آثار اجتماعی و مستقل در جشنوارهای برجسته
- نقدی بر پوشش یکجانبه خبرنگاران از جشنواره موسیقی فجر
- نفسهایی که به شماره افتاده/ راهکارهایی برای بقای سینمای مستقل
- از مراسم بزرگداشت، بینیازم/ انتقاد حسین علیزاده از جشنوارهی موسیقی فجر
- امیرحسین حاجیلو درگذشت
- یک یادداشت در هفت پرده
- فشار بر سریال تینا پاکروان ادامه دارد/ ساترا: «تاسیان» مجوز نمایش ندارد
- دومین شب جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- دلافکار: اکبر زنجانپور تاریخ تئاتر ماست/ زنجانپور: «یوزفکا» بغضمان را باز کرد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- سریال «صد سال تنهایی»؛ شاهکار مارکز به اثری خیرهکننده در تلویزیون تبدیل شده است
- معرفی داوران دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- با صدای رخشان بنیاعتماد، لیلی گلستان، جهانگیر و باران کوثری؛ نسخه صوتی داستان «تیستو سبزانگشتی» منتشر میشود
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- مرثیهها در فراقِ فروغ؛ نامت سپیده دمی است
- تهمینه میلانی داور جشنواره فیلم هند شد
- آیین گشایش چهلمین جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- نخستین شب چهلمین جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- حضور همراه اول در نمایشگاه کار ایران، فرصتی برای جذب استعدادهای جوان
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- جمال و رومئو، ژولیت و شاه