ایوو فلت: آثار خوبی برای بخش رقابتی جشنواره انتخاب شده/ از حضور در ایران هیجان ‌زده‌ام

 عضو هیات داوران بخش «سینمای سعادت» معتقد است: آثاری که برای رقابت در بخش «سینمای سعادت» جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شده، قابل توجه است.

به گزارش سینماسینما، ایوو فلت، تهیه‌کننده اهل استونى و یکى از اعضاى هیات داوران بخش «سینما سعادت» سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر که برای تهیه فیلم‌های «نارنگى‌ها» و «شمشیرباز»، نامزد دریافت جوایز مختلفی چون اسکار و گلدن گلوب شده، آثار بخش رقابتی «سینمای سعادت» را قابل توجه توصیف کرد.

کمى از حضورتان در ایران و فضای جشنواره جهانی فجر بگویید.

از اینکه مى‌توانم جایى باشم که فرهنگ کاملاً متفاوتى با فرهنگ شمال اروپا یعنی جایی که من زندگی می‌کنم دارد، بسیار هیجان زده‌ام، چند روز است که به ایران آمده‎ام و تاکنون چهار یا پنج فیلم دیده‌ام. به نظر می‌رسد فیلم‌هاى بسیار خوبى براى بخش مسابقه انتخاب شده‌ است.

چه عاملی شما را برای حضور در این رویداد سینمایی ترغیب کرد؟

اول از همه، فرهنگ ایرانى! صادقانه بگویم که به اینجا آمده‌ام تا با فرهنگ و سنن مردم ایران آشنا بشوم. و در درجه دوم، فیلم‌هاى ایرانى! فیلم‌هاى ایرانى زیادى دیده‌ام و به خوبى مى‌دانم که سینماى ایران آثار بسیار خوبى تولید مى‌کند.

فرهنگ ایرانی را چگونه دیدید؟

واقعاً شگفت زده‌ام. در طى این چند روز، تا جایى که برایم ممکن بوده پیاده‌روى کرده و از وسایل نقلیه عمومى استفاده نکرده‌ام تا مردم بیشترى را ببینم. دوست دارم در میان مردم باشم! دیروز به بازار بزرگ تهران رفتم. فوق‌العاده بود! محل برگزارى جشنواره هم در مرکز شهر تهران واقع است که این امر یکی از حسن‌های جشنواره به شمار می‌آید. امیدوارم فرصتى فراهم شود که بتوانم مکان‌هایى خارج از تهران را هم ببینم.

سینمای ایران در کجای جهان ایستاده است؟

به نظر من، سینماى ایران کار خود را به خوبى انجام مى دهد. ما در تالین جشنواره‌اى برگزار مى کنیم و در طى چند سال گذشته، در جشنواره خود به سینماى ایران هم پرداخته‌ایم. فیلم‌هاى ایرانى در سطح بین‌المللى مطرح هستند.

پیش از شرکت در جشنواره فیلم فجر با آن آشنایى داشتید؟

البته. «نارنگى‌ها» دو سال پیش جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از این جشنواره دریافت کرد. قبل از اینکه فیلم، در جشنواره شرکت کند هم درباره این رویداد سینمایی شنیده بودم.

امسال و برای اولین بار جشنواره در پردیس چارسو برگزار می‌شود، کیفیت سالنهاى نمایش این مجموعه چگونه است؟

پردیس سینمایى چارسو فوق‌العاده است. این پردیس تازه تأسیس است و با پنج سالن نمایش کار جشنواره را به خوبى پیش مى‌برد. و همه چیز به خوبى در حال برگزارى است.

سى و چهارمین جشنواره جهانى فیلم فجر، اول تا ششم اردیبهشت‌ماه، به دبیرى رضا میرکریمى در پردیس چارسو در حال برگزارى است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 14983 و در روز جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۶:۱۴
2024 copyright.