فیلم بعدی فرانسیس فورد کاپولا کارگردان «پدرخوانده» ممکن است آخرین فیلم او باشد.
فرانسیس فورد کاپولا که امسال ریاست جشنواره فیلم مراکش را برعهده دارد اطلاعاتی درباره فیلم جدیدش که افسانهای ایتالیای-آمریکایی با عنوان «تصویر دوردست» است، ارایه کرد.
این کارگردان ۷۶ ساله پروژهای خود را با افسانه «بودنبروک ها» نوشته توماس مان مقایسه کرد و گفت: ممکن است تنها یک فیلم دیگر در زندگیام بسازم، اما این فیلم ممکن است خیلی بلند باشد و ممکن است به جاهای مختلف برود. یک جورهایی شبیه کتاب توماس مان است و سه نسل یک خانواده را دربرمیگیرد.
کارگردانی که پنج جایزه اسکار در کارنامه دارد افزود: داستان آن در زمان تولد تلویزیون شروع میشود، رشد و همه گیر شدن تلویزیون و سرانجام پایان تلویزیون به عنوان رفتن به مرحله اینترنت است. بعد به این نتیجه رسیدم که می خواهم این کار را به عنوان یک تلویزیون زنده انجام دهم.
کاپولا افزود: این فیلم با یک فیلم عادی خیلی فرق دارد.
کاپولا بخشی از این فیلم را تابستان امسال در کالج شهر اوکلاهاما به صحنه برد و نمایشهای خصوصی از آن را در پاریس، نیویورک و لس آنجلس اجرا کرد.
کاپولا در مصاحبهای که در جشنواره فیلم مراکش انجام داد درباره علاقه اش به تجربه گرایی و ریسک پذیری در سینما هم حرف زد . این کارگردان که آخرین فیلمش را با عنوان «Twixt» در سال ۲۰۱۱ ساخته گفت: دیگری فیلمی وجود ندارد، تلویزیونی نیست- فقط سینماست و میتواند هر جایی باشد و هر کاری بکند.
وی مانیفستی هم ارایه کرد که میتواند ترس به دل سرمایهداران بالقوه بیندازد و در مورد عدم قطعیت موفقیت تجاری چنین فیلمسازی غیرمتعارفی گفت: احساس می کنم ضروری است که توانایی ریسک شکست را برای همه هنرها، داشته باشیم. نمی توانی شروع به ساخت یک پروژه بزرگ بکنی که ۱۰۰ درصد هیچ ریسکی هم نداشته باشد. چطور می توانی فیلم مثل «پدرخوانده» بسازی؟ با ریسک پذیری.
کاپولا افزود: یک نفر به تازگی از من سوال کرد «آیا آیندهای برای سینما وجود دارد؟» خب البته که وجود دارد. فیلم هایی هستند که نوههای شما هم تماشا خواهند کرد و خواهند ساخت. اما نمی توانی فکرش را هم بکنی که آنها چه جور فیلمی را دوست خواهند داشت.
این کارگردان در ادامه گفت: ما هم تا حالا فیلمهای خیلی بزرگی ساختهایم و برایمان سخت است باور کنیم که فیلمهای بعدی ممکن است شبیه اینها نباشند. اما نمیتوانی بدون تجربهگرایی جلو بروی و تجربه گرایی به این معنی است که ممکن است شکست هم بخوری.
از میان فیلمسازانی که در حال حاضر مشغول کار هستند کاپولا بر فیلم «داستان هایی که ما می گوییم» ساخته سارا پولی نویسنده، کارگردان، بازیگر کانادایی تاکید کرد و آن را به عنوان رویکردی شجاعانه تحسین کرد و گفت: او فیلمش را به روشی ساخته که نمی شود انتظار داشت خیلی در صنعت رایج سینما، پذیرفته شود و افزود: فیلم های بزرگ همیشه فقط با کپی کردن از فیلمهای بزرگ دیگر ساخته می شوند.
جرج لوکاس کارگردان تجربی دیگری است که کاپولا مدت درازی است با او دوست است و از وی یاد کرد و گفت فکر میکند او در «جنگ ستارگان» حیف شد، چون لوکاس یک مرد دیوانه بسیار تجربه گراست و همه عمرش را صرف این تولید بزرگ کرد و هیچوقت از آن جدا نشد اما من هنوز امیدوارم او آنقدر از این فیلم پول دربیاورد که بتواند چند فیلم کوچک بسازد. کاپولا گفت: او به من قول داده است.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آتش و باد کمکم میگسترد/ نگاهی به سریال «آتش و باد»
- در آستانه جشنواره کن/ فشارها بر سازندگان فیلم «یک تصادف ساده» شدت گرفت
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار اثر صادر شد
آخرین ها
- مسافر آستانه: جشنواره «ستاره ناهید» با رویکرد پیوند ادبیات فارسی و نمایشنامه برگزار میشود
- در پی حادثه پیست اتومبیلرانی ورزشگاه آزادی؛ حمیدرضا درجاتی، عکاس ورزشی درگذشت
- کمدی شریف بسازید/نگاهی به فیلم صد دام
- «پل صراط»، روی ریل نخل طلا
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده؛ ۴۰۹ میلیارد، سهم گیشه سینماها از ابتدای ۱۴۰۴
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- هستی محمایی برترین بازیگر فستیوال فیلم زنان اسوان شد
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- آغاز تولید فیلم سینمایی «در میان ما» به کارگردانی سیامک ابراهیمی در ایران و ترکیه
- آغاز دومین کنگره بینالمللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با حمایت همراه اول
- اظهارات تازه وکیل تتلو؛ ازدواج موقت موکل بنده با نیت خالصانه برای توبه بوده است
- واکنش مونا مهرجویی به حکم پرونده قتل والدینش؛ ما درخواست اعدام نداریم
- نسخه ویژه نابینایان «گربههای اشرافی» با صدای نازنین مهیمنی منتشر میشود
- تعشق صدا و تصویر
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: تایید حکم قصاص برای قاتل مهرجویی و محمدیفر
- رابرت بنتون درگذشت
- «زندگی با خبر» منتشر شد
- نمایش نسخهٔ ترمیم شدهٔ «جویندگان طلا، ۱۹۲۵، چارلی چاپلین» پیش از افتتاحیهٔ جشنوارهٔ کن
- فرشتگان آلوده صورت
- معرفی برگزیدگان سومین دوره جایزه رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری اطلاعات
- قوانین جدید برای جشنواره کن؛ برهنگی روی فرش قرمز ممنوع است
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار اثر صادر شد
- بهمن فرمان آرا شاهکار بزرگ علوی را میسازد
- «بامداد خمار» و «مو به مو» در راه نمایش خانگی
- نظر رضا علامهزاده درباره حضور دو فیلم ایرانی در کن؛ حضور فیلمهای پناهی و روستایی را افتخارآمیز میدانم نه اعتراض برانگیز
- هر دو فیلم ایرانی به درستی در کن پذیرفته شدند/ فیلم روستایی علیه جامعه مردسالار است
- فوت یک بازیگر جوان/ پدیده ابطحی درگذشت
- هفتاد سالگی هنروتجربه در جشنواره کن
- کاپولا یک هتل سینمایی راه انداخت