سجادی: امکان اکران فیلم خارجی فعلا فراهم نیست

محمد علی سجادیسخنگوی شورای مرکزی کانون کارگردانان درباره جلسه مذاکره با رییس سازمان سینمایی بیان کرد که بر اساس موضوعات مطرح شده فعلا قصدی بر اکران فیلم خارجی در ایران نداریم.

محمدعلی سجادی سخنگوی شورای مرکزی کانون کارگردانان درباره آخرین جلسه هفتگی با حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی به مهر گفت: موضوعاتی چون تولید، توزیع، افزایش سالن های سینمایی، بحث پروانه های ساخت و نمایش، اکران فیلم های خارجی در ایران و … در این جلسه مطرح شد که خوشبختانه بر سر غالب این موضوعات تفاهم داشتیم.

وی افزود: از مواردی که در این جلسه روی آن بحث شد مساله ارائه پروانه نمایش و ساخت بود و اینکه اگر مجوزی برای یک اثر سینمایی داده می شود سازمان سینمایی از ابتدا تا حاصل کار از آن دفاع کند. کانون کارگردانان در وضعیت فعلی به دلیل نبود توازن بین تولید و توزیع و تعداد سالن های سینمایی نگرانی هایی دارد که باید مطرح می شد.

سجادی با اشاره به مساله بیکاری برخی از اعضای کانون بیان  کرد: در حال حاضر بخی از اعضای این کانون کم کار و حتی بیکارند به طوری که سال هاست از ساخت آخرین فیلم شان می گذرد. درخواست ما پشتوانه اجرایی برای کل صنوف است و می خواهیم که کانون برای تضمین خواسته های خود قدرت اجرایی بیشتری داشته باشد تا در شرایط فعلی دوگانه سینمای اقتصاد دولتی و گاها خصوصی بتواند بهتر تصمیم بگیرد.

سخنگوی شورای مرکزی کانون کارگردانان با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات در بهبود شرایط کمک می کند، افزود: از دیگر نکاتی که مطرح کردیم بحث ارائه نظرات کاربردی بود و اینکه اعمال سلیقه و فشاری که از بالا بر این کانون وجود دارد کمتر شود. وظیفه این بود که در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی که همه دچارش هستند همه چیز را مطرح کنیم به امید اینکه پاسخ قابل توجهی دریافت کنیم.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط فعلی تعداد سالن های سینمایی و ظرفیت هایی که در اکران موجود است سازمان سینمایی هم در رابطه با اکران نشدن فیلم‌های خارجی در شرایط فعلی با ما هم‌عقیده بود ولی امیدواریم سالن های سینمایی در کل کشور شرایطی پیدا کنند که این امکان هم به زودی فراهم شود.

سجادی در پایان گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رویدادهای بهتری در فضای سینمای ایران باشیم و توجه بیشتر دولت بر بحث فرهنگ احساس شود. این روزها همچنان کم اهمیت ترین نکته موضوع فرهنگ است که متاسفانه آنطور که باید درباره آن صحبت نمی شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 15858 و در روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴:۴۷
2024 copyright.