سید رضامیرکریمی کارگردان فیلم قصر شیرین گفت وگوی مفصلی با نشریه اندیشه پویا کرده ودر بخشهایی از آن حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما ،بخشهای مهم این مصاحبه به شرح زیر است :
+فرانچسکو رزی گفت خودم در سن وسال تو ، فیلمی به خوبی کودک وسرباز نساخته بودم
+خود کیارستمی این اعتقاد را نداشت که سینمای من شبیه به سینمای اوست/من تاثیر کیارستمی بر خودم را می پذیرم اما هرگز جلوی بازیگوشی و تجربه گرایی خود را نگرفتم
+در زمان فیلم زیر نورماه ، مهاجرانی می گفت :زمانی که روزنامه را باز می کنی علی لاریجانی در نیم تای بالای صفحه در همدلی با فیلم مطلب نوشته و حجاریان در نیم تای پایین!
+منوچهر محمدی ساخت مارمولک را اول به من پیشنهاد داد
+اگر زیر نور ماه با مشکل توقیف مواجه نشد یک دلیلش این بود که من آشنایی نزدیکی با زندگی طلبگی داشتم
+سید حسن فیلم زیر نورماه ، یک شک مقدس داشت
+بعد از فیلم زیر نورماه ، یکی دو نفر از علمای بزرگ حوزه ، پیام تقدیر آمیز فرستادند
+وقتی از جشنواره فیلم کن به من پیغام دادند که اگر پایان فیلم را برداری آن را در بخش مسابقه می گذاریم بهم برخورد دیدم اگر این کار را بکنم با خودم صادق نیستم
+اینجا چراغی روشن است اگر چند سال دیرتر ساخته می شد حرفش بهتر فهمیده می شد
+به خاطر شکست اینجا چراغی روشن است تصمیم گرفتم به خاطر برقراری ارتباط به مخاطب به سمت الگوهای کلاسیک بروم
+ساخت خیلی دور خیلی نزدیک رقابت با خودم بود /برای اولین بار دراین فیلم فیلمنامه را جدی گرفتم
+با اینکه خیلی دور خیلی نزدیک را خیلی دوست دارم ولی بعدها به این نتیجه رسیدم که فرمولی که در خیلی دور خیلی نزدیک استفاده کرده ام فرمول نو وبدیعی نیست به همین خاطر دیگر هیچ وقت درگیر آن ساختار نشدم
+عباس کیارستمی وقتی فیلمنامه فیلم” به همین سادگی” را خواند من و شادمهر راستین را به یک رستوران چینی در زعفرانیه دعوت کرد و بهم گفت این فیلمنامه را نساز . کیارستمی می گفت این فیلمنامه اصلا قصه ای ندارد …من خودم ولی فقیه ساختن فیلم بدون قصه هستم ولی این فیلمنامه خالی خالی هست وهیچی ندارد
بعد که فیلم تمام شد دوبار فیلم را دید و خیلی هم دوست داشت.
+یه حبه قند ، یک پاسخ و یا یک عکس العمل ناخود آگاه به بحران سال ۸۸ است .من در یک حبه قند ، دغدغه از هم پاشیده شدن یکپارچگی ملی را دارم
+در غرب از فیلم امروز استقبال خوبی شد و در جشنواره تورنتو از محبوب ترین فیلمهای تماشاگران شد ..آنها شیفته یونس فیلم امروز شده بودند
+جذابیت دیگر شخصیت جلال فیلم قصر شیرین برای من این بود که یک شخصیت مونالیزایی بود …تو نمی توانستی ور خوب وبدش را راحت از هم تفکیک کنی
+در شخصیت جلال ، به یک میزان راه رستگاری و سقوط فراهم است
+حامد بهداد وقتی فیلمنامه قصر شیرین را خواند به من گفت وسترنه دیگه؟