دو فیلم «ملاقات خصوصی» و «چپ، راست» در شرایطی روی پرده سینماها نمایش داده میشوند که پیشبینی میشد به رونق دادن گیشه کمک کنند اما آمار فروش این فیلمها در روزهای ابتدایی اکران که تبلیغاتی هم ندارند، وضعیت دیگری را نشان میدهد؛ چراکه تاکنون فقط حدود ۷۰ هزار نفر به تماشای این دو فیلم نشستهاند.
به گزارش سینماسینما، از نیمه دیماه فیلم «ملاقات خصوصی» که سال گذشته در جشنواره فجر رونمایی شد و در صدر آرای مردمی (تا پیش از حذف جایزه سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران) قرار داشت به اکران درآمده است ولی آنطور که در شرایط عادی سینما میتوانست مخاطب جذب کند، هنوز پرمخاطب نشده است.
فیلم کمدی سیاسی «چپ، راست» هم که بیش از یک سال را در انتظار اکران به سر میبرد سرانجام در حالی از چهارشنبه (۲۱ دیماه) روی پرده سینما رفته که میتوانست فروش بیشتری از ۳۴۰ میلیون تومان در روزهای ابتدایی اکرانش داشته باشد. این فیلمها در شرایطی در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر اکران شدهاند که مثل دیگر فیلمهای روی پرده تبلیغات خاصی ندارند.
در حال حاضر سه فیلم پرفروش امسالِ سینماها، «انفرادی»، «سگبند» و «علفزار» هستند که اکران این فیلمها به همراه «تیتی» و «چند میگیری گریه کنی ۲» طبق اعلام شورای صنفی نمایش از روز ۲۱ دی به پایان رسید. در بین فیلمهایی که چند ماه است روی پرده هستند، دو فیلم «ابلق» و «دوزیست» میمانند که فعلا در سانسهای فوقالعاده و در سینماهایی که بیش از پنج سالن دارند به اکران ادامه میدهند.
آمار فروش فیلمهای روی پرده و تعداد مخاطبانشان براساس اطلاعات سامانه سمفا تا ظهر روز جمعه ۲۳ دیماه به شرح زیر است:
«انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی: ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار تماشاگر و ۷۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش
«سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی: یک میلیون و ۳۱۶ هزار نفر تماشاگر و ۴۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان فروش
«علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی: ۶۴۷ هزار نفر تماشاگر و ۲۲ میلیارد و ۱۱۲ میلیون تومان فروش
«ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار: ۶۴۱ هزار نفر تماشاگر و ۲۰ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان فروش
«دوزیست» به کارگردانی برزو نیکنژاد: حدود ۶۱۲ هزار نفر تماشاگر و ۱۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان فروش
انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش حدود ۸۰۴ هزار نفر تماشاگر و ۲۰ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان فروش
انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری با ۵۴۴ هزار نفر تماشاگر و ۱۳ میلیارد تومان فروش
«بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی: ۶۱۷ هزار نفر تماشاگر و ۱۹ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان فروش
«جزیره فضایی» به کارگردانی سید جواد هاشمی: ۳۰ هزار و ۳۶۵ نفر تماشاگر و ۸۸۰ میلیون تومان فروش
«طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی: حدود ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان فروش
«ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس: ۶۰ هزار نفر تماشاگر و دو میلیارد تومان فروش
«چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی: ۹ هزار و ۴۷ نفر تماشاگر و حدود ۳۴۰ میلیون تومان فروش
در حال حاضر کل فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ به حدود ۳۴۰ میلیارد تومان رسیده و تعداد تماشاگران آن از ۱۱ میلیون نفر گذر کرده است.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- گیشه سینما تحت تاثیر سرما است؟!
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
- سایت متخلف، از بلیتفروشی جشنواره فیلم فجر محروم میشود/ تاوان افشای یک لیست
- «ملاقات خصوصی» به سینماها میآید
- بیش از ۹ میلیون نفر از ابتدای سال به سینما رفتهاند
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- ۲۵ هزار مخاطب برای چهار فیلم جدید سینماها/ مخاطبِ کم تعداد این روزهای سینما بیشتر، فیلم کمدی را میپسندد
- همزمان با دهه اول محرم؛ اکران فیلمهای کمدی متوقف میشود
- پروانه نمایش برای سه فیلم صادر شد
- میزان فروش فصل بهار سینمای ایران اعلام شد/ تنها چهار میلیون مخاطب برای ۲۰ فیلم
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- ادامه اکران بهاری «قهر مخاطبان»/ سینما در وضعیت اورژانسی است
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»
- همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش
- در اولین «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ روایت بیواسطه انقلاب؛ از مصر تا ایران/ وقتی دوربینها سند میسازند
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»