تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۰۱:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 53920

 

هانیه توسلی  گفت: زمانی که شبکه های مجازی وجود نداشتند نشریات زرد بودند که به شایعات دامن می زدند، مخاطبان جدی سینما توجه زیادی به اخبار زرد ندارند، شبکه های اجتماعی و اینترنتی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و همچنین مجله های اینترنتی که در داخل ایران هستند بیش از اینکه به سینما آسیب بزنند منفعت داشته اند.

به گزارش سینماسینما ،هانیه توسلی در خصوص گسترش فضاهای مجازی و تاثیر آن بر سینما به بانی فیلم گفت: به نظر من شبکه های مجازی بیشتر از آن که ضرر بزند به سینما کمک کرده است، چرا که در بیشتر مواقع تلویزیون برای فیلم ها تبلیغ نمی کند و همان تبلیغات دهان به دهان که بیشتر به مذاق مردم خوش می آید در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شود و دیگر کسی نیست که آنها را تأیید کند، به نظرم این موضوع بیشتر از آنکه به سینما آسیب برساند به آن کمک کرده است.

این بازیگر افزود: اخبار زرد زمانی هم که شبکه های مجازی وجود نداشتند در نشریات زرد وجود داشت و این موضوع ربطی به جریان اصلی ندارد. مخاطبان جدی سینما توجه زیادی به اخبار زرد نمی کنند. اصولا شبکه های اجتماعی و اینترنتی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و همچنین مجله های اینترنتی که در داخل ایران است بیشتر به سینما کمک می کنند.

توسلی، در خصوص بروز برخی مشکلات که به واسطه فضای مجازی برای هنرمندان پیش می آید، عنوان کرد: این یک مشکل فرهنگی است چون در فضای مجازی برخورد رو در رو وجود ندارد می بینیم که برخی از مردم ناسزاهایی می گویند. ولی به واسطه اینترنت و فضای مجازی اتفاق های خوبی در ارتباط با کارهای فرهنگی و سینمایی می افتد. برخی شبکه ها فروش اینترنتی بلیت دارند و همین باعث شده که مردم نسبت به قبل راحت تر تصمیم بگیرند که کجا را برای دیدن تئاتر و یا فیلم انتخاب کنند و به صورت اینترنتی بلیت هم تهیه می کنند. به نظر من اینترنت باعث شده که ارتباطات و تبادل اطلاعات بیشتر شود و به معرفی و فروش فیلم ها و تئاترها کمک کرده است. اما در کنارش همیشه یک سری حاشیه ها وجود دارد که همیشه هم بوده است.

وی در خصوص اینکه هنرمندان در این شرایط چه باید بکنند ادامه داد: تا جایی که می دانم هم من و هم دوستان و همکارانم به گونه ای رفتار کرده ایم که هر کدام یک صفحه شخصی داریم، برخی از دوستان کارهایشان را اطلاع رسانی می کنند، فیلم یا کتاب معرفی می کنند و یا عکسی از یک سفر به اشتراک می گذارند و ارتباط خوبی با مخاطبان خود برقرار می کنند، تا جایی که می دانم این ارتباط ها بسیار خوب و محترمانه هم بوده است. فکر نمی کنم هیچ وقت یک سلبریتی بخواهد به ناسزاهای برخی از افراد جواب دهد. پیش از این مجلات و روزنامه ها واسطه ای بین مردم و هنرمندان بودند ولی امروز هنرمندان به شکل مستقیم با مخاطبانشان در ارتباط هستند. ارتباط بی واسطه بسیار موثرتر است. مخاطبان، هنرمندانی که دوست دارند فالو می کنند و از این طریق می بینند هنرمندی که دوست دارند به چه چیزهایی علاقه دارد، چه می خواند و… و از آنها تاثیر می گیرند، سلیقه های مختلف افراد مختلف را فالو می کنند. این اصلا چیز بدی نیست و اجتناب ناپذیر است. به هر حال این موضوع زاییده دنیای مدرن است و ما هم باید با آن کنار آمده و خود را با آن تطبیق دهیم. با اینکه آسیب ها و منفعت های خاص خودش را هم دارد. گاهی پیش می آید که به یک سلبریتی در فضای مجازی حمله می کنند ولی این یک دوره گذراست، در نهایت آن سلبریتی کار خودش را می کند و اطلاع رسانی خودش را هم دارد. این یک مشکل فرهنگی است که در همه جای دنیا هم ممکن است باشد. بسیار متاسفم از اینکه این مشکلات وجود دارد ولی نفع شبکه های اجتماعی بیشتر از ضررشان است.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها