عدم اکران و توقیف هر فیلم در زمان خودش آسیبهای جبرانناپذیری به هر فیلم میزند و در هر دوره فیلمسازان و اهالی سینما به نوعی با آن دست و پنجه نرم میکنند. عیاری در توضیح این مساله گفت: «بالاخره روزی میرسد که مسوولی که باعث توقیف یک فیلم شده، بازنشسته یا برکنار میشود یا به سمت دیگری گماشته میشود، اما وقتی خبر رفع توقیف آن فیلم را دریافت کند بیشک یک شکست عمیق برای او خواهد بود.» این کارگردان سینما درباره گروه سینمایی «هنر و تجربه» و نقش آن در دیده شدن بیشتر فیلمهای متفاوت توضیح داد: «پیدایی گروه هنر و تجربه اتفاق و فرصت خوبی برای سینمای ایران است. بهویژه برای گروهی از فیلمسازان که شاید فیلمهایشان نتوانند ارتباط گستردهتری با مخاطبان برقرار کنند و از این روی در گروه هنر و تجربه به پرشورترین شکل ممکن نمایش داده میشوند.» اما فیلم «بودن یا نبودن» تنها در یک تکسانس اکران شد. هرچند شاید میتوانست در همین گروه سینمایی دوباره برای یک مدت اکران و بیشتر دیده شود. عیاری در این زمینه گفت: «پیشتر به عنوان یک آرزو یا خواسته این موضوع را با علمالهدی مطرح کرده بودم که شرایطی ایجاد شود تا برخی فیلمهای خوب ایرانی اکران محدودی در این گروه سینمایی داشته باشند و علمالهدی از آن استقبال کرد و شاید اکران تک سانس «بودن یا نبودن» مقدمهای برای همین کار باشد.» کیانوش عیاری در این فیلم علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه، تدوین و تهیهکنندگی را هم برعهده داشت. فرهاد شریفی، حسین ایلبیگی، چکامه چمنماه، کتایون جهانگیری، نورعلی لطفی، مریم بوبانی، رضا فیاضی و شبنم طلوعی از بازیگران این فیلم بودند. همچنین مرحوم لوریک میناسیان نقش مادر آنیک را در این فیلم بازی میکرد که در سال ۸۳ بر اثر بیماری قلبی از دنیا رفت.
منبع : اعتماد