علی جلیلوند تهیهکننده فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» گفت با وجود تلخیهای جامعه در این فیلم امید به زندگی به نمایش گذاشته میشود.
به گزارش سینماسینما، علی جلیلوند تهیهکننده که این روزها مشغول تولید فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند است، درباره روند تولید این فیلم سینمایی گفت: روند تولید و فیلمبرداری کار به خوبی پیش میرود و در تلاش هستیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.
این تهیهکننده سینما افزود: طبق روالی که در این سالها داشتیم به یک موضوع اجتماعی میپردازیم و با وجود تلخیهای جامعه در تلاش هستیم امید به زندگی را در آن به نمایش بگذاریم.
وی درباره توفیق این فیلم به نسبت فیلم قبلیشان «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» بیان کرد: ما به جای اینکه در موج شعف موفقیتهای فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» بخواهیم غرق شویم، تلاش کردیم با تأمل پیش برویم. ما از همان ابتدا سه طرح اولیه برای هر سه فیلممان داشتیم که همگی آماده است، اما به جای اینکه فیلم بعدی را بلافاصله شروع کنیم یک سال و یک ماه روی فیلمنامه کار کردیم، سه ماه برای بازنویسی زمان گذاشتیم و سه ماه پیشتولید کار طول کشید که یک ماه از آن به تمرین با بازیگران اصلی و دو ماه تمرین با بازیگران فرعی حاصل آن بود. در واقع آنچه از دستمان برمیآمد تا نقطه یا نکتهای از قلم نیفتد، در فیلم دوم اعمال کردیم. از فیلم اول تا فیلم دوم آنچه در توان داشتیم اجرا کردیم تا نتیجه خوبی دریافت کنیم و خوشحالیم که این اتفاق افتاده و تا به الان از این اتفاق راضی هستیم. امیدوارم در مراحل بعد نیز این رضایت حاصل شود.
فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به تهیهکنندگی علی جلیلوند و با بازی هدیه تهرانی، امیر آقایی، نوید محمدزاده، سعید داخ و جمعی از هنرجویان تئاتر به کارگردانی وحید جلیلوند این روزها در حال فیلمبرداری است.
بعد از امیر آقایی، هفته گذشته هدیه تهرانی و نوید محمدزاده هم مقابل دوربین وحید جلیلوند رفتند. بیش از پنجاه درصد فیلمبرداری «بدون تاریخ، بدون امضا» در حالی انجام شده است، که تنها لوکیشن اصلی فیلم یعنی پزشکی قانونی باقی مانده است و بقیه لوکیشنها فیلمبرداری شده است.
این فیلم با فیلمنامهای نوشته علی زرنگار و وحید جلیلوند در آخرین روزهای خردادماه پروانه ساخت گرفت و مراحل پیشتولید آن آغاز شد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه میشود که وی را پیش از این میشناخته است.
«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» اولین تجربه کارگردانی وحید جلیلوند بود که علی جلیلوند به همراه محمدحسین لطیفی تهیهکنندگی آن را بر عهده داشتند. این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش نگاه نو را از آن خود کند. همچنین مهمترین حضور آن در جشنوارههای جهانی به رقابت در بخش افقهای جشنواره ونیز بازمیگردد که در نهایت جایزه منتقدان را برای سازندگانش به همراه داشت.
منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بغضت را قورت بده/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- سیر روز در شب/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- رستگاری در حزن/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- تهیهکننده «شب، داخلی، دیوار» درخواستی برای پروانه نمایش نداشته است
- بیانیه برادران جلیلوند در پی انتشار نسخه قاچاق «شب، داخلی، دیوار»
- انتشار غیرقانونی «شب داخلی دیوار»
- دو جایزه جشنواره نیویورک برای «شب، داخلی، دیوار»
- حضور «شب، داخلی، دیوار» در آستانه اکران جهانی در جشنواره «کمرا ایمیج»
- «بدون تاریخ، بدون امضا» به نمایش خانگی آمد
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- اکران فیلمی با بازی نوید محمدزاده در جشنواره حقوق بشر ژنو
- با حضور امیر اثباتی، وحید جلیلوند و سعید عقیقی؛ مداخلهی هنرمند سینما در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- «شب، داخلی، دیوار» در فهرست نامزدهای جوایز آسیا پاسیفیک
- نشست «شب، داخلی، دیوار» در ونیز برگزار شد/ وحید جلیلوند: بدون دوقطبیها «گفتگو» بهتر شکل میگیرد
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت/ نمایش یکی از بهترین فیلمهای سالهای اخیر سینمای ایران در ونیز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- گفتوگو با ناهید حسنزاده، کارگردان «زمانی دیگر»/ فیلم من خیلی هم تلخ نیست
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- رویداد «جنگ چهره زنانه ندارد» برگزار شد
- در آستانه شش سالگی سوینا؛ نسخه ویژه نابینایان «نرگس» با صدای باران کوثری منتشر میشود
- هیات داوران جشنواره لوکارنو معرفی شد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- میزبانی جشنواره جیفونی از سه فیلم ایرانی
- «پیر پسر» در یک جمله؛ فیلمی که رازهای این سرزمین را آشکار میکند
- «بیسروصدا»؛ زمزمه تلخ زیر لایههای تاریک شهر
- ترامپ از برنامه «۶۰ دقیقه» ۱۶میلیون دلار خسارت گرفت
- یعقوب صباحی درگذشت
- فرانتیشک کلیشیک درگذشت
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اجحاف در حقِ «بازی را بکش»
- «گلهای شب دریا» جایزه جشنواره مارسی را کسب کرد
- «پیرپسر»؛ شیاطین دنیایی فراموششده
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- مستند ایرانی بهترین فیلم انسانشناسی جشنواره ایتالیایی شد
- «دختر قاصدکها» از ژاپن جایزه گرفت
- جشنواره ونیز در آستانه نشست خبری/ اعتباری که باربرا به جشنواره ایتالیایی بخشید
- با معرفی برگزیدگان پنجاه و نهمین دوره جشنواره؛ جایزه ویژه کارلووی واری به فیلم سهیل بیرقی رسید
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- «کودکان کاغذی» در راه انگلستان
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- تحلیل ساختاری درام «وحشی» با تطبیق پیرنگ با فیلم «یک پیامبر» ژاک اودیار/ قهرمان رانده، پیامآور تقدیر
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز