جامعه هنری فرانسه نفس راحتی کشید!

سینماسینما، پاریس:

بعد از منحل کردن مجلس فرانسه توسط رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون به خاطر خطراتی که حزب دست راست افراطی به رهبری مارین لوپن داشت و جامعه فرانسه را تهدید می‌کرد، قرار شد انتخابات جدید نمایندگان مجلس برگزار شود.

یکشنبه گذشته و همین یکشنبه، هفتم ماه ژوییه انتخابات بسیار مهمی برای برگزیدن نمایندگان جدید برگزار شد. در دو سه هفته اخیر طبقات مختلف این کشور در تب و تاب بود، از جمله روشنفکران و هنرمندان سینما، تئاتر، ادبیات و غیره به تکاپو افتادند تا به هر قیمت شده از رشد بیشتر دست راستی ها ی افراطی جلوگیری کنند، زیرا یکی از نگرانی ها این بود که این گروه افراطی، سریع به سراغ فرهنگ وهنر خواهند رفت و باعث خواهد شد کمابیش تمام سازمان ها و مراکز فرهنگی/ هنری دچار تزلزل خواهند شد.

امشب نتایج آرا اعلام شد و «اتحاد احزاب چپ، و سبز ها» بیشترین آرا را بدست آورد و در مرحله بعد گروه هوادار دولت (راست معتدل و دموکرات ها) در مرتبه بعدی قرار گرفت و سرانجام ، راست افراطی (حزب مارین لوپن) به همراه مشارکت دسته ای که به آنها پیوسته بودند، در رده سوم قرار گرفتند! و این یک سورپرایز تقریبا غیر قابل پیش بینی بود. امشب بخش عظیم جامعه مترقی فرانسه توانست نفس راحتی بکشد و از فردا در پارلمان بحث بر سر وزیران جدید، از جمله وزیر فرهنگ گفتگوها شروع خواهد شد. جامعه هنری فرانسه فعلا نفس راحتی کشید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 198406 و در روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸:۴۱
2024 copyright.