زهره جمالی | بی قانون
پژوهشگران و محققان بالاخره سر عقل آمدند. آنها تصمیم گرفتند بهجای پژوهشهای بیخودی مثل ارتباط کچلی زیر ۲۷ سال آقایان با سیب زمینی سرخ کرده و یا طرز پرورش کلم بروکلی در سیاره پاپوآ به پژوهشهای جامع و مفیدتری بپردازند. از جمله علاقه افراطی ایرانیان در استفاده از افراد چشم رنگی و مو بور در تیزرهای تبلیغاتی. از تبلیغ بانک بگیر تا تبلیغ ماست و خمیر دندان با دهان بسته. یعنی شما اگر یک فرد خارجی باشید با دیدن تبلیغهای تلویزیونی، بیلبوردی، بنری و حتی بروشوری، ایرانیان را افرادی چشم رنگی و مو بور با دماغ و دهن یه گردویی تصور میکنید که صبح تا شب کف بازار پلاسند برای سِت کردن پارکت کف آشپزخانه با رنگ بشقابهای پلوخوریشان. تا جایی که اوج دغدغهشان در زندگی فقط داشتن تیرهشور و سفیدشور برای لباسهایشان است. در صورتی که در حالت واقعی ایرانیها کلهسیاههای چشم و ابرو مشکی هستند، با پوستهای گندمگون که از صبح تا شب کف نت پلاسند. دائم هم با قطع و وصل کردن وی پی اِن، در تلاشند سرعت را از حالت مورچهای به لاک پشتی تغییر دهند بلکه بتوانند فیلم زایمان طبیعی پنگوئنها در قطب شمال را دانلود و پیج عکسهای لو رفته از بازیگران ایرانی را فالو کنند. همیشه هم خیال می کنند این وضعیتی که درش هستند یک روزی تمام میشود و بالاخره یک نفر میزند روی شانهشان و میگوید: «برای دوربین مخفی دست تکان بده». غافل از اینکه حالا حالاها باید صبر ایوب را درخواست بدهند.
خلاصه اینکه آنقدر در بهکارگیری از چشم رنگیها و مو بورها در تبلیغات تلویزیونی افراط نکنید. چون الان کار به جایی رسیده است که دم عیدی مادر من رفته است بازار و یک جفت لنز یخی برایم گرفته و انتظار دارد مثل همان خانم چشم رنگیه در تبلیغات، دستمال به دست، رقصان و شادان در چشم بههم زدنی در و دیوار خانه را برایش برق بیندازم. ولی من تنها کاری که از دستم بر میآید، این است که لنزها را به چشمایم بزنم و با نیم رخِ فیس شرقیام در آواتار، یک تنه بزرگ علوی را به چالش کشیده و به کوچک علوی تبدیل نمایم.
🔻🔻🔻
روزنامه طنز بی قانون (ضمیمه طنز روزنامه قانون)
👇👇👇
@bighanooon
@DastanBighanoon