برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟

 

محمد تاجیک :

*ابتدای این یادداشت بنویسم که شخصا با مسعود فراستی ، هیچ مشکل شخصی ندارم . چند وقتی پیش کتاب اینگمار برگمن و سینمایش را که از دوستی در راستای دیپلماسی صله رحم ، کادو گرفته بودم با علاقه زیادی خواندم .کتاب خیلی خوبی بود و حتی یادداشتی در سایت سینما سینما نوشتم که ای کاش فراستی همانند کتابهایش بود.
آنقدر هم در این سالها ، برخی از فیلمهای سینمای ایران ضعیف و به درد نخور بوده که بسیاری از ما منتقدان و روزنامه نگاران از فراستی بدتر شده ایم .در یک چیز دیگر هم با آقای فراستی هم موضع و هم جبهه هستم و آن علاقه به جان فورد و هیچکاک است.

*این روزها مسعود فراستی با یک برنامه سینمایی متعلق به روزنامه همشهری ، بار دیگر جنجال برانگیز شده است .یکی از روزنامه نگاران سابق همشهری در استوری اینستاگرامش مدعی شده که فراست دستمزد بالایی برای حضور در این برنامه گرفته .
از سویی دیگر در مترو به بهانه همین برنامه سینمایی ، عکسهای بزرگ بسیار زیادی از مسعود فراستی ،نصب شده و تا با حال سابقه نشده که تصویر بزرگ یک نفر ، در این حجم در مترو تبلیغ شود .
در توییتر خودم نوشتم اینقدر که مسعود فراستی این روزها در مترو تبلیغ شده ، پیامبر اکرم ، امامان شیعه و شهدای جنگ و …حتی امام خمینی و مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی تبلیغ نشده است .به نظر می رسد برخی نهادهای حاکمیتی و جریانهای ارزشی به دنبال  برند سازی از مسعود فراستی هستند .اما این کار چه سودی برای آنها دارد ؟

*مهمتریت دلیلی که می توان اشاره کرد این است که این نهادها و جریانها ، از اینکه مسعود فراستی ، به برخی فیلمهاو فیلمسازان جریان روشنفکری حمله می کند بسیار لذت می برند و به قول معروف حال می کنند.جالب است یک طیفی از اصولگرایان ، به دلایل دیگری دل خوشی از فراستی ندارند و حتی خبرگزاری فارس مطلب طنزی در طعنه و کنایه به فراستی منتشر کرده بود . این بخش از اصولگرایان معتقدند فراستی با مواضعی که در سال ۱۴۰۱ ، گرفته به نظام لگد زده است .

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 205440 و در روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ ساعت 04:56:26
2025 copyright.