به گزارش سینماسینما، توضیحی که از سوی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، از قول محمد حیدری منتشر شده به این شرح است:
«متأسفانه برخلاف پیشبینیهای قبلی برای ایجاد سـامانه جدیدِ خرید اینترنتی بلیـت، این سامانه به دلیل ازدحام بیش از انتظار مخاطبان از اوایل ساعت مقرر دچار مشکل فنی و کندی روند خرید شد.
به عنوان دبیـر جشـنواره، مسئولیت این اتفاق را برعهده میگیرم و مراتب عذرخواهی خود را از سینمادوستان گرامی بابت اتلاف وقت و همچنین ناراحتیهای ایجاد شده در پی این موضوع اعلام میدارم.
بدینوسیله اعلام میشود طی دو روز، پیش فروش بلیتهای جشنواره در سامانه سینوگرام بیش از ۱۵ هزار نفر موفق به ثبت نام شدند و با تمهیدات درنظر گرفته شده بر اساس اولویت زمان ثبتنام، به صورت گروهی از طریـق پیامک به این افراد اطلاعرسانی خواهد شد تا طی روزهای ۵ تا ۷ بهمن ماه باحضور در پردیس سینمایی ملت بلیتهای مورد نظر خود را تهیه کنند.
با توجه به شرایط پیش آمده، ظرفیت فروش بلیتهای مردمی افزایش یافته و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
بدیهی است افرادی هم که طی این دو روز از طریق سامانه پیشفروش موفق به تهیه بلیت شدهاند، بلیتهای خریداری شده به آدرس آنها ارسال خواهد شد.»