✍️ رضا غبیشاوی در عصر ایران نوشت :
🔹باید میان ارایه کننده تبلیغات و مجری برنامه تفکیک وجود داشته باشد
🔹حضور هر یک در جایگاه دیگری آسیب زاست
🔹اینکه خیابانی به عنوان یک مجری و گزارشگر معروف ورزشی، تبلیغات اجرا می کند اقدام صحیحی نیست
🔹هم بی طرفی و استقلال حرفه ای او زیر سوال می رود و هم باعث تداخل وظایف و فعالیت های او می شود/ اعتماد مخاطب به این گزارشگر نیز آسیب می بیند
🔹سخنان التماس گونه خیابانی برای یک تبلیغات نیز به شدت رفتاری بد و ضدحرفه ای است.
🔹همچنین اینکه لابه لای برنامه، مجری برنامه شروع ب تبلیغ کند اتفاقی تقریبا کم سابقه در رسانه هاست
🔹این اتفاق باعث می شود مخاطب در تشخیص و تمایز تبلیغات از برنامه عادی دچار خطا شود
🔹رسانه باید هر گونه تبلیغات در هر قالبی را به مخاطب اطلاع رسانی و مشخص کند تا مخاطب بتواند با شفافیت کامل متوجه تبلیغات شود
🔹این اقدام به ضرر خیابانی، برنامه و صداوسیماست.
🔹 رسانه های حرفه ای و معتبر در کشورهای توسعه یافته مقررات سختگیرانه ای درباره تبلیغات و به ویژه حضور کارکنان خود در تبلیغات دارند
🔹به عنوان مثال بی بی سی حضور کارکنانش در تبلیغات را به هر شکلی ممنوع کرده است