اکران دوم من ناصر حجازی هستم در جشنواره سینماحقیقت لغو شد

امیر حجازی قلعه نوییرفیعی تهیه کننده فیلم مستند “من ناصر حجازی هستم” در گفتگویی به “ورزش سه”، گفت: روز گذشته در صحبتی که با سید محمد مهدی طباطبایی نژاد داشتم با توجه به دستور قضایی صادر شده مبنی بر عدم نمایش عمومی “من ناصر حجازی هستم”، اکراندومو پایانی این فیلم در جشنواره ” سینما حقیقت ” که قرار بود روز جمعه در سالن شمارهیک سینما سپیده باشد، کنسل شد.

رفیعی پیرامون اتفاقات رخ داده برای مستندی که در اولین اکرانش در جشنواره، رکورد حضور تماشاچی را در روز نخست آن در طی این سالها به خود اختصاص داده است، گفت: شبی که قرار بود افتتاح فیلم را جهت اکران در گروه سینماهای هنر و تجربه داشته باشیم، از طریقخبرگزاری‌ها متوجه توقیف ” من ناصر حجازی هستم … ” شدیم که فردای آن روز دستور قضایی صادر شده مبنی بر عدم اکران عمومی تا تعیین تکلیف نهایی به دستمان رسید.

تهیه کننده فیلم زندگی ناصر حجازی ادامه داد: با مراجعه به شعبه بازپرسی که دستور ازآنجاصادر شده بود، قرار بر آن شد تا نسخه‌ای از فیلم جهت مشاهده بازپرس شعبه در اختیار ایشان قرار بگیرد که این اتفاق روز گذشته با همراهی آتیلا حجازی و سعید رمضانی بااینجانب صورت گرفت. البته قرار بود دیروز به این مساله رسیدگی شود که بنا به دلایلی به شنبه موکول شد تا اکران دوم فیلم در جشنواره ” سینما حقیقت ” که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، لغو گردد.

رفیعی پیرامون آسیب‌های وارد شده به فیلم از بابت عدم اکران در جشنواره و گروه سینماهای هنر و تجربه و همچنین اسپانسرهای مستند  گفت: اجازه بدهید تا شنبه بهمساله رسیدگی شود و بعد در این ارتباط صحبت خواهیم کرد.

تهیه کننده و مجری طرح ” من ناصر حجازی هستم … ” در خاتمه گفت: شعار امسال جشنواره ” سینما حقیقت ” از فرمایشات حضرت علی (ع) است که می‌فرمایند ” حقیقت بهترین راهنماست “. در فیلم نه فقط اهانتی صورت نگرفته که سعی کردیم بر پایه صداقت فیلمی را در اختیار مخاطبین قرار دهیم که الگو و راهنمایی باشد برای دیگران به واسطهزندگی ناصر حجازی که شهره به صراحت کلام، درستی و … در عرصه فوتبال و … بود. امیدوارم مسیر در ارتباط با فیلم به سمت و سویی نرود که مستند سازان را از بیان حقایق که لازمه ساخت مستند است، دلسرد کند. به هر حال مردم در هر زمینه‌ای بهترین قضاوت را خواهند داشت و اگر من به عنوانتهیه کننده اثر در حق احدی اجحاف کرده باشم بی تردیدتوسط همان مردم مواخذه خواهم شد و اگر غیر از این باشد که حقانیت مستند ثابتمی‌گردد. به شخصه و به صورت کلی معتقدم افرادی از مواجه با درک حقیقت توسط مردم واهمه دارند که ریگی به کفششان است در غیر این صورت با خاطری آسوده نظاره گر قضاوت مردم می‌مانند.

امروز قرار بر اکران فیلم در سینما فرهنگ از گروه سینماهای هنر و تجربه بود که به دلیل دستور صادر شده‌ی قضایی، آن نیز لغو شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 7597 و در روز پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴:۲۸
2024 copyright.