فیلم سیمایی «ترومای سرخ» به کارگردانی اسماعیل میهندوست در جمع فیلمهای بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر جای نگرفت و همین موضوع منجر شد تا میهندوست واکنش خود را به این وضع با انتشار متنی نشان دهد.
به گزارش سینماسینما، میهندوست در یادداشتی که در اختیار سینماسینما قرار داده، نوشته است:
با نهایت احترام به اعضای هیئت انتخاب، درخواست میکنم «ترومای سرخ» را جزو ۱۶ فیلم بخش چشمانداز سینمای ایران هم قرار ندهید.
من اصولا اهل لابی و بازیهای پشت پرده نیستم و روحیهام نیز با جاروجنجال سازگاری ندارد. اصول و معیارهایی برای خودم دارم که سعی میکنم از آن عدول نکنم. نه با هیئت انتخاب جشنواره تماسی داشته و خواهم داشت و نه با مسئولین و دبیر جشنواره در خصوص پذیرش فیلمم ارتباط برقرارکرده و میکنم.
در جلسهای هم که ده روز پیش به اتفاق اعضای شورای مرکزی انجمن منتقدان و نوسیندگان سینمای ایران با دبیر محترم جشنواره در خصوص نحوه حضور اعضای انجمن در جشنواره داشیم همان ابتدای جلسه تاکید کردم من به عنوان بازرس انجمن منتقدان اینجا حضور دارم و نه فیلمسازی که فیلم برای جشنواره فرستاده است.
تصمیم دارم تا موقعی که درب جشنواره فجر بر پاشنه حاکم بودن روابط برضوابط میچرخد و به جای انتخاب و داوری فیلمها افراد و سازندگان فیلمها ملاک بررسی قرار میگیرند، تا زمانی که ضوابط و مقررات تعیین شده در فراخوان جشنواره توسط خود گردانندگان جشنواره رعایت نشده و قواعد بازی از جانب واضعین آن نقض میشود در آن شرکت نکنم.
فعلا قصد ندارم در مورد جزییات این تصمیم و خارج کردن «ترومای سرخ» از جشنواره فجر صحبت کنم. ترجیح میدهم در جشنواره به تماشای فیلمهای خوب همکارانم بنشینم، اما چه بد که فیلم «کاناپه» را همراه بقیه فیلمها در جشنواره نخواهم دید لذا نمیتوانم تاسف خودم را از نحوه برخورد با کیانوش عیاری و فیلمش نیز ابراز نکنم!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نخستین نمایش عمومی «رویای بنفشهها» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران
- نمایش و نقد «ترومای سرخ» در خانه هنرمندان
- «ترومای سرخ» در موزه سینما رونمایی شد / تجربهای از هنر و تجربه
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- نگاهی به فیلم «ترومای سرخ»/ موبایل سرخ
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- نگاهی به فیلم «ترومای سرخ» ساخته اسماعیل میهندوست/ یک شوک عاشقانه
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
- تقاضای ۵۸ میلیارد تومان برای برگزاری دو جشنواره
- یادداشتی درباره فیلم آپاندیس/ یک پیشنهاد لذت بخش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- درگذشتِ نیلز آرستروپ و پارک مین جه
- «دو پرتره از دو نقاش معاصر» بررسی شد/ دانشگاهها نباید تنها به آموزش تئوریک بسنده کنند
- «مردی متفاوت» بهترین فیلم جوایز گاتهام شد
- تصاویری از پشت صحنه سریال«آیدا بین»
- کنسرت-نمایش لیلای بی مجنون / گزارش تصویری
- انتشار فراخوان اولین جشنواره عکس و فیلم تهران؛ «لالهزار»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- فوت یکی از برندگان اسکار/ مارشال بریکمن درگذشت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست