فیلمساز ایرانی از ۲ جشنواره جایزه گرفت

فیلم کوتاه «چپ دست» و «بیست و یک هفته بعد» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور از جشنواره آمریکایی و ترکیه‌ای جایزه گرفت.

به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه «چپ دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور و تهیه کنندگی فریبا عرب (کمپانی Chosen Image) که در بین شش فیلم نهایی نامزد کسب جایزه پانزدهمین فستیوال سالانه فیلم کوتاه بنیاد فرهنگ آمریکا قرار گرفته بود، توانست جایزه دوم این جشنواره را از آن خود کند. این جشنواره با همکاری موزه هنر لس آنجلس، دانشگاه ارواین کالیفرنیا، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه لس‌آنجلس کالیفرنیا (UCLA) برگزار شد.

همچنین، فیلم کوتاه «بیست‌ و یک هفته بعد» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نسرین محمدپور که در ادامه حضور جهانی خود، به سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم گولدن بول آدانا راه پیدا کرده بود، توانست جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کند.

جشنواره فیلم گولدن بول آدانا یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های کشور ترکیه است با حضور و داوری کارگردان نام آشنای ترکیه نوری بیگله جیلان از ۲ تا ۸ مهرماه در شهر آدانا برگزار شد.

بازیگران فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد»، بنفشه ریاضی، لیلا حسین زاده، سودابه بهرامی نژاد و پریسا عسگری هستند.

در فیلم کوتاه «چپ دست» نیز یاسمن نصیری، رهام اسدی، سهیل رضایی، لیلا دلیر، رضا موسی زاده گلستانی، علی جوان، ناصر شجاعی‌فر، رضا لیودانی، رحیم اسدی، شهرزاد خوشخو، مصطفی رضایی، مسعود خانزاده، تکتم محمدی و محمدامین مجدی، ایفای نقش کردند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 201020 و در روز دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹:۱۳
2024 copyright.