«روانشناسی رسانه‌ها» منتشر شد

«روانشناسی رسانه‌ها» نوشته بهناز دوران نشر لوگوس منتشر شد.

به گزارش سینماسینما، در توضیح آمده است: «امروزه، رسانه‌ها نه‌تنها شیوه‌های اطلاع‌رسانی و سرگرمی را دگرگون کرده‌اند، بلکه در شکل‌گیری هویت فردی، نگرش‌های اجتماعی و سلامت روان نیز نقشی تعیین‌کننده دارند. پرسش اصلی این است که رسانه‌ها چگونه رفتار، هیجان و افکار ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و چه سازوکارهای روان‌شناختی‌ای در پس این فرایند نهفته‌اند؟ کتاب حاضر تلاشی است در جهت ارائۀ تصویری منسجم و مبتنی بر چارچوب نظری از تعامل انسان و رسانه، همراه با تبیین‌های علمی در حوزه‌های مهمی چون روان‌شناسی محتوا، کاربران، و پیامدهای روان‌شناختی. نویسنده با بهره‌گیری از دو دهه تجربۀ علمی و استناد به پژوهش‌های داخلی و بین‌المللی کوشیده است اثری روزآمد، ساختارمند و بومی ارائه کند.

این کتاب می‌تواند منبعی ارزشمند برای دانشجویان و پژوهشگران روان‌شناسی و علوم ارتباطات، اساتید دانشگاه، فعالان حوزۀ رسانه، سیاست‌گذاران فرهنگی و همۀ علاقه‌مندان به شناخت علمی رسانه‌ها باشد.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 211938 و در روز چهارشنبه ۹ مهر ۱۴۰۴ ساعت 14:38:15
2025 copyright.