تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۲۰:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 175176

مراسم بزرگداشت بهرام دهقانی تدوینگر باسابقه سینمای ایران و نامگذاری یکی از استودیوهای دانشگاه سوره به‌نام این پیشکسوت سینما برگزار شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه سایه، مراسم تجلیل از بهرام دهقانی تدوینگر باسابقه سینمای ایران ظهر امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه سوره و در خلال برگزاری جشنواره «سایه» برگزار شد.

در ابتدای این مراسم میثم مولایی تدوینگر سینما ضمن قدردانی از بهرام دهقانی بیان کرد: دهقانی کاری کرده است که بعد از نوشتن فیلمنامه، تدوینگر کارش را با خواندن فیلمنامه آغاز کند و در جریان روند تولید کار باشد. به گونه‌ای که کار تدوینگر از همان انتهای نوشتن فیلمنامه آغاز شود.

در ادامه کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و داور جشنواره «سایه»، محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، رامتین شهبازی منتقد سینما و استاد دانشگاه و … از زحمات بهرام دهقانی برای دانشگاه و دانشجویان و همچنین فعالیت‌های او در حوزه سینما قدردانی کردند.

سپس بهرام دهقانی پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: من لایق این همه تمجید و تعریف دوستان نیستم؛ این را از صمیم قلبم می‌گویم چون به نظرم تمام کارهایی که همه ما در هر زمینه‌ای می‌کنیم وظیفه ماست و هیچ منتی بر گردن کسی نداریم. البته شاید من شانس آوردم چون در خانواده‌ای بزرگ شدم که اطرافیانم همه معلم و دبیر بودند به نحوی که به یاد دارم شب‌هایی که در کودکی دور هم جمع می‌شدیم و حرف‌های آن‌ها را می‌شنیدم متوجه می‌شدم که آن‌ها مدام درباره درس و علم صحبت می‌کنند پس احتمالاً این موضوع به من هم به ارث رسیده و باعث شده است سر کلاس درس بدهم. نمی‌دانم چند سال است کار می‌کنم اما سعی می‌کنم تا زمانی که این کار را از من می‌خواهند به آن ادامه بدهم.

وی در بخش دیگر از صحبت‌هایش بیان کرد: به نظرم این ما نیستیم که به سینما اعتبار می‌بخشیم بلکه این سینماست که تلاش می‌کند به ما یاد بدهد چگونه فیلم بسازیم و کارهای یک فیلم را انجام بدهیم. باید عنوان کنم حاصل کار سینماگران، چه آنهایی که مستقیم با من کار کرده‌اند چه آنهایی که غیرمستقیم با هم همکاری داشته‌ایم، اغلب محصول کوشش و تلاش خودشان بوده است. ما همواره سعی کرده‌ایم تجربه‌های خود را به آنها منتقل کنیم تا اگر راهی برایشان ناهموار است، هموار شود.

دهقانی در پایان گفت: امیدوارم که فضای سینمای ایران یعنی همه مجموعه آن، از سریال و فیلم کوتاه گرفته تا بلند داستانی پذیرای این همه دانشجوی با استعداد باشد، این دانشجویان بعد از اتمام درس بتوانند وارد عرصه سینما شوند و فیلم‌های خوب بسازند چون در حال حاضر تعداد فیلم‌های خوب کاهش یافته است، دلیل آن را هم همه می‌دانیم. در فضای سریال سازی بخش عمده‌ای از این موضوع ناشی از مسایل مالی است، در سینما هم مشکل سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تعداد آثار جدی‌تر روز به روز کاهش پیدا کند. به نظرم باید معجزه‌ای اتفاق بیفتد، آنگاه شما می‌توانید فیلم‌های خوب خود را به سینما تقدیم کنید.

در پایان این مراسم، یکی از استودیوهای دانشگاه سوره به «کارگاه تدوین استاد بهرام دهقانی» نامگذاری شد و از تابلوی آن رونمایی شد.

سیزدهمین جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه به دبیری محمدحسین یاوری در موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها