سینماسینما،علی پاکزاد – ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» معتقد است که فیلم «تابستان داغ» یک درام اجتماعی دارد.او اعتقاد دارد این فیلم از لحاظ فیلمنامه و حرکت دوربین در فیلم منحصر به فرد است.
به گزارش سینماسینما، ابراهیم ایرج زاد اولین فیلم سینمای خود را با نام «تابستان داغ» با بازی علی ،مصفا صابر ابر، مینا ساداتی و پریناز ایزدیار کارگردانی کرد. براساس اعلام آرای داروان جشنواره، تا این زمان فیلم «تابستان داغ» بیشترین شانس کسب سیمرغ را در بخشهای مختلف دارد.
ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» درباره کاندید شدن این فیلم در بخشهای مختلف گفت: «قصد داشتم فیلم اولی که می سازم از هر نظر کامل باشد. معتقد بودم می توان با کمک و داشتن ایده مناسب این فیلم را به خوبی به نمایش گذاشت. خوشبختانه همکاری خوبی با بهترین های سینما داشتم. همین موضوع باعث شد تا مسیر خوبی را تا اینجا کار دنبال کرده باشیم. نظر هیات انتخاب و داوری این بود که ما عملکرد مناسبی داشته ایم. عقیده دارم عملکرد مناسبی از خود نشان داده ایم.»
او ادامه داد:«صبر می کنم تا ببینم چه اتفاقی رخ می دهد. روز اختتامیه بسیار برای من و دوستان دیگر دارای اهمیت است.اما تا این زمان نیز اتفاقات خوبی برای فیلم «تابستان داغ» رقم خورده که اهمیت زیادی دارد.»
ایرج زاد درباره ساخت فیلم جدید گفت: «اکنون کار خاصی را در دست ندارم. تمام دغدغه من بازخوردی است که از مخاطبانم دریافت می کنم. باید ببینم که مردم و مخاطبان عام درباره این فیلم چه نظری دارند. بسیاری فیلم «تابستان داغ» را شبیه به فیلمهایی مانند «درباره الی» یا فیلم های دیگر اجتماعی ایران می دانند.البته من چنین نظریه ای را رد نمی کنم.اما عقیده دارم که ژآنر غالب در سینمای ایران درام اجتماعی است.اما فیلم «تابستان داغ» از لحاظ فیلمنامه و فضاسازی و وضعیت دوربین کاملا متفاوت است از فیلمهایی که نام بردیم. دوربین در این فیلم شرایط متفاوتی دارد. کاملا برخورد دوربین در این فیلم دراماتیک است و بار روانی قابل توجهی را با خود دارد.»
کارگردان «تابستان داغ» درباره کسب سیمرغ گفت: «امیدوارم هر فردی که لایق کسب سیمرغ است ؛ این افتخار را کسب کند. فرقی نمی کند قطعا بهترین ها دیده می شوند.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد شدید مینا ساداتی از پوستر فیلم تابستان داغ
- پنج جایزه جشنواره داکا برای سینمای ایران
- پریناز ایزدیار: به خاطر فیلم «تابستان داغ» حرفهای الکی زیادی شنیدیم
- ابراهیم ایرج زاد در گفت و گو با سینماسینما/ «تابستان داغ» دنبالهروی سینمای هیچ فیلمسازی غیر از خودم نیست
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- اکران «تابستان داغ» با حضور هنرمندان/ از پریناز ایزدیار تا ایرج طهماسب + تصاویر
- «سارا و آیدا»، «ملی و راههای نرفتهاش» و «تابستان داغ»/ فیلمهای جدید در انتظار اکران
- ۵ فیلم از کارگردانان ایرانی در بازار جشنواره کن
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- «سودابه»؛ باورها و ترسها در اجتماع خشمگین
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
آخرین ها
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- رویداد «جنگ چهره زنانه ندارد» برگزار شد
- در آستانه شش سالگی سوینا؛ نسخه ویژه نابینایان «نرگس» با صدای باران کوثری منتشر میشود
- هیات داوران جشنواره لوکارنو معرفی شد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- میزبانی جشنواره جیفونی از سه فیلم ایرانی
- «پیر پسر» در یک جمله؛ فیلمی که رازهای این سرزمین را آشکار میکند
- «بیسروصدا»؛ زمزمه تلخ زیر لایههای تاریک شهر
- ترامپ از برنامه «۶۰ دقیقه» ۱۶میلیون دلار خسارت گرفت
- یعقوب صباحی درگذشت
- فرانتیشک کلیشیک درگذشت
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اجحاف در حقِ «بازی را بکش»
- «گلهای شب دریا» جایزه جشنواره مارسی را کسب کرد
- «پیرپسر»؛ شیاطین دنیایی فراموششده
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- مستند ایرانی بهترین فیلم انسانشناسی جشنواره ایتالیایی شد
- «دختر قاصدکها» از ژاپن جایزه گرفت
- جشنواره ونیز در آستانه نشست خبری/ اعتباری که باربرا به جشنواره ایتالیایی بخشید
- با معرفی برگزیدگان پنجاه و نهمین دوره جشنواره؛ جایزه ویژه کارلووی واری به فیلم سهیل بیرقی رسید
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- «کودکان کاغذی» در راه انگلستان
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- تحلیل ساختاری درام «وحشی» با تطبیق پیرنگ با فیلم «یک پیامبر» ژاک اودیار/ قهرمان رانده، پیامآور تقدیر
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز