کارگردان مستند «روز خون» گفت: اکرانهای «هنر و تجربه» باید به گونهای طراحی شود که مخاطب بتواند برای آن برنامهریزی کند.
به گزارش سینماسینما، کاوه مظاهری کارگردان سینما که تجربه اکران فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» را دارد، گفت: یکی از بهترین اتفاقهایی که میتواند در حوزه اکران فیلمهای «هنر و تجربه» رخ دهد، این است که بتوان یک فضای ثابتی را برای نمایش فیلمها در نظر گرفت، مانند سینمای «عصر جدید» که قرار بود چنین اتفاقی رخ دهد. در واقع میتوان گفت این نوع از اکران در بیشتر کشورهایی که سینمای خاص با مخاطب محدود دارد، وجود دارد که از جمله این کشورها میتوان به فرانسه و سوئیس اشاره کرد.
وی بیان کرد: من پیش از این تجربه اکران دو فیلم که شامل یک اثر کوتاه و یک سینمایی بلند است را در گروه «هنر و تجربه» داشتم. فیلم کوتاه «روتوش» در اولین باکس فیلمهای کوتاه قرار داشت که با توجه به اینکه فیلمهای این باکس آثاری بود که موفقیتهای بینالمللی قابل توجهی را به دست آورده بود، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به روایت «هنر و تجربه» این باکس فیلم کوتاه توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.
این کارگردان جوان توضیح داد: نباید این را فراموش کرد که مخاطب «هنر و تجربه» مخاطب خاص است و باید برنامه اکران مناسبی را برای آن فراهم کرد که این برنامه میتواند به نوعی به انتخاب فیلمها نیز بستگی داشته باشد. درباره تجربه اکران فیلم بلند خود نیز باید بگویم که «بوتاکس» در دوره کرونا به نمایش درآمد و در آن زمان بسیاری از مخاطبان به سینما نمیرفتند، البته فیلم توانست مخاطبان قابل توجهی به نسبت دوره کرونا، داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه اکران فعلی سینمای «هنر و تجربه» مشکلاتی را به همراه دارد که از نظر وی شامل پراکندگی و بینظمی سانسهای نمایش است، بیان کرد: به این معنا که مخاطب تصمیم میگیرد فیلم مورد نظر خود را ببیند اما به دلیل پراکندگی اکران نمیتواند سانس مناسب با زمان مورد نظر خود را پیدا کند. این درحالی است که مخاطب در اکران عمومی به راحتی میتواند با توجه به زمان خود سانس مورد نظرش را برای تماشای فیلم بیابد.
کارگردان فیلم کوتاه «شهربازی» ادامه داد: مساله این است که حتی با وجود یک پاتوق ثابت برای اکران، باید سانسهای مناسب نیز برای فیلمها در نظر بگیرند. در واقع سانس ثابت در جذب مخاطب فیلم تاثیرگذار باشد، هرچند در کل میتوان گفت «هنر و تجربه» مخاطب چندانی ندارد اما باز هم برای همین مخاطب نیز باید برنامه مناسبی در نظر گرفت. در واقع مخاطب «هنر و تجربه» مخاطبی است که تمایل چندانی به تماشای آثار سینمای بدنه ندارد و ترجیح میدهد فیلمهای هنری تماشا کند، اما متاسفانه برنامهریزی مناسبی برای تامین خوراک این گروه از مخاطبان نداریم.
مظاهری در پایان گفت: در واقع میتوان گفت اکرانهای «هنر و تجربه» به گونهای باشد که برای مخاطب قابل برنامهریزی باشد. مساله این است که برنامه اکران «هنر و تجربه» با نگاه مدیر این گروه چیده میشود اما اگر این برنامه با نگاه مخاطب چیده شود، بیشک اتفاق قابل توجهی رخ میدهد و فیلمها به خوبی دیده میشوند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهام حسینزاده: «هنر و تجربه» به تمرکز پایگاهی، نمایشی و تبلیغاتی نیاز دارد
- اعلام نامزدهای جشن کارگردانان در بخش «کارگردانان فیلم اولی»
- هنروتجربه، شاهرگ حیاتی ورود به سینمای جهان
- اطلاعیه موسسه هنروتجربه در واکنش به تصمیم سازمان سینمایی/ قدردانی از سینماگران، امید به آینده
- سِیر و سُلوک در دنیای زنانه/ نگاهی به فیلم «بوتاکس»
- افتتاح دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» با نمایش فیلم ژانگ ییمو
- اعلام اسامی فیلمهای حاضر در دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین»
- به همت موسسه هنروتجربه و سفارت چین در ایران؛ دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» برگزار میشود
- کاوه مظاهری کارگردان «بوتاکس» مطرح کرد/ قوانین مربوط به فیلمساز اول باید تغییر کند
- «بوتاکس» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- پوراسماعیلی: صداوسیما با فیلم کوتاه همراهی نمیکند/ مظاهری: راهیابی فیلم کوتاه به اسکار نیازمند استراتژی پخش است
- «دبورایانگ» از «بوتاکس» ایرانی نوشت
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- اکران آنلاین دو فیلم از ۱۲ خرداد
- شور و شعور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- روایتهایی از زندگی معاصر/ نگاهی به سه فیلم «جویلند»، «تصمیم به ترک کردن» و «ایئو» در جشنواره فیلم کارلووی واری
- کنسرت نمایش سی صد / گزارش تصویری
- مردی که خودِ زندگی بود و دیگر هیچ/ به بهانه سالروز درگذشت عباس کیارستمی
- نخستین آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارتآموزی ایران افتتاح شد
آخرین ها
- مردی که خودِ زندگی بود و دیگر هیچ/ به بهانه سالروز درگذشت عباس کیارستمی
- کنسرت نمایش سی صد / گزارش تصویری
- نشست هماندیشی دبیر جشنواره فیلم کودک با سینماگران / گزارش تصویری
- روایتهایی از زندگی معاصر/ نگاهی به سه فیلم «جویلند»، «تصمیم به ترک کردن» و «ایئو» در جشنواره فیلم کارلووی واری
- همراهاول، ارزانترین اپراتور آسیا برای حجاج
- وزیر ارشاد: نقض قانون، خط قرمز ماست/ هنرمندان از مجوزها تخطی نکنند
- آثار راهیافته به بخش داستانی کوتاه و نیمه بلند جشنواره فیلم شهر معرفی شد
- با حضور رئیس سازمان سینمایی؛ هیات امنای جدید مرکز گسترش معرفی شدند
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- نخستین آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارتآموزی ایران افتتاح شد
- سید جواد هاشمی مطرح کرد؛ سوءتفاهم با رقص یک گربه/ با گیشه ۵۰ میلیارد تومانی هم ضرر میکنیم!
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ چرا کسی «کریمر علیه کریمر» را جدی نگرفت؟/ فیلمی که در یادها ماند
- یک مسابقه طلایی برای شنوندگان رادیو
- اکران خصوصی فیلم روز ششم / گزارش تصویری
- هرج و مرج خانوادگی/ نگاهی به «بورنهلم لعنتی»، «پیهتا» و «احمقها» از بخشهای مسابقه جشنواره کارلووی واری ۲۰۲۲
- موج جدید کرونا در رادیو بررسی شد
- اثر مشترک آلبانو و فریمن منتشر شد
- فوت نویسنده «خشم اژدها»/ نی کوانگ درگذشت
- معرفی آثار راهیافته به بخش اقلام تبلیغات سینما در جشنواره فیلم شهر
- انتشار فراخوان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر همزمان با عید قربان
- احیاکنندگان سینمای مستقل
- برادوی ماسک از چهرهها برداشت/ به خاطر هیو جکمن ماسک بزنید!
- گزارش تصویری/ آیین معارفه مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ایران
- در آیین معارفه محمدمهدی عسگرپور چه گذشت؟/ آنچه باقی مانده و میماند «خانه هنرمندان ایران» است
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
- چشم انداز به بیماری های نادر در رادیو
- همراهی پزشکان با سپهر دانش در رادیو
- فوت کارگردان پیشگام تئاتر/ پیتر بروک درگذشت
- مدیر شبکه نسیم در نشست خبری مطرح کرد؛ سروش صحت ممنوعالفعالیت نیست/ تذکر به خطاهای برنامهها در فضای مجازی
- معرفی مستندهای جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی