تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۸:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153801

در پی انتشار یادداشتی با عنوان «از اشتباه حمایت نکنیم» در نقد انیمیشن «سیم ششم»، بهرام عظیمی کارگردان این انیمیشن به مطالب مطروحه در نوشته مذکور، پاسخ داد.

به گزارش سینماسینما، عظیمی نوشت:

«سلام آقای جعفری
ممنون از توضیحات شما.
در فیلمها و انیمیشن های زیادی به زندگی افراد واقعی بصورت فانتزی پرداخته شده است.
من و نویسنده با دیدگاه خودمان به بخش کوتاهی از زندگی درویش خان پرداختیم، ما انیمیشن ساختیم و در انیمیشنی که ساختیم سراغ اغراق برای جذابیت بیشتر اثر رفتیم.
شاید ندانید که درویش خان قطعاتی برای والس ساخته بودند و برای همین رقص با مادرش والس بود، بله ایرانی هم می‌شد برقصند ولی سلیقه من والس بود که با نمکتر بشود و کمی ذهن بیننده را به این سمت ببرم که چرا والس؟!

بسیاری از نکاتی که شما به عنوان ایراد اشاره فرمودید، زاییده ذهن بنده بود برای جذابیت بیشتر اثر. عجیب است که نگفتید که درویش خان زن داشته و چرا در فیلم بدون اینکه ازدواج کند می‌میرد!
جالب است که نوه درویش خان که زن عموی پدر بنده است به هیچ جای فیلم ایراد نگرفتند حتی به داستان ازدواجش، ولی شما از پلان به پلان فیلم ایراد گرفتید!
این فیلم برداشتی از زندگی درویش خان بود با قلم و نگاه فانتزی من و نویسنده اثر.
در ضمن لباسها و دکوراسیون آن‌زمان فرقی با چیزی که من به تصویر کشیدم نداشت، شما اطلاعاتتان در این زمینه کم است. در ضمن استاد گرامی دقیقا اتومبیل ها از سال ۱۳۰۵ پلاک داشتند.
و اینکه دو نوازنده دیگر که در آغاز درویش خان را مسخره می‌کردند و بعد مثل ژاپنی ها برای عذرخواهی به پایش افتادند و شما ناراحت شدید، دیگه از آن ایرادها بود که مشخص می‌کند شما با دید دیگری فیلم را نگاه کردید و همچنان که در آخر نقدتان نوشتید که نیستم! ولی شما محکوم هستید به دشمنی با جهان فانتزی.
فیلم من ایراد زیاد دارد ولی راستش نه ایراداتی که شما فرمودید.
به هر حال ممنونم که فیلم را جدی گرفتید و آنرا نقد کردید.
با احترام
بهرام عظیمی
کارگردان انیمیشن های رئال و فانتزی»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها