از چتر ایران در جشنواره کن چه خبر؟

چتر ایران جشنواره کندر سومین روز برگزاری بازار فیلم کن ، بازار خرید و فروش داغ تر شده است.
به گزارش سینماسینما، در حالی که از ۱۱ می شصت و نهمین جشنواره فیلم کن به طور رسمی آغاز به کار کرده و بازار فیلم آن هم از ساعت ۹ صبح روز قبل آن شروع شده کم کم حال و هوای بازار فیلم هم جدی‌تر شده است.

امسال و همچون چند سال اخیر حضور ایرانی‌ها پررنگ است و شرکت‌ها و افرادی که در زمینه پخش بین المللی فیلم های ایرانی فعالیت دارند در بازار حضور یافته اند.

همچنین مانند چند ساله اخیر چتر سینمای ایران نیز در این بازار گشوده شده و شرکت های بسیاری زیر چتر سینمای ایران و بعضی از آنها نیز خارج از این چتر شروع به فعالیت کرده‌اند.

بنیاد سینمایی فارابی، فیلمیران، اشراق فیلم، ایماج فیلم و… از جمله شرکت ها و موسساتی هستند که زیر چتر سینمای فارابی فعالیت دارند. خانه هنر ایرانیان، شهرزاد مدیا، آیات، سوره سینما و دریم لب فیلم از جمله شرکت هایی هستند که خارج از این چتر فعالیت دارند.

در همین رابطه با نگین موسوی از مسئولان غرفه فیلمیران که در بازار حضور دارد گفتگویی داشتیم که وی گفت: بازار فیلم کن محل تعامل بسیار خوبی با شرکت ها، فستیوال ها و خریدارها از نقاط مختلف دنیاست و در همین راستا فیلمیران نیز به مانند گذشته در عرصه بین الملل فعالیت دارد. این موسسه با فیلم هایی همچون برادرم خسرو، نهنگ عنبر، چهارشنبه خون به پا می شود، دراکولا، کوچه بی نام و… سعی در عرضه این فیلم ها در عرصه بین المللی دارد.

وی افزود: این شرکت همچنین در مقام بزرگترین شرکت پخش بخش خصوصی تمام فیلم هایی که با این شرکت همکاری و قرارداد دارند در بازار کن عرضه می کند. چنانچه فیلم پخش کننده بین المللی داشته باشد در کاتالوگ ذکر می شود و اگر متقاضی برای این دست فیلم ها به فیلمیران رجوع شود، پخش کننده بین المللی فیلم را معرفی می‌شود و چنانچه فیلم قرارداد بین المللی با فیلمیران داشته باشد و یا هنوز اقدام به بستن قرارداد با شرکت خاصی نکرده باشند، این شرکت به فیلم کمک کند تا چنانچه پتانسیل شرکت در فستیوال های جهانی را دارد از این امر برخوردار شود.

بازار فیلم کن در کاخ جشنواره از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۱۱ می برگزار می شود.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 15869 و در روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۴:۳۰
2024 copyright.